Ik heb nu sinds kort alle lampen op mijn benedenverdieping veranderd naar tradfri lampen van ikea. Aangezien ik een open keuken heb en ook mijn eettafel in de zelfde ruimte is, zou ik de hele beneden verdieping als 1 kamer willen instellen. Echter als ik dat doe, dan gaan gelijk alle lampen aan of specifiek 1 enkele lamp, bijvoorbeeld mijn zit hoek lamp bevat er 3, dus dan moet ik 3 opdrachten geven om deze alleen aan te zetten.
Nu heb ik het tijdelijk opgelost door elke groeplampen in een aparte ruimte te zetten. Maar als ik dan zeg hey google lampen uit, gaan alleen die van mijn zithoek uit(hier staat ook mijn google home ingesteld). Ik moet dan specifiek zeggen hey google alle lampen uit.
Hier een schets hoe ik het nu heb.
Keuken: 2 lampen, 1 groep
Eetkamer: 3 lampen, 1 groep
Huiskamer: 3 lampen, 1 groep. Chromecast. Google home mini
Hoe het gaat als ik alles 1 in kamer doe.
Huiskamer 8 lampen, 1 groep. Chromecast. Google home mini.
Hoe ik het eigenlijk zou willen hebben.
Huiskamer: 3 lampen, 1 groep. 3 lampen, 1 groep en 2 lampen, 1 groep. Chromecast en google home mini.
Namen van de lampen.
Woonkamer 1 2 en 3
Eettafel 1 2 en 3
Keukenlamp 1 en 2
Is dit eigenlijk wel mogelijk? Zo ja hoe krijg ik dat voor elkaar. Of is er een ander truukje dat ik kan toepassen dat het wel werkt hoe ik zou willen?
Nu heb ik het tijdelijk opgelost door elke groeplampen in een aparte ruimte te zetten. Maar als ik dan zeg hey google lampen uit, gaan alleen die van mijn zithoek uit(hier staat ook mijn google home ingesteld). Ik moet dan specifiek zeggen hey google alle lampen uit.
Hier een schets hoe ik het nu heb.
Keuken: 2 lampen, 1 groep
Eetkamer: 3 lampen, 1 groep
Huiskamer: 3 lampen, 1 groep. Chromecast. Google home mini
Hoe het gaat als ik alles 1 in kamer doe.
Huiskamer 8 lampen, 1 groep. Chromecast. Google home mini.
Hoe ik het eigenlijk zou willen hebben.
Huiskamer: 3 lampen, 1 groep. 3 lampen, 1 groep en 2 lampen, 1 groep. Chromecast en google home mini.
Namen van de lampen.
Woonkamer 1 2 en 3
Eettafel 1 2 en 3
Keukenlamp 1 en 2
Is dit eigenlijk wel mogelijk? Zo ja hoe krijg ik dat voor elkaar. Of is er een ander truukje dat ik kan toepassen dat het wel werkt hoe ik zou willen?