Draadloze headset, meer dan stereo?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:12

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Edit: Ik kan de titel volgens mij niet aanpassen, maar het gaat hier om een Bluetooth headset, wat technisch gezien ook draadloos is. Maar anders ons dan het "Wireless (3,4Ghz via USB transmitter)", wat onder dezelfde naam valt.

Ik zoek een?
Draadloze+bluetooth headset die geschikt is voor gaming en werk kantoor/reizen.

Wat is je budget?
Echt maximaal 200eu, als het volledig aansluit op m'n wensen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel game ik met oordopjes of 2.0headset, ik heb het gevoel dat ik hierdoor informatie mis (voor/achter of boven/onder is moeilijk te onderscheiden). M'n huidige opties zijn niet draadloos, wat het onhandig maakt met reizen/kantoor of gamen i.c.m. laptop op schoot.

De bedoeling is dus ook dat de headset werkt met Windows/Mac/Android via bluetooth, zonder externe USB dingetjes.

Wat heb je zelf al gevonden?
Bose of B&W PX vindt ik wel interessant, maar heb het vermoeden dat die qua gaming (meer dan stereo) niets toevoegen. De gaming headsets die ik vindt hebben allemaal een ontvangertje of zien er bijzonder lelijk uit, felle kleuren en mic die in de weg zit. (Waardoor niet geschikt voor reizen/kantoor). Wellicht enkel de SteelSeries Arctis 7 - 2019 Editie, echter lijkt deze alleen een USB ontvanger te hebben volgens Bol.com (en geen bluetooth) de ARCTIS PRO WIRELESS blijkbaar wel, maar die is weer 300€

Welke vragen heb je hier nog over?
Bestaat dit überhaupt? Het lukt me zo niet om iets te vinden wat voldoet aan al deze eisen en nog op iets van kwaliteit lijkt. Ik heb noise-cancelling uit het bovenstaande verhaal gelaten om het wat realistischer te maken (:

[ Voor 17% gewijzigd door Accretion op 28-04-2019 06:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 16:48
Bij mijn weten bestaat er geen Bluetooth oortjes (of koptelefoon) die surround hebben ingebouwd, noch via meerdere speakers noch via dsp (virtual). Maar je kan via software virtuele surround krijgen, bijv dolby headphone, als ik me de naam goed herinner. Aantal sounds cards, incl op moederbord, hebben dat ingebouwd.
Mij lijkt dat dat ook moet werken via Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Daarnaast is stereo geluid nog steeds het beste voor positiebepaling, je hebt echt geen 5.1 of 7.1 nodig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Het heeft ook niet zoveel zin volgens mij, je hebt beide oren nodig om het verschil tussen voor en achter te kunnen horen. Je kunt wel voor en achter in de schelp een speaker plaatsen, maar met 1 oor hoor je geen verschil.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:12

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Hmm, goede punten.

Maar een virtueel surround hoofdtelefoon via bluetooth?

Bestaat zoiets, en moet je er dan zoals hierboven staat hardwareondersteuning voor hebben oid?