Vraag

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
Een vergelijk alternatief voor mijn S9 waar ik mij meer bij thuisvoel.

Wat is je budget?
Verkoop/ruil huidige S9 (+/- kosten up/downgrade).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Sinds november gebruik ik nu een Samsung S9, met nogal wat ups-en-downs. Het toestel is erg mooi (zeker met hoesje) en snel, maar toch voel ik mij als open-source aanhanger wat kort in mogelijkheden.

Er is bijvoorbeeld geen (bruikbare) Lineage OS ROM beschikbaar van Android 9, KNOX zit mij niet lekker (gesloten/geen idee wat het doet), rooten durf ik niet te doen wegens garantie en de Samsung launcher mist wat 'Google-stijl'. Het draadloos laden is leuk, maar niet perse voor mij een must.

Verder heb ik al flink wat kunnen debloaden, maar mis ik wel het 'tweak' gehalte dat ik bij mijn OP3 wel had.

Wat heb je zelf al gevonden?
OP6(T), Honor View 20 (6GB) Zwart & Huawei P20 Pro (dual sim) Zwart

Op bijna alle fronten is de S9 beter: IP68, snellere CPU, hogere resolutie/DPI, geen gat/notch, USB3.1, etc.
Het geheugen/mAh is wel ruimer bij de andere modellen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Bestaat/komt er een telefoon met vrijwel dezelfde specificaties als de S9, met een goede (open-source) ROM en ondersteuning fabrikant/community? OP heb ik destijds bewust links laten liggen wegens de uitgestoken camera en toen nog onaangekondigde 6T.

Alvast bedankt. :)

[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 28-04-2019 00:41 ]

Alle reacties

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 17:21

Matszs

><>

HollowGamer schreef op zondag 28 april 2019 @ 00:38:
Bestaat/komt er een telefoon met vrijwel dezelfde specificaties als de S9, met een goede (open-source) ROM en ondersteuning fabrikant?
Een Google Pixel, als eerste de nieuwste updates en het toestel wat het beste Android draait.

• HollowGamer
  • Niet online
Matszs schreef op zondag 28 april 2019 @ 00:41:
[...]

Een Google Pixel, als eerste de nieuwste updates en het toestel wat het beste Android draait.
Welke Google Pixel bedoel je precies? Als ik vergelijk komt de 3 XL erg kort in de buurt, maar de CPU klok is bijvoorbeeld wel lager.

De prijs is ook een dingetje, waarom is deze zoveel hoger als deze minder is dan de S9?
Zie ik iets over het hoofd, behalve dat het om een officiële Google phone gaat? :)

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 17:21

Matszs

><>

Je moet het wel goed bekijken, want over het algemeen is de hardware van de Pixel telefoons weer niet super. Zo heb je minder ram, en niet de laatste CPU's, niet het beste scherm, en zo heb je nog wel wat punten. De reden dat ze zo duur zijn is vooral omdat Google wilt opboxen met de high-end smartphone markt, dus denk aan Apple welke ook de hoofdprijs vraagt (en Samsung toestellen verliezen redelijk snel z'n waarden).

Als software belangrijk voor je is (wat ik uit je TS opmaak) zou je het kunnen overwegen, blijf niet blind staren naar specs maar lees vooral de (user)reviews.

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-11 20:57
Is een Pocophone F1 niets voor je?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is een OnePlus niet wat? Hebben Snapdragons aan boord, waardoor AOSP gemakkelijker gaat.

Edit: laatste zin uit ts gemist.

Ik weet niet of Android Pie er is voor de s9, maar dat maakt aosp roms makkelijker, heb ik begrepen, hoe en wat exact weet ik niet helemaal. Mijn klepel komt nu niet verder dan 'project treble'.

[ Voor 113% gewijzigd door CH4OS op 28-04-2019 02:32 ]

• HollowGamer
  • Niet online
@Matszs Ik vind hem erg duur, maar inderdaad wel een goed punt om niet op specs. the blijven staren. :)

@Kapot Ik weet niet, maar het merk spreekt mij niet echt aan. Zijn hier open-source ROMS voor beschikbaar, want de reviews bevestigen wel een beetje mijn vermoeden.

@CH4OS De OP6(T) verliest het helaas op gebied van waterdichtheid certificering en geen USB 3.1 aansluiting. Misschien moet ik daar van afstappen, want mijn OP1 en OP3 vond ik de fijnste telefoons die ik heb gehad. :)

Voor mij is het jammer dat de prijzen zoveel omhoog zijn geschoten van OP, maargoed dat maakt bij eventuele aan/verkoop niet echt uit.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Kijk eens naar de Nokia modellen, allemaal Android One en daarmee kaal Google Android?

Of ga voor Xiaomi en gelijk een custom rom er op?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HollowGamer schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:51:
@CH4OS De OP6(T) verliest het helaas op gebied van waterdichtheid certificering en geen USB 3.1 aansluiting. Misschien moet ik daar van afstappen, want mijn OP1 en OP3 vond ik de fijnste telefoons die ik heb gehad. :)
Ik zou dan eerder kijken naar de onlangs aangekondigde OnePlus 7.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

en de Samsung launcher mist wat 'Google-stijl'
Gebruik je Nova Launcher met Google Now feed?

[ Voor 16% gewijzigd door Dutchredgaming op 28-04-2019 19:36 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• HollowGamer
  • Niet online
CH4OS schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:54:
[...]
Ik zou dan eerder kijken naar de onlangs aangekondigde OnePlus 7.
https://nl.hardware.info/...jzen-oneplus-7-pro-gelekt

Hij wordt erg duur en de uitschuif camera vind ik erg lelijk.
Het liefste wil ik ongeveer op hetzelfde uitkomen als mijn S9.
swhnld schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:28:
Kijk eens naar de Nokia modellen, allemaal Android One en daarmee kaal Google Android?

Of ga voor Xiaomi en gelijk een custom rom er op?
Nokia stond niet bekend om hun updates, al zit er inmiddels wel een andere partij achter.
Welke Xiaomi is nu echt hun top model? Er zijn zoveel modellen alleen al in de PW te vinden. :X
Klopt het dat de Xiaomi Mi 9 (6GB ram) de laatste is?
Deze launcher is helaas niet open-source, maar hij ziet er wel goed uit. Ik ga hem eens testen. :)
Pagina: 1