Ik zit al een tijdje met het idee om een paar speakers naar elke ruimte in mijn Scoutinggebouw. Het gaat hierbij om 5/6 ruimtes. Een eis is hierbij dat het volume in elke volume regelbaar is. Ik zit al een tijdje na te denken over een mogelijke schakeling om één aux-input naar 10/12 speakers te leiden, en ik heb het volgende bedacht:
- Eén AUX-input wordt gesplit naat 5 of 6 AUX inputs
- Er zijn 5/6 versterkerbordjes, die elk een input krijgen.
- Elk versterkerbordje heeft twee output speakers, die samen naar één ruimte gaan.
- Er zit een potentiometer tussen elke versterker en speakerpaar, zodat het volume te regelen is.
Omdat het om een Scoutinggroep gaat, is het budget niet al te groot. Ik weet ook niet of mijn schakeling hierboven de best mogelijke optie is. Ik ben namelijk niet heel bekend met audio-setups. Zo weet ik niet of de input voldoende zal zijn voor 5 tot 6 versterkers. Ook weet ik niet of er misschien betere (makkelijkere, kleinere, simpelere) oplossingen zijn.
Graag hoor ik jullie meningen en ideeën hier over. Alvast bedankt!
- Eén AUX-input wordt gesplit naat 5 of 6 AUX inputs
- Er zijn 5/6 versterkerbordjes, die elk een input krijgen.
- Elk versterkerbordje heeft twee output speakers, die samen naar één ruimte gaan.
- Er zit een potentiometer tussen elke versterker en speakerpaar, zodat het volume te regelen is.
Omdat het om een Scoutinggroep gaat, is het budget niet al te groot. Ik weet ook niet of mijn schakeling hierboven de best mogelijke optie is. Ik ben namelijk niet heel bekend met audio-setups. Zo weet ik niet of de input voldoende zal zijn voor 5 tot 6 versterkers. Ook weet ik niet of er misschien betere (makkelijkere, kleinere, simpelere) oplossingen zijn.
Graag hoor ik jullie meningen en ideeën hier over. Alvast bedankt!