Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:22
Mijn vraag

Heb recent mijn pc verplaatst en wat dingen unpluggd en replugged, en nu wilt mijn HyperX cloud niet meer werken als voorheen. Volgens mij heeft het ermee te maken dat Realtek plotseling is verdwenen (wss na een windows update als ik zo eens rondkijk, ik zie er meerdere recente posts over).

Als ik hem inplug achteraan zonder splitter (rode jack) herkent hij niet dat ik een micro heb
Als ik hem achteraan inplug met splitter, dan krijg ik geen geluid, maar wel micro
Als ik hem vooraan inplug met splitter werken geluid en micro, maar de geluidskwaliteit is echt vreselijk slecht

Ik weet dus dat het niet aan de headset of de splitter ligt, maar wss gewoon een instelling ofzo die ik mis. Heb de headset op mijn laptop geprobeerd, en omdat daar realtek wel nog geinstalleerd is, vraagt hij welk device het moet zijn en werkt alles dus

...

Relevante software en hardware die ik gebruik

AMD Ryzen 5 2600x
MSI MS-7B89
Win10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

-meest recente driver voor mijn mobo-chipset gedownload (heb geen aparte geluidskaart)
-laatste windows updates binnengehaald
-geprobeerd ergens een downloadbare versie van realtek te vinden, maar die wouden niet installeren (geen reactie na op setup te klikken), al kan ik ook gewoon een verkeerde versie hebben gedownload. Ik vind op de site zelf alleen gaming family controller, wat niet echt is wat ik moet hebben denk ik (en dus ook niet wil werken)
- en natuurlijk heel wat frustrerend in en repluggen zonder resultaat

Als er iemand advies heeft of een idee wat ik verkeerd doe, graag. Heb geen zin om volledig herstel van windows te doen of terug aar fabrieksintellingen te gaan

[ Voor 8% gewijzigd door AntiChrist7 op 27-04-2019 22:43 ]