Vraag

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zoek een?
telefoon

Wat is je budget?
Ongeveer 200 euro. 150 euro is ook goed, 250 de absolute max. Het gaat wel om bang for buck.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

1. Algemeen gebruikt: bellen, agenda, 9gag, navigatie, sporadisch website bezoeken
2. Dient een goed werkende beveiliging te hebben, bijvoorbeeld vingerafdrukscanner, of gezichtsherkenning. Met "goed werkend", bedoel ik beduidend beter dan de vingerafdruksensor van de Samsung S5.
3. Moet redelijke foto's kunnen maken, in ieder geval flink beter dan de Samsung S4 (ja, de S4).
4. De primaire app die gedraaid wordt is 9gag. Dit moet de accu een tijdje uit kunnen houden. Accu graag beter dan de Samsung S4 of S5.

Wat heb je zelf al gevonden?

1. Xiaomi Mi A2 Lite => accu perfect, camera niet zo goed, beste bang for buck. (160 euro)
2. Xiaomi Mi A2 => accu ok, camera ok. (180 euro)
3. Nokia 7.1 => Merk heeft voorkeur, wel veruit duurste optie.(220 euro)

Welke vragen heb je hier nog over?
Zie ik nog telefoons over het hoofd?
Voldoen de telefoons sowieso aan mijn eisen? Ik heb veel reviews gelezen, maar ik zie niet overal de beveiliging besproken worden.
Welke telefoon voldoet volgens jullie het best aan de gestelde eisen?

Bij voorbaat dank voor jullie input.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Beste antwoord (via wcduck op 23-05-2019 10:58)

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
wcduck schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:38:
[...]

Zeker interessante opties! Deze kwamen bij de reviews niet naar voren, aangezien tijdens de introductie de prijs rond de 250 euro lag. Hierdoor toentertijd weinig bang for buck. Nu is de P Smart ongeveer 180 euro. Ik ga onderzoeken of de camera een beetje degelijk is. Bedankt voor de input!
P Smart legt het op elk vlak af tegen de Mi A2.
Overigens is dit veruit de beste keuze in jouw prijssegment:
pricewatch: Xiaomi Redmi Note 7 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart

Alle reacties

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 01:35

Tahref

God bless you

Is het een must dat de telefoon van een Nederlandse of Europese website besteld moet worden of is een Chinese website zoals Banggood ook prima?

Trouwens nog extra eisen als: ingang voor hoofdtelefoon of sd kaartje voor opslag?

[ Voor 23% gewijzigd door Tahref op 28-04-2019 03:13 ]

• wcduck
  • Niet online
Tahref schreef op zondag 28 april 2019 @ 03:11:
Is het een must dat de telefoon van een Nederlandse of Europese website besteld moet worden of is een Chinese website zoals Banggood ook prima?

Trouwens nog extra eisen als: ingang voor hoofdtelefoon of sd kaartje voor opslag?
In verband met garantie is het fijn als de telefoon in Nederland (of Duitsland) aangeschaft wordt. Een ingang voor een hoofdtelefoon is niet nodig. Een SD kaart mogelijkheid is fijn, maar niet essentieel wanneer de telefoon voldoende geheugen heeft.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Volgens mij is de Moto G5 (plus) ook nog wel het overwegen waard?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11 18:15
Wellicht de product: Huawei Mate 20 Lite of de product: Huawei P Smart 2019? Past binnen je budget, voldoet prima aan je eisen en de toestellen zijn gewoon in Nederland te koop.

Heb zelf trouwens de Mate 20 Lite aangeschaft toen mijn S7 Edge sneuvelde en ben nog steeds tevreden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Craetive op 28-04-2019 09:40 ]

• wcduck
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:00:
Volgens mij is de Moto G5 (plus) ook nog wel het overwegen waard?
Beide zijn bijna niet meer verkrijgbaar. Ik denk dat dit daarom geen optie meer is.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is een Galaxy A50 een optie? Voor 174 euro een mooie deal.
https://nl.pepper.com/aan...nnement-37-gsmsale-101988

• wcduck
  • Niet online
FooBarz schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:37:
Wellicht de product: Huawei Mate 20 Lite of de product: Huawei P Smart 2019? Past binnen je budget, voldoet prima aan je eisen en de toestellen zijn gewoon in Nederland te koop.

Heb zelf trouwens de Mate 20 Lite aangeschaft toen mijn S7 Edge sneuvelde en ben nog steeds tevreden :)
Zeker interessante opties! Deze kwamen bij de reviews niet naar voren, aangezien tijdens de introductie de prijs rond de 250 euro lag. Hierdoor toentertijd weinig bang for buck. Nu is de P Smart ongeveer 180 euro. Ik ga onderzoeken of de camera een beetje degelijk is. Bedankt voor de input!

Acties:
  • Beste antwoord

• ChinaGeek
wcduck schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:38:
[...]

• wcduck
  • Niet online
ChinaGeek schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:05:
[...]

Bedankt voor de input! Wederom een telefoon waar ik nog nooit van had gehoord. Ik ga de reviews over dit toestel wat beter lezen. Op het eerste gezicht zijn de foto's erg degelijk wanneer de Google camera app wordt gebruikt.

• ChinaGeek
wcduck schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:52:
[...]

Bedankt voor de input! Wederom een telefoon waar ik nog nooit van had gehoord. Ik ga de reviews over dit toestel wat beter lezen. Op het eerste gezicht zijn de foto's erg degelijk wanneer de Google camera app wordt gebruikt.
Laat je niet afschrikken door het merk. Xiaomi is absolute A-kwaliteit. Zowel wat betreft bouwkwaliteit als wat betreft software. Qua softwaresupport 1 van de beste die je kunt vinden.
Buitengewoon goede telefoon voor zijn prijs.

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 21:54
wcduck schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:25:
Ik zoek een?
telefoon

Wat is je budget?
Ongeveer 200 euro. 150 euro is ook goed, 250 de absolute max. Het gaat wel om bang for buck.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

1. Algemeen gebruikt: bellen, agenda, 9gag, navigatie, sporadisch website bezoeken
2. Dient een goed werkende beveiliging te hebben, bijvoorbeeld vingerafdrukscanner, of gezichtsherkenning. Met "goed werkend", bedoel ik beduidend beter dan de vingerafdruksensor van de Samsung S5.
3. Moet redelijke foto's kunnen maken, in ieder geval flink beter dan de Samsung S4 (ja, de S4).
4. De primaire app die gedraaid wordt is 9gag. Dit moet de accu een tijdje uit kunnen houden. Accu graag beter dan de Samsung S4 of S5.

Wat heb je zelf al gevonden?

1. Xiaomi Mi A2 Lite => accu perfect, camera niet zo goed, beste bang for buck. (160 euro)
2. Xiaomi Mi A2 => accu ok, camera ok. (180 euro)
3. Nokia 7.1 => Merk heeft voorkeur, wel veruit duurste optie.(220 euro)

Welke vragen heb je hier nog over?
Zie ik nog telefoons over het hoofd?
Voldoen de telefoons sowieso aan mijn eisen? Ik heb veel reviews gelezen, maar ik zie niet overal de beveiliging besproken worden.
Welke telefoon voldoet volgens jullie het best aan de gestelde eisen?

Bij voorbaat dank voor jullie input.
Ik volg je topic, zit met dezelfde vraag voor mijn vrouw. Mocht je nog de Nokia willen, vandaag bij iBood voor 179,95.

• wcduck
  • Niet online
arjoderoon schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:57:
[...]

Ik volg je topic, zit met dezelfde vraag voor mijn vrouw. Mocht je nog de Nokia willen, vandaag bij iBood voor 179,95.
Wat toevallig: deze telefoon is ook voor mijn vrouw. Bedankt voor de tip!

Edit: let wel op: het is een single-sim telefoon uit het buitenland (import).

[ Voor 11% gewijzigd door wcduck op 02-05-2019 10:04 ]

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-11 13:02
De nokia 7.1 is vandaag te bestellen voor net geen 190 op iBood (inc verzenden) met beetje geluk slingert er ergens nog een kortingscode rond voor gratis verzenden. Misschien is dat nog beetje doorslaggevend voor dat toestel?

[ Voor 15% gewijzigd door Verona27 op 02-05-2019 10:56 ]

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-11 11:30
Verona27 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:55:
De nokia 7.1 is vandaag te bestellen voor net geen 190 op iBood (inc verzenden) met beetje geluk slingert er ergens nog een kortingscode rond voor gratis verzenden. Misschien is dat nog beetje doorslaggevend voor dat toestel?
Slechte keuze als je deze vergelijkt met de andere toestellen die tot nu toe genoemd zijn (3GB ram en 32GB intern geheugen).

Zou deze lekker links laten liggen voordat geld.

[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 02-05-2019 11:04 ]

• wcduck
  • Niet online
Panini schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:03:
[...]

Slechte keuze als je deze vergelijkt met de andere toestellen die tot nu toe genoemd zijn (3GB ram en 32GB intern geheugen).

Zou deze lekker links laten liggen voordat geld.
De Nokia heeft wel een voordeel boven de andere opties: hij is een stuk kleiner. Veel mensen zitten niet te wachten op een groot toestel. In de meeste broekzakken van vrouwen past zo'n slagschip niet.

• DeRooney
wcduck schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:45:
[...]

De Nokia heeft wel een voordeel boven de andere opties: hij is een stuk kleiner. Veel mensen zitten niet te wachten op een groot toestel. In de meeste broekzakken van vrouwen past zo'n slagschip niet.
Ik heb even wat telefoons in een vergelijking gezet bij phonearena voor de grootte:
https://www.phonearena.co...8,10950,10808,11015,11110

Vind vooral die Redmi er wel een stuk bovenuit springen. Mijn A6 vind ik al groot, en die is qua afmeting net zo groot als de Xiaomi, nokia 7.1, huawei p20lite.

[ Voor 12% gewijzigd door DeRooney op 02-05-2019 14:22 ]

• Panini
wcduck schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:45:
[...]

Een 'stuk' is erg relatief. Het scheelt, qua schermgrootte, maar 4mm met de Xiaomi A2.

Je krijgt echter wel een betere processor, meer opslag en meer werkgeheugen bij de A2. En deze is via Amazon.es ook nog eens 60 euro goedkoper dan de Nokia 7.1 bijvoorbeeld (als je dat eventueel zou overwegen).

Lijkt mij geen moeilijke keuze dan toch?

edit: prijs aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door Panini op 02-05-2019 15:47 ]

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-11 13:02
Panini schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:40:
[...]

Een 'stuk' is erg relatief. Het scheelt, qua schermgrootte, maar 4mm met de Xiaomi A2.

Je krijgt echter wel een betere processor, meer opslag en meer werkgeheugen bij de A2. En deze is via Amazon.es ook nog eens 40 euro goedkoper bijvoorbeeld (als je dat eventueel zou overwegen). Loopt zelf op tot 63 euro als je jouw genoemde prijs neemt.

Lijkt mij geen moeilijke keuze dan toch? :)
De nokia heeft wel uitbreidbaar geheugen, de xiaomi niet. Verder heeft ie een iets grotere accu en een 3.5mm jack mocht dat nog iets zijn wat je interessant vindt. Verder weet ik niet hoe de camera's zich tot elkaar verhouden, daar zou je nog even naar kunnen kijken.

• Panini
Verona27 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:47:
[...]

De nokia heeft wel uitbreidbaar geheugen, de xiaomi niet. Verder heeft ie een iets grotere accu en een 3.5mm jack mocht dat nog iets zijn wat je interessant vindt. Verder weet ik niet hoe de camera's zich tot elkaar verhouden, daar zou je nog even naar kunnen kijken.
Enige minpunt van de Xiaomi is dan het niet uitbreidbare geheugen inderdaad. Maar als ik de eisen lees is het niet zo een punt. Accu van beide toestellen is nagenoeg even groot, dia van de Xiaomi is zelfs een hééééél klein beetje meer ;).

De camera lijkt in vergelijkingen ook wat beter te zijn dan die van de Nokia 7.1. Maar dat moet @wcduck zelf beoordelen.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Inclusief abonnement, zo ken ik er nog wel een paar 8)7
Een losse A50 kost honderd euro meer. Biedt een hele goeie value-for-money maar is niettemin ruim boven budget.

🖥️ | 🚗

• ChinaGeek
MadMarky schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:32:
[...]

Inclusief abonnement, zo ken ik er nog wel een paar 8)7
Een losse A50 kost honderd euro meer. Biedt een hele goeie value-for-money maar is niettemin ruim boven budget.
Het abonnement is maandelijks opzegbaar en kan na 1 maand opgezegd worden.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:35
De Nokia 7.1 is vandaag in de aanbieding bij iBood voor 179 euro.

Was al gezegd. 8)

[ Voor 18% gewijzigd door NotSoSteady op 02-05-2019 14:33 ]

• wcduck
  • Niet online
Panini schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:40:
[...]

Je krijgt echter wel een betere processor, meer opslag en meer werkgeheugen bij de A2. En deze is via Amazon.es ook nog eens 40 euro goedkoper bijvoorbeeld (als je dat eventueel zou overwegen). Loopt zelf op tot 63 euro als je jouw genoemde prijs neemt.

Lijkt mij geen moeilijke keuze dan toch? :)
Bedankt voor je bericht. Ik begrijp de verwijzing naar Amazon.es en de 63 euro verschil niet helemaal. Op Amazon.es staat de A2 voor 160 euro. Ik gaf aan dat hij 180 kost. Dit is 20 euro verschil. Of staat die telefoon nog goedkoper ergens waar ik niet heb gekeken?

• Panini
wcduck schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:10:
[...]

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp de verwijzing naar Amazon.es en de 63 euro verschil niet helemaal. Op Amazon.es staat de A2 voor 160 euro. Ik gaf aan dat hij 180 kost. Dit is 20 euro verschil. Of staat die telefoon nog goedkoper ergens waar ik niet heb gekeken?
Ik bedoelde dat de Xiaomi A2 in vergelijking tot de Nokia 7.1 voor 157 euro op Amazon.es te verkrijgen is. Komt uit op 63 euro prijsverschil t.o.v de 220 voor de Nokia 7.1 prijs die jij postte. Bericht even aangepast, want de andere vergelijking klopte niet, sorry voor de verwarring.

Waar die vergelijking vandaan kwam :?

• wcduck
  • Niet online
Even een update van mij: het is de Redmi Note 7 geworden. De reden hiervoor is dat de camera beter is dan de alternatieven die zijn aangedragen. Daarnaast schijnt bij deze telefoon de face-unlock en vingerafdrukscanner erg goed te werken. Dit was een van de eisen. Ten slotte schijnt de accu van dit toestel erg degelijk te zijn.
Een lijstje met redenen om voor mij een specifieke telefoon NIET te kopen:
- Mi A2: batterij niet super
- Nokia 7.1: niet veel bang for buck
- Huawei Mater 20 en P Smart 2019: recente ontwikkelingen met boycot, in combinatie met beveiliging werk
- Samsung A50: vingerafdruk scanner werkt niet goed

Ik hoop dat jullie aan dit lijstje nog wat hebben, mochten anderen een telefoon zoeken met een degelijke camera, accu en snelle unlockmogelijkheden.

• ChinaGeek
wcduck schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:57:
Even een update van mij: het is de Redmi Note 7 geworden. De reden hiervoor is dat de camera beter is dan de alternatieven die zijn aangedragen. Daarnaast schijnt bij deze telefoon de face-unlock en vingerafdrukscanner erg goed te werken. Dit was een van de eisen. Ten slotte schijnt de accu van dit toestel erg degelijk te zijn.
Een lijstje met redenen om voor mij een specifieke telefoon NIET te kopen:
- Mi A2: batterij niet super
- Nokia 7.1: niet veel bang for buck
- Huawei Mater 20 en P Smart 2019: recente ontwikkelingen met boycot, in combinatie met beveiliging werk
- Samsung A50: vingerafdruk scanner werkt niet goed

Ik hoop dat jullie aan dit lijstje nog wat hebben, mochten anderen een telefoon zoeken met een degelijke camera, accu en snelle unlockmogelijkheden.
Goede keuze!
Veel plezier ervan.

• wcduck
  • Niet online
ChinaGeek schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:19:
[...]

Goede keuze!
Veel plezier ervan.
Merci. Ik loop wel tegen iets aan wat ik met de Note 7 nog niet op heb kunnen lossen: ik krijg Voice Match niet aan. De telefoon luistert dus niet naar "Hey Google". Deze optie is grijs gemaakt. Toevallig iemand die hier een oplossing voor weet?

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 01:35

Tahref

God bless you

wcduck schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:44:
[...]

Merci. Ik loop wel tegen iets aan wat ik met de Note 7 nog niet op heb kunnen lossen: ik krijg Voice Match niet aan. De telefoon luistert dus niet naar "Hey Google". Deze optie is grijs gemaakt. Toevallig iemand die hier een oplossing voor weet?
https://androidworld.nl/apps/voice-match-problemen/

Ik heb geen ervaring met google assistent maar zou misschien kunnen liggen aan taal instellingen.

• DeRooney
[...]

voor mijn vrouw inmiddels ook de redmi note 7 besteld. Hoe zijn de ervaringen tot nu toe met de telefoon?

• wcduck
  • Niet online
arjoderoon schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:03:
[...]

voor mijn vrouw inmiddels ook de redmi note 7 besteld. Hoe zijn de ervaringen tot nu toe met de telefoon?
De telefoon bevalt goed, vooral de volgende punten:
- lange accuduur, meestal 2 dagen bij redelijk intensief gebruik
- de vingerafdrukscanner is bliksemsnel, ook goede face-unlock
- helder geluid, ook op de speaker
- camera valt positief of: kan contrasten erg goed weergeven (bijv heldere lucht en iets in de schaduw)

Dingen die iets minder bevallen:
- het scherm kan niet heel erg fel. Bij invallend zonlicht kan het scherm lastig afleesbaar zijn
- Google Voice Match (dus "Hello Google") kan niet aangezet worden

• DeRooney
wcduck schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:51:
[...]

De telefoon bevalt goed, vooral de volgende punten:
- lange accuduur, meestal 2 dagen bij redelijk intensief gebruik
- de vingerafdrukscanner is bliksemsnel, ook goede face-unlock
- helder geluid, ook op de speaker
- camera valt positief of: kan contrasten erg goed weergeven (bijv heldere lucht en iets in de schaduw)

Dingen die iets minder bevallen:
- het scherm kan niet heel erg fel. Bij invallend zonlicht kan het scherm lastig afleesbaar zijn
- Google Voice Match (dus "Hello Google") kan niet aangezet worden
ah mooi, bedankt voor je reactie. Heb je ook nog een specifiek hoesje erbij besteld? Wij zitten daar nu ook direct naar te kijken.

• wcduck
  • Niet online
arjoderoon schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:45:
[...]

ah mooi, bedankt voor je reactie. Heb je ook nog een specifiek hoesje erbij besteld? Wij zitten daar nu ook direct naar te kijken.
Wij hebben door toeval vier hoesjes erbij. Standaard zit er een PU hoesje bij. Deze is enkel ter bescherming. Daarnaast hebben we een drietal hoesjes met gleuven voor pasjes en briefgeld.

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:20
[...]

Staat de telefoon op Nederlands? Dan werkt Voice Match namelijk niet, dat werkt alleen in het Engels.

Home Assistant configuratie

• wcduck
  • Niet online
TheFes schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:03:
[...]

Staat de telefoon op Nederlands? Dan werkt Voice Match namelijk niet, dat werkt alleen in het Engels.
Ik heb geprobeerd de telefoon op Engels te zetten, inclusief de UK/USA locatieinstelling, maar helaas mocht dit niet baten. Ik heb flink wat lijstjes uitgeprobeerd met oplossingen. Mij is het helaas niet gelukt.

• DeRooney
wcduck schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:59:
[...]

Wij hebben door toeval vier hoesjes erbij. Standaard zit er een PU hoesje bij. Deze is enkel ter bescherming. Daarnaast hebben we een drietal hoesjes met gleuven voor pasjes en briefgeld.
oh, onafhankelijk van waar je hem besteld? Ik had dat niet gezien, maar ik zal nog eens kijken bij amazon.

• wcduck
  • Niet online
arjoderoon schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:14:
[...]

oh, onafhankelijk van waar je hem besteld? Ik had dat niet gezien, maar ik zal nog eens kijken bij amazon.
In de Global versie zit het PU hoesje er standaard bij.

• DeRooney
Mooi! Zat al te zoeken hoe ik kon zien welke versie ik ga ontvangen. Staat het gewoon in de productomschrijving 😂

[ Voor 62% gewijzigd door DeRooney op 05-09-2019 18:07 ]

Pagina: 1