Toon posts:

Welke core heb ik nu??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
ik heb een TB 1.2 ghz, in de winkel hadden ze alvast de koeler enz erop gezet, dus ik wist niet welke core ik had, maar ik weet wel welke stepping (dmv WCPUID).
daaruit zou je ook kunnen opmaken welke core je nu hebt.
bij mij staat dit:
Standard = family 6,model 4, ID 2
external = family 7, model 4, id 2

Mvg

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Nope, kan je hieruit niet opmaken, je zou echt op de core zelf moeten kijken :)

Maarruh, verder boeit het ook niet echt, kijk gewoon hoe ver je dat ding kan OC'en :)

Verwijderd

als het een 266 FSB is dan is het AXIA hoogstwaarschijnlijk, anders AVIA.

aan de stepping kan je enkel zien dat het geen AYHJA is, maar dat is een 1.2 sowieso NOOIT.
de 1200/266 betstaat enkel in AXIA en AVIA, en dan nog meestal het eerste.
bij een 200 FSB kan het vanalles en nog wat zijn, afhankelijk van de ouderdom, maar de 200 FSB's overklokken toch niet geweldig ...

JC

Verwijderd

Topicstarter
Ok
ik heb dus een coolermaster koelertje derop hangen (op dat blaadje van die shop stond, gaat tot 1.5GHz). dan nog 1 koelertje voorin onderaan, en 2 achterin boven. ik heb een AOpen HX08 (die bigtower) m'n cpu word nu rond de 50 graden, is dat te warm?? enne dat overklokken .. mmm ik kon 'm toch multiplier unlocken dmv van 3 potloodstreepjes trekken bij de L1 Cache?? correct me if i'm wrong want dit is mijn eerste AMD hehe. oja ik heb 256mb DDR RAM (die 2100versie)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op donderdag 26 juli 2001 15:26 schreef ja99ed het volgende:
Ok
ik heb dus een coolermaster koelertje derop hangen (op dat blaadje van die shop stond, gaat tot 1.5GHz). dan nog 1 koelertje voorin onderaan, en 2 achterin boven. ik heb een AOpen HX08 (die bigtower) m'n cpu word nu rond de 50 graden, is dat te warm?? enne dat overklokken .. mmm ik kon 'm toch multiplier unlocken dmv van 3 potloodstreepjes trekken bij de L1 Cache?? correct me if i'm wrong want dit is mijn eerste AMD hehe. oja ik heb 256mb DDR RAM (die 2100versie)
50 graden? nee hoor, geen probleem, perfect zelfs :) (ik neem aan dat dat stressed is...)

Je kan hem unlocken door bij L1 de bruggen te verbinden, maar waarschijnlijk is jouw CPU standaard al unlocked.. Hoef je dus niets te doen :)