Coax kabel aansluiten op PC? Tv-Kaart?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDogeGuy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:35
Hallo Iedereen.

Ik ben laatst op kamers gegaan en heb hier via Delta een abbonoment voor internet en televisie. Nu heb ik op dit moment echter geen televisie en is daar ook niet heel veel ruimte voor. (Boren in de muur is niet toegestaan). Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de Coax kabel direct aan te sluiten op de computer en gewoon via mijn computer tv te kijken.

Nu dacht ik dat dit misschien mogelijk was via een tv-kaart, maar als ik hierop zoek of in de pricewatch kijk dan zie ik niet direct kaarten met een coax aansluiting. Ik vroeg me eigenlijk af, of er hier iemand is die dit zelf wel eens heeft geprobeerd en/of hier een mogelijke oplossing voor weet. Kwa aansluiting heb ik zowel een PCI-e als een usb poort vrij, dus dit is bijde geen probleem.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:56

job

Ik zie volop kaarten met een aansluiting voor de coax kabel: categorie: Tv-kaarten

Je zou als alternatief natuurlijk ook via je browser tv kunnen kijken: https://tv.delta.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDogeGuy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:35
job schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:36:
Ik zie volop kaarten met een aansluiting voor de coax kabel: categorie: Tv-kaarten

Je zou als alternatief natuurlijk ook via je browser tv kunnen kijken: https://tv.delta.nl
Bedankt voor je reactie. Ik heb toen straks inderdaad in the tv-kaarten categorie gekeken. Alleen ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik kan zien welke een coax aansluiting heeft. Wat is de technische naam hiervan? Ik kan namelijk volgens mij niet op coax filteren.

Online tv kijken gaat helaas niet met het goedkoopste abbonoment. Hiervoor zou ik een duurder abbonoment moeten nemen wat weer 10 euro per maand extra kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:56

job

Op de meesten zit een IEC aansluiting, sommigen hebben een f-connector.
Daar kom je snel genoeg achter als je de site van de fabrikant bezoekt, die hebben duidelijke foto's van hun producten.

Ik heb nog even zitten zoeken naar topics over tv op je pc, maar ik denk dat bijna iedereen dit doet icm dvb-c (digitaal dus), tenminste recente posts over analoge tv kom ik niet tegen.
Hier een uitgebreid topic over dvb-c op je pc: [DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Ik weet niet hoeveel zenders er ongecodeerd over de kabel verstuurd worden. Dus met een beetje pech moet je ook nog gaan decoderen en dan ben je met een dvb tuner alleen niet klaar. Je smartcard moet ook ergens in :)

Wees dus duidelijk in wat je wilt (en technisch mogelijk is). Dan kunnen we concretere feedback geven.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 27-04-2019 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Waarom niet gewoon een decoder rechtstreeks met HDMI op je monitor?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.