iPhone snelladen via USB-C 61 W Power adapter van de Macbook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 17:07
Omdat ik op mijn iPhone XR niet kan zien of die nu wel of niet SNEL oplaadt even de volgende vraag..

Ik gebruik een Macbook Pro met 2x USB-C poorten en daarbij is een 61 W USB-C Power adapter meegeleverd.
Nu heb ik begrepen dat ik deze 61 W Power adapter ook voor het snelladen voor mijn iPhone XR kan gebruiken, correct?
Zo ja, dan kan ik echter de daarbij meegeleverde originele USB-C kabel niet voor het snel opladen van mijn XR gebruiken omdat die kabel 2x USB-C aansluitingen heeft en ik feitelijk een kabel moet gebruiken met 1x USB-C en 1x Lightning.
Uiteraard kan ik nu voor circa € 25,= een kabel USB-C naar Lightning bestellen maar....

Nu heb ik de volgende optie gebruikt en vraag mij af of het snelladen dan nog volledig wordt ondersteund.
Het normale laden functioneert daarmee wel prima maar nogmaals, ik kan niet zien of het snelladen ook volledig wordt ondersteund.

Zoals al beschreven, ik gebruik de Apple 61 W Power adapter, daarop sluit ik op de USB-C aansluiting een verloopkabel van USB-C naar USB-A Female aan. Op de USB-A aansluiting sluit ik een originele Apple kabel aan met 1x USB-A en 1x Lightning waarop dan mijn XR wordt aangesloten.

Mijn vraag is dus, ondersteund deze optie, verkoopkabel - Lightning kabel, nog wel het snelladen want ik heb het vermoeden dat er wellicht iets in de hardware van deze constructie ontbreekt...

Ik hoop dat mijn vraag enigszins duidelijk overkomt.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 22:06
Als je dit document (https://support.apple.com/en-us/HT208137) hebt gelezen, wat is er dan precies onduidelijk?

Er staat letterlijk: “Your iPhone fast charges up to 50 percent in 30 minutes when you use an Apple USB-C to Lightning cable and one of these adapters: Apple 18W, 29W, 30W, 61W, or 87W USB-C Power Adapter.”

Ik heb gewoon op Google gezocht naar: “fast charging iphone”.

[ Voor 9% gewijzigd door Volkan1984 op 27-04-2019 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Beste...
Stop nu eens met deze niet toevoegende bijdragen.

Ja, ik kan lezen, ik kan op Google zoeken en ik heb dit artikel gelezen maar dat was niet de vraag.

Als jij mijn vraag goed had gelezen dan vraag ik of de combinatie USB-A - USB-C - Lightning de werking snelladen niet verstoord maar daarop geef je geen antwoord... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:47
srna513006 schreef op zondag 28 april 2019 @ 08:58:
Beste...

Ja, ik kan lezen, ik kan op Google zoeken en ik heb dit artikel gelezen maar dat was niet de vraag.

Als jij mijn vraag goed had gelezen dan vraag ik of de combinatie USB-A - USB-C - Lightning de werking snelladen niet verstoord maar daarop geef je geen antwoord... :?
Een officiële USB-C-naar-Lightning-kabel i.c.m. een 18W, 29W, 30W, 61W of 87W is de enige optie voor snelladen. De manier die jij beschrijft werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Ok, helder, feitelijk al wat ik had verwacht.

Maar ja, weer een kabel erbij...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 22:06
srna513006 schreef op zondag 28 april 2019 @ 08:58:
Beste...

Als jij in eerste instantie goed had gelezen, had je dit topic niet eens hoeven openen...
srna513006 schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:46:

Dan koop je die kabel niet, niemand dwingt je om te snelladen.

[ Voor 19% gewijzigd door Volkan1984 op 28-04-2019 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:26
srna513006 schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:46:

Tegenwoordig zijn er ook MFI USB-C naar Lightning kabels, 13 euro voor eentje van Anker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:30
Je kan het niet zien maar wel horen. Je iPhone maakt 2x het 'ding' geluidje als hij snel laad, 1x als hij normaal laad (dit geld alleen voor bekabeld laden, niet voor 5 of 7,5w Qi laden).

Zie: https://www.reddit.com/r/...ngs_if_its_fast_charging/

[ Voor 21% gewijzigd door ex87 op 28-04-2019 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Je kan het natuurlijk wel zien met tooltjes als Coconut en iMazing

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
ex87 schreef op zondag 28 april 2019 @ 12:05:
Je kan het niet zien maar wel horen. Je iPhone maakt 2x het 'ding' geluidje als hij snel laad, 1x als hij normaal laad (dit geld alleen voor bekabeld laden, niet voor 5 of 7,5w Qi laden).

Zie: https://www.reddit.com/r/...ngs_if_its_fast_charging/
Niet met iOS 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Jawel hoor, sinds iOS 11. Als je daadwerkelijke fast charing doet hoor je een dubbel ding. Hoor je die niet, dan laad je iPhone dus niet met de maximale snelheid op. Hier werkt het tenminste nog steeds zoals beschreven.

Lees wel dat het stuk was tijdens de iOS 12 beta maar die heb ik zelf nooit gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door ex87 op 29-04-2019 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
ex87 schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:56:
[...]

Jawel hoor, sinds iOS 11. Als je daadwerkelijke fast charing doet hoor je een dubbel ding. Hoor je die niet, dan laad je iPhone dus niet met de maximale snelheid op. Hier werkt het tenminste nog steeds zoals beschreven.

Lees wel dat het stuk was tijdens de iOS 12 beta maar die heb ik zelf nooit gebruikt.
Ik heb het in ieder geval niet en ik gebruik USB-C 30W chargers van Apple met een iPhone Xs Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
MelvinW schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:28:
[...]

Ik heb het in ieder geval niet en ik gebruik USB-C 30W chargers van Apple met een iPhone Xs Max.
Vreemd, aangezien 18W de maximum is op de iPhone, misschien is het iets hardware matigs op de iPhone X maar dat lijkt me sterk.

Ik heb een Anker usb-c fast charger (voor m'n iPad Pro) en hoor het geluidje wel met 30W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
ex87 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:02:
[...]

Vreemd, aangezien 18W de maximum is op de iPhone, misschien is het iets hardware matigs op de iPhone X maar dat lijkt me sterk.

Ik heb een Anker usb-c fast charger (voor m'n iPad Pro) en hoor het geluidje wel met 30W.
Ik kan het me ook alleen herinneren van de iPhone X. Op mijn Xs Max heb ik het eigenlijk nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Bedankt voor alle reacties.
Vandaag heb ik een verloopkabel Anker Powerline II USB-C --> Lightning bij Amazon besteld.
Ik ben benieuwd hoe lang straks het snelladen duurt als ik die op mijn XR en de USB-C 61W laadapparaat van mijn Macbook Pro aansluit.
Uiteraard let ik ook erop of er 2 piepjes hoorbaar zijn maar daar kom ik later wel op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Het snelladen van de XR gaat inderdaad uitstekend.
Ik gebruik daarvoor mijn 61W lader van mijn MBP en een Anker Powerline II USB-C naar Lightning kabel (€ 16,26 bij Amazon).
Tijdens het aansluiten van mij XR op de lader hoor ik overigens geen dubbele PING.

Ik heb de XR om 12:34 met 20% batterijcapaciteit onder lading gezet en om 13:24 was die tot 92% opgeladen dus binnen 1 uur 76% geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdamned
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:35
Ik heb de iPhone 8, de eerste iPhone die officieel snelladen met meer dan 10 of 12 watt ondersteunt. Wat je daarvoor nodig hebt is de 29 watt charger van Apple en een usb-c naar lightning kabel (1 of 2 meter). Meer watt heeft geen zin, aangezien iPhones niet sneller zullen opladen. 2 keer kort trillen stopte plotseling na een update in iOS 12 en is daarna niet meer teruggekomen. De 29 watt charger bevalt zeer goed, en de iPhone wordt ook niet te warm als je niet te veel zware taken uitvoert tijdens het laden. En aangezien het officieel wordt ondersteund door Apple, ga ik er van uit dat het ook niet slecht is voor de batterij. Ik heb de iPhone nu bijna 2 jaar, gebruik de lader sinds dag 1 elke dag en heb nog steeds 88% battery health.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Ik had ook vrijwillig niet voor een 61W lader gekozen maar gebruik deze immers al voor mijn MacBook Pro.
In elk geval wordt de Apple 61W USB~C lader door Apple voor het snelladen ondersteunt, dus zal het ook wel veilig voor de batterij zijn.
Pagina: 1