Toon posts:

[WhatsApp] Clone op oude telefoon nog actief?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik had mijn oude whats app gecloned op mijn nieuwe telefoon. Op de nieuwe telefoon ben ik die cloneapp na een update kwijtgeraakt.
de oude telefoon heb ik niet meer. Whats app en het nummer zijn nog wel in gebruik.
Kan het nu zo zijn dat die telefoon nog in verbinding staat met mijn telefoon? Als ik voorheen in die oude app keek, stond daar bij Whats app webb namelijk de verbonden "computer" mijn nieuwe telefoon.

ik vraag het in verband met een mogelijk privacy probleem voor klanten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Whats app en Whatsscan QR scan Pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
gegoogled
emails naar de makers van de app gestuurd, geen reply nog

Beste antwoord (via Verwijderd op 30-04-2019 13:36)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:06:
Dank je wel, ja, die app maakt een kopie.
Nee, geen clone, geen kopie. Op het moment dat je namelijk WhatsApp van het oude toestel afgooit of de verbinding verbreekt kan whatscan nergens meer bij.
Ik heb inderdaad geprobeerd whatscan weer te installeren, maar die crashed steeds op het moment dat ik hem wil openen.
Vandaar dat ik dacht, zit er nog iets te vervelen tussen die 2 accounts?
Gezien de reviews is het gewoon een waardeloze app die de laatste tijd niet meer werkt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Waarom zet je Whatsapp niet op je nieuwe telefoon en meld je je aan met je bestaande nummer? Een eventuele oude sessie op je oude telefoon wordt dan vanzelf beeindigd. Je hebt alleen geen geschiedenis, maar die heb je nu ook niet :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi PinokkioTV,

ja dat had ik al. Dus ik had die clone app op mijn nieuwe telefoon en de "oude" what's app stond daarin. Dan hoefde ik niet met 2 telefoons te lopen.
Dus oude telefoon had whats web connectie met mijn nieuwe telefoon. daarin kun je je ook afmelden voor alle apparaten maar dat had ik niet gedaan.
De telefoon en nummer zijn overgegaan naar iemand anders. Waar het mij om gaat, is dat ik zeker kan weten dat mijn oude telefoon en what's app niet meer in verbinding staan met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Verwijderd ik neem aan dat je 'oude' telefoon opnieuw geïnstalleerd is? Dan is alles weg en de connectie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee dat denk ik niet. Is dat een probleem?
wel is de app waarmee de clone gemaakt was, van mijn nieuwe telefoon af. Of maakt dat niets uit?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 14:44:
nee dat denk ik niet. Is dat een probleem?
Nee, maar logisch is anders.
wel is de app waarmee de clone gemaakt was, van mijn nieuwe telefoon af. Of maakt dat niets uit?
Weet ik niet. Je bent niet heel erg helder met de informatie voorziening. Zou je even duidelijk willen aangeven wat je nu precies gedaan hebt, welke 'clone app' je hebt gebruikt, wat er op je oude telefoon stond en wat er op je nieuwe telefoon stond / staat.

Dat gezegd hebbende. WhatsApp werkt maar op één apparaat tegelijkertijd, wanneer je WhatsApp op een ander apparaat activeert, werkt het niet meer op het oude apparaat.

Daarnaast heb je dan ook nog de WhatsApp Web koppeling. Hiermee kan je via web.whatsapp.com chatten via je telefoon. Mocht je WhatsApp opnieuw installeren, dan vervallen alle bestaande koppelingen met WhatsApp web en dan moet je deze koppeling opnieuw maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
op mijn nieuwe telefoon stond een app, whatscan qr scan pro. Hiermee had ik mijn oude telefoons whats app gekloond, dat heeft een ander telefoon nummer dan mijn nieuwe telefoon. Op die manier hoefde ik niet met 2 telefoons te lopen. Op mijn oude whatsapp web stond dan verbonden met apparaat x.
Whatscan is nu van mijn nieuwe telefoon af. Maar ik heb op mijn oude telefoon nooit afgemeld. Mijn vraag is of dat uitmaakt. Is die verbinding nu weg? Of staat die telefoon nog in verbinding met mijn telefoon op 1 of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:40:
op mijn nieuwe telefoon stond een app, whatscan qr scan pro. Hiermee had ik mijn oude telefoons whats app gekloond, dat heeft een ander telefoon nummer dan mijn nieuwe telefoon.
Zo te zien 'cloned' die app niks, maar maakt die gewoon verbinding met je WhatsApp door middel van WhatsApp Web.
Whatscan is nu van mijn nieuwe telefoon af. Maar ik heb op mijn oude telefoon nooit afgemeld. Mijn vraag is of dat uitmaakt. Is die verbinding nu weg? Of staat die telefoon nog in verbinding met mijn telefoon op 1 of andere manier?
Nee, die verbinding is weg. Op het moment dat je 'WhatScan' hebt verwijderd, is ook de verbinding verbroken.

Verder kan je het natuurlijk zelf eenvoudig testen door de app gewoon weer te installeren, hij is namelijk te vinden in de Play Store. (Al zijn de review nou niet bepaald om naar huis te schrijven)

Maar goed, niks aan de hand dus. Ik mis alleen even wat dit te maken had met de privacy van je klanten. (En blijkbaar vreemd dat jij de WhatsApp gebruikt, via WhatsApp Web, op een toestel wat je zelf niet meer hebt en dus door iemand anders wordt gebruikt.)

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 30-04-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad geprobeerd whatscan weer te installeren, maar die crashed steeds op het moment dat ik hem wil openen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:06:
Nee, geen clone, geen kopie. Op het moment dat je namelijk WhatsApp van het oude toestel afgooit of de verbinding verbreekt kan whatscan nergens meer bij.
Gezien de reviews is het gewoon een waardeloze app die de laatste tijd niet meer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat lijkt inderdaad zo te zijn. Bedankt voor je uitleg!
Pagina: 1