advies 2e monitor met dockingstation

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper030
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 15:54
Beste tweakers,

ik heb hier een LG monitor en een dockingstation van Kensington voor een thuiswerkplek.

Zie deze linkjes:
pricewatch: Kensington USB 3.0 Docking Station (sd3500v)
pricewatch: LG 24M47VQ Zwart

We willen nu graag een 2e monitor gaan aansluiten, idealiter zouden we gewoon nog een scherm van dit type erbij kopen. Helaas zijn deze dus niet meer te koop.

Ik zit nu te kijken naar een 2e scherm wat qua resolutie, diagonaal en type overeen komt. Maar uit eerdere ervaring weet ik dat een 2e scherm van een ander merk niet altijd goed samen gaat. Wat zouden jullie mij aanraden? Een extra scherm ernaast of gewoon 2 nieuwe beeldschermen kopen?
Ik neig (ook vanuit esthetische overwegingen) nu naar het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom zouden 2 verschillende schermen niet werken?

Dit tik ik op een HP Probook, links aangesloten een HP 27" 1440p monitor, rechts een LG 65" 4K TV. Heb nergens last van dat het niet werkt; anders dan dat ik dus naar 3 verschillende resoluties kijk soms (want mijn laptop is slechts FullHD op 14").

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18
24" met FHD resolutie is vrij standaard, zijn er meer dan genoeg van te vinden in de pricewatch. Aan de andere kant snap ik wel dat je liever twee dezelfde schermen hebt, met name omdat tegenwoordig een mooi IPS schermpje met wat dunnere bezels niet zoveel meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper030
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 15:54
MAX3400 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:45:
Waarom zouden 2 verschillende schermen niet werken?
Op mijn werk vonden ze het leuk om iedereen 2 verschillende schermen te geven en mijn laptop had de neiging om beide bij opstarten dezelfde instellingen mee te geven. Uiteindelijk hebben we tussen collega's geruild waardoor iedereen 2 identieke monitoren had staan. Het is natuurlijk van de zotte dat dit soort setups tot problemen leiden. Maar waar de oorzaak ook ligt, het uiteindelijk gevolg was natuurlijk ongewenst en dat wil ik nu voorkomen.