Naar aanleiding van " [topic=191728] " Heb ik deze topic gestart. we willen een soort aquaruim maken met daarin Fomblin-a. Een doorzichtige Vloeistof die geen electriciteit geleid. Help mee!.
haal eerst de typos dr ff uitOp donderdag 26 juli 2001 11:33 schreef DeX het volgende:
Naar aanleiding van " [topic=191728] " Heb ik deze topic gestart. we willen een soort awuaruim maken met daaron Fomblin-a. Eeen doorzichtige Vloeistof die geen electriciteit geleid. Help mee!.
LOL.. nee niet echt.. gedestileerd water is gewoon "Puur" water.Op donderdag 26 juli 2001 11:36 schreef KixAss456 het volgende:
gedestilieerd water
water geleid.
Niet waar. Zuiver H2O geleidt geen stroom. Water kan geleiden door verontreinigingen (zouten e.d.). Die zitten als het goed is niet in gedestilleerd water, wel in kraanwater.Op donderdag 26 juli 2001 11:37 schreef DeX het volgende:
[..]
LOL.. nee niet echt.. gedestileerd water is gewoon "Puur" water.
water geleid.
Choose life
uh gedestileerd water geleid niet
correct me if i'm wrong
correct me if i'm wrong
Erm, is dat dat spul uit die 'Jim it's Amazing!"'-telsell-reclame's ?? Ik zou mijn compu toch niet graag willen bloot stellen aan dat spul (ook al hebben ze in die reclame een complete tv met dat spul vol staan)Op donderdag 26 juli 2001 11:33 schreef DeX het volgende:
we willen een soort aquaruim maken met daarin Fomblin-a. Een doorzichtige Vloeistof die geen electriciteit geleid. Help mee!.
Echt... Is het al zo lang geleden dat ik scheikunde heb gehad.. uhm.. 1, 2, uhm... 5 jaar.. 
Kunnen jullie mij wat vaste informatie geven?
Ik vertrouw het niet zo..
Kunnen jullie mij wat vaste informatie geven?
Ik heb al wel wat info gevonden... Het Fomblin a was een toevoeging in auto wax of een vocht verdrijvings spay ofzo.
Wat ik mij nog kan herinneren van die infomercial is dat ze een lamp inspoten met dat spul en die onderwater in een peertje draaiden en toen deed ie het. Het is dus geen water toevoeging. Je hele comp inspuiten met dat spul is ook niet de bedoeling denk ik... fff verder zoeken...
Wat ik mij nog kan herinneren van die infomercial is dat ze een lamp inspoten met dat spul en die onderwater in een peertje draaiden en toen deed ie het. Het is dus geen water toevoeging. Je hele comp inspuiten met dat spul is ook niet de bedoeling denk ik... fff verder zoeken...
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
klopt zuiver water geleid niet...
water is veel te moeilijk omdat er maar een paar stofjes bij te komen (zitten wel op het mobo)
je kan ook fluorinert gebruiken...
of sla olie
maar dit is al zo vaak behandeld... je kan beter ff de search gebruiken
water is veel te moeilijk omdat er maar een paar stofjes bij te komen (zitten wel op het mobo)
of sla olie
Audi A8 W12 6.0
LOL.. ja Mike! het is een wonder!..Op donderdag 26 juli 2001 11:41 schreef CV_SmileY het volgende:
[..]
Erm, is dat dat spul uit die 'Jim it's Amazing!"'-telsell-reclame's ?? Ik zou mijn compu toch niet graag willen bloot stellen aan dat spul (ook al hebben ze in die reclame een complete tv met dat spul vol staan)
waarom vraag je het dan??Op donderdag 26 juli 2001 11:42 schreef DeX het volgende:
Blaat
Audi A8 W12 6.0
Verwijderd
En hoe lang werkt die zooi? Of zijn na verloop van tijd al je printbanen van je mobo "afgewaxt"?
als dit ZO vaak is behandelt.. waarom heeft er nog niemand iets..Op donderdag 26 juli 2001 11:42 schreef delyver het volgende:
klopt zuiver water geleid niet...
of sla olie
dat spul is niet goed want het isoleert het mobo van water.. en dus houd het vast veel warmtje binnen... geen nut dus..
Audi A8 W12 6.0
Als het geen electriciteit geleid, kan het toch wel warmte geleiden?
jij denkt ik wil een pc in water...
maar in feite is het het zelfde als een overclock projectje waar de pc in een doorzichtige vloeistof ligt, dus en zoek daar maar eens op...
er zijn legio topic over...
(sla olie project)
(fluorinert + vloeibaar stikstof)
(etc)
maar in feite is het het zelfde als een overclock projectje waar de pc in een doorzichtige vloeistof ligt, dus en zoek daar maar eens op...
er zijn legio topic over...
(sla olie project)
(fluorinert + vloeibaar stikstof)
(etc)
Audi A8 W12 6.0
um weet ik niet precies hoe dat ook alweer zat...Op donderdag 26 juli 2001 11:47 schreef DeX het volgende:
Als het geen electriciteit geleid, kan het toch wel warmte geleiden?
maar volgens mij was het dat hoe beter het electriciteit geleid hoe beter het ook warmtje geleid... (daarom koelers van koper, met gouden plaat etc
Audi A8 W12 6.0
Nou ja... 99 piek per literOp vrijdag 22 december 2000 10:22 schreef FragDaddy het volgende:
je bent niet de eerste die dat bedacht.. ik heb een keer gebeld met 3M (die maakt dat soort vloeistof.. en dat spul wordt dus echt gebruikt om supercomputers mee te koelen..) maar het is nogal duur.. zeg 99 gulden per liter.. en als je ziet dat een normale mini-tower pc-kast al zo'n 15 liter nodig heeft kun je beter een kyrotech unit kopen ofzo..
suc6 met je quest ! (ow en nog een tip.. ik heb weleens gelezen dat iemand zijn computer in een soort zonnebloem-olie had ondergedompeld.. en jah dat geleid ook niet!)
Ja, beetje te nthousiast gestart... slotje durpop
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
er is toch altijd een evenwicht tussen H+ en OH- ionenOp donderdag 26 juli 2001 11:40 schreef E-Rick het volgende:
[..]
Niet waar. Zuiver H2O geleidt geen stroom. Water kan geleiden door verontreinigingen (zouten e.d.). Die zitten als het goed is niet in gedestilleerd water, wel in kraanwater.
en waarschijnlijk ook H2O + O2 gasvorming;) bij electrolyse
als gedestilleerd water je mobo aanrakt of iets metaals dan lost een en ander op en is het dus verontreinigingen
Delyvers search
[topic=128853]
[topic=135702]
[topic=93264]
[topic=116478]
nou jij weer
[topic=128853]
[topic=135702]
[topic=93264]
[topic=116478]
nou jij weer
Audi A8 W12 6.0
Stoer.. tnx mensen...
Redelijk afgehandeld zo te zien.. ik heb genoeg info.. Nog 1 vraagje..
als mijn guppy's nou tegen mijn mamaplank aanzwemmen.. gaan ze dan dood?
Redelijk afgehandeld zo te zien.. ik heb genoeg info.. Nog 1 vraagje..
als mijn guppy's nou tegen mijn mamaplank aanzwemmen.. gaan ze dan dood?
sjonge...
is dat een serieuze vraag???
zoja..
je kan er dus geen guppies in laten zwemmen want dat word het geen zuiver H2O meer...
is dat een serieuze vraag???
zoja..
je kan er dus geen guppies in laten zwemmen want dat word het geen zuiver H2O meer...
Audi A8 W12 6.0
Je wilt dus je hele computer onderdompelen?
Weet je dan ook wel zeker dat je harde schijf vloeistofdicht is of zet je die buiten...?
(Hmmm, ja en de cd-rom natuurlijk ook...)
Ik zou btw. mineraalolie gebruiken, lekker goedkoop...
Weet je dan ook wel zeker dat je harde schijf vloeistofdicht is of zet je die buiten...?
(Hmmm, ja en de cd-rom natuurlijk ook...)
Ik zou btw. mineraalolie gebruiken, lekker goedkoop...
Nee, maar je mammaplank wel.
(denk ik, maar een mobo gebruikt toch maar heel klein voltage/amperage? Met al die IC's erop zou ik niet denken dat ie op 5 of zelfs 12 V loopt)
Greetzzz, ThaDuck
P.S. je guppy's moeten ook plantje erbij hebben en zo'n plantje maakt weer zouten aan, dus dan is het alsnog gebeurd met je mobo. Ook de uitwerpselen van de vissen (ja die krengen schijten ook) bevatten waarschijnlijk een of ander spul, waardoor het meteen geen 'echt'H2O is.
(denk ik, maar een mobo gebruikt toch maar heel klein voltage/amperage? Met al die IC's erop zou ik niet denken dat ie op 5 of zelfs 12 V loopt)
Greetzzz, ThaDuck
P.S. je guppy's moeten ook plantje erbij hebben en zo'n plantje maakt weer zouten aan, dus dan is het alsnog gebeurd met je mobo. Ook de uitwerpselen van de vissen (ja die krengen schijten ook) bevatten waarschijnlijk een of ander spul, waardoor het meteen geen 'echt'H2O is.
Flap
Kweenie, maar volgens mij worden de meeste IC's gevoed met 5 V, hoor... en anders met 3,3 (lager is niet verkrijgbaar volgens mij)Op donderdag 26 juli 2001 15:10 schreef UDuckling5 het volgende:
Nee, maar je mammaplank wel.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Gedestileerd water geleid WEL
Zelfs als het helemaal perfect zuiver/puur is...
Ik zal mezelf ff uit een andere thread kwoten:
Zelfs als het helemaal zuiver is geleid het nog water omdat er een evenwicht ontstaat tussen H3O+ en OH-
ehh er onstaat geen evenwicht in H3O+ en OH- Ionen, dat zou namelijk betekenen dat water uit alleen maar dat bestaat.Op donderdag 26 juli 2001 15:27 schreef BrZ het volgende:
[..]
H3O+ is zo onstabiel als de pest en bestaat maar een fractie van een seconde.
Water wat helemaal puur is geleid wel degelijk ja maar zelfs GLAS geleid (al is het maar erg weinig).
Je kunt wel electronica in volledig gedeminiraliseerd water onderdompelen zonder problemen (alleen hoe zuiver is je water?)
en hoelang het goed gaat weet ik niet.
In een winkel waar ik heb gewerkt hadden wij namelijk een werkende computer in een bak water staan!
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Hehe niet opgelet bij scheikundeOp donderdag 26 juli 2001 11:37 schreef DeX het volgende:
[..]
LOL.. nee niet echt.. gedestileerd water is gewoon "Puur" water.
water geleid.
Maarja alles geleid iets Maarja zo minimaal dat ze het afronden op 0 en wat totaal geen kwaad kan !
Verwijderd
Ik zou het zowieso niet risdkeren met water maar dat "geweldig mike fomblin spul gebruiken". Ik vind het wel een vette actie. En het is ook best mogelijk. De vraag is alleen of dat spul de warmte goed geleid. En hoe koel je die hele bak dan weer? Want dat hele zooitje wordt ook weer warm. 4 radiators er naast met pompen die het fomblin koelen. Het is mogelijk maar een dure grap. Ik wil gerust helpen met het ontwerpen en bouwen van die bak. Ik vind het wel vet.
Verwijderd
He vertel daar eens wat meer over!!! Wat was dat voor water? En was de bak afgesloten of niet??In een winkel waar ik heb gewerkt hadden wij namelijk een werkende computer in een bak water staan!
Er ontstaat wel degelijk een evenwicht.. Blijkbaar begrijp je niet goed wat een evenwicht is, anders zou je ook weten dat dat dus niet betekent dat al het water omgezet word..Op donderdag 26 juli 2001 16:35 schreef 4of9 het volgende:
[..]
ehh er onstaat geen evenwicht in H3O+ en OH- Ionen, dat zou namelijk betekenen dat water uit alleen maar dat bestaat.
H3O+ is zo onstabiel als de pest en bestaat maar een fractie van een seconde.
Water wat helemaal puur is geleid wel degelijk ja maar zelfs GLAS geleid (al is het maar erg weinig).
Je kunt wel electronica in volledig gedeminiraliseerd water onderdompelen zonder problemen (alleen hoe zuiver is je water?)
en hoelang het goed gaat weet ik niet.
In een winkel waar ik heb gewerkt hadden wij namelijk een werkende computer in een bak water staan!
Het is echt een heel klein beetje wat ontstaat, maar aangezien er enorm veel stroom over je mobo en CPU loopt (bij bv een Tbird richting de 50A) is dit dus wel een probleem...
zit wel wat in... maar dat duurt maar zo kort, als je zegt dat watre geleid.. dat geleid volgens jou alles... kijk maar eens in tabel (ik dacht) 38 van je binasOp donderdag 26 juli 2001 15:27 schreef BrZ het volgende:
[Zelfs als het helemaal zuiver is geleid het nog water omdat er een evenwicht ontstaat tussen H3O+ en OH-]
Audi A8 W12 6.0
3M maakt een vloeistof dat niet geleidend is en een hoog koelend vermogen heeft. die vloeistof wordt ook gebruikt om elektronica te koelen.
daar zou je je computer wel in kunnen hangen..
probleem is dat ik een keer met 3M aan de telefoon heb gehangen en dat die troep 99piek per liter kost
als je bedenkt dat een pc kast toch gauw 15 liter is .. kun je beter een kryotech kast ofzo gaan halen
daar zou je je computer wel in kunnen hangen..
probleem is dat ik een keer met 3M aan de telefoon heb gehangen en dat die troep 99piek per liter kost
als je bedenkt dat een pc kast toch gauw 15 liter is .. kun je beter een kryotech kast ofzo gaan halen
Have a wheelie good weekend!
euh...
vriend, dat is dus die fomblin A waar ze het de hele tijd over hebben.
Lees en huiver van tevoren ff de topic door...
vriend, dat is dus die fomblin A waar ze het de hele tijd over hebben.
Lees en huiver van tevoren ff de topic door...
Flap
Nee sorry Duckling.. die vloeistof waar ik het over heb is iig GEEN fomblin-a.. is geloof ik (uit mijn hoofd. het is dik een jaar geleden) HE-7100 oid
ik heb er toen een hoop onderzoek naar gedaan omdat ik echt serieus vergaande plannen had voor onderdompelen van mijn moederbordje.. en toen kwam ik dus ook dat fomblin-a tegen.. maar dat is weer wat anders
maargoed.. ik heb toen nooit de prijs van die fomblin-a kunnen achterhalen, dus misschien is dat wat.. meen me wel te herinneren dat dat spul nogal vluchtig was.. dus dat wordt vaak bijvullen of een luchtdichte kast bouwen
ik heb er toen een hoop onderzoek naar gedaan omdat ik echt serieus vergaande plannen had voor onderdompelen van mijn moederbordje.. en toen kwam ik dus ook dat fomblin-a tegen.. maar dat is weer wat anders
maargoed.. ik heb toen nooit de prijs van die fomblin-a kunnen achterhalen, dus misschien is dat wat.. meen me wel te herinneren dat dat spul nogal vluchtig was.. dus dat wordt vaak bijvullen of een luchtdichte kast bouwen
Have a wheelie good weekend!
Pagina: 1