Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BremFM
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-09 10:23
Hoi,

Ik heb een PC (Corsair CX550m) waar ik een Behringer UCA222 op aan heb gesloten via USB. Aan deze Behringer zitten twee KRK R6 G3's verbonden dmv RCA kabels verbonden.

Het probleem is dat ik er een statisch geruis optreed bij gebruik van mijn PC. Als ik met mijn muis scroll hoor je dat door de speakers, en als ik een zwaar spel als AC Odyssey aanzet wordt het gekraak/geruis bijna ondraaglijk. Ik heb gegoogled maar snap echt niks van al dat grounden. Ik weet dat XLR kabels gebruiken zou kunnen helpen, maar dan moet ik voor meer dan 100eu aan apparatuur kopen wat ik momenteel niet heb. Wat kan ik doen? Op internet zie ik voor een paar euro's ground lifters staan, maar ik denk niet dat dat de oplossing zal geven? Hoe pak ik dit aan? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Een beetje ruis vind ik niet erg (zo lang dit niet schadelijk is voor mijn speakers oid), maar tijdens gamen is het gewoon echt herrie en dat moet stoppen.

Mvg,
Bremfm

[ Voor 8% gewijzigd door BremFM op 27-04-2019 16:34 ]

Beste antwoord (via BremFM op 05-05-2019 15:56)

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:39
Decalies schreef op maandag 29 april 2019 @ 05:02:
Ik had zelfde probleem en heb het uiteindelijk opgelost met ground loop isolater er tussen te zetten. Iets als Behringer HD400. Helaas ben ik niet thuis dan kan niet nakijken wat ik precies heb.
Wat hij zegt.

Ik heb ook wel last van een beetje noise uit m'n speakers. Als ik met m'n muis scroll of beweeg hoor je dat in sommige applicaties ook.

Zie dit filmpje. Dat komt veel overeen met wat jij hebt denk ik.

Ik ga zelf ook die Behringer aanschaffen. Jij zal dan wel rca naar 6.3mm jack moeten kopen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BremFM
Hoi, ja ik heb de stekkers op verschillende stopcontacten proberen aan te sluiten. 1x met alle drie in dezelfde stekkerdoos, 1x met de 2 speakers in de stekkerdoos en de pc in het stopcontact naast de kabel van de stekkerdoos.

Kan het zijn dat er een soort mini loop in m'n pc zit ofzo? Omdat het geruis gepaard gaat met scrollen van m'n muis.

Ik heb dat stuk gelezen en snap het ongeveer, maar het is gewoon echt heel ingewikkeld vind ik met allerlei termen die ik niet ken.

[ Voor 11% gewijzigd door BremFM op 28-04-2019 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer eens om de UCA222 via een andere USB poort te voeden die niet naast de muis zit.
Anders lijkt het meer op een software driver issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
USB en audio gaat wel vaker niet goed samen :/

andere usb poort, (intern andere hub / controller ) wil wel eens helpen

[ Voor 44% gewijzigd door SMSfreakie op 28-04-2019 20:15 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BremFM
Het gekke is dat ik dit ook had met mijn oude pc (volledig andere PC en al een tijd terug) en de 2x Krk V6 (andere dan die ik nu heb dus) die daarop aangesloten waren. Ik heb alle poorten geprobeerd en dat maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Als je de Krk's aansluit op een ongeaard stekkerblokje ben je er waarschijnlijk vanaf maar dat is natuurlijk niet een hele nette oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 16:48
Ik had zelfde probleem en heb het uiteindelijk opgelost met ground loop isolater er tussen te zetten. Iets als Behringer HD400. Helaas ben ik niet thuis dan kan niet nakijken wat ik precies heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BremFM
Het lijkt haast alsof het geen ground loop is maar een soort pc loop ofzo, want hijq gaat veel harder kraken zodra ik een grafisch intensief spel speel. Al mn kabels in de pc zitten goed aangesloten, wat kan ik nog meer doen? Moet ik echt een ground loop isolator hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-10 22:36
BremFM schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:21:
Het lijkt haast alsof het geen ground loop is maar een soort pc loop ofzo, want hijq gaat veel harder kraken zodra ik een grafisch intensief spel speel. Al mn kabels in de pc zitten goed aangesloten, wat kan ik nog meer doen? Moet ik echt een ground loop isolator hebben?
Het lijkt er meer op dat er veel vervuiling op de usb voeding overgenomen wordt in het dac/voorversterker gedeelte van je UCA222.

Bouwfraude stelde al voor een andere usb voeding te gebruiken, dat zou kunnen helpen maar ligt ook aan de opbouw van de Corsair voeding.

Heeft je pc zelf geen optical out? Dan kan je daarna met een converter de speakers via tulp weer aansluiten heb je de boel optisch gescheiden.

Zo'n groundloop isolator is volgens mij niks anders als een hoogfrequent filter doormiddel van een spoeltje in serie met het signaal, dat kan ook prima werken dat ligt eraan in welk frequentie spectrum de problemen zitten.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Na problemen met allerlei goedkope maar ook dure USB audio interfaces, ben ik ook voor een optische dac (FiiO Taishan D03K) gegaan. Nu heb ik superzuiver geluid zonder kraken of ruis.

Test wel even van te voren of de (analoge) uitgang op je moederbord niet diezelfde kraak/ruis geeft.

Houd er rekening mee dat op een dac niet altijd een volumenkop zit. Kan je ook los kopen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Decalies schreef op maandag 29 april 2019 @ 05:02:
Wat hij zegt.

Ik heb ook wel last van een beetje noise uit m'n speakers. Als ik met m'n muis scroll of beweeg hoor je dat in sommige applicaties ook.

Ik ga zelf ook die Behringer aanschaffen. Jij zal dan wel rca naar 6.3mm jack moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BremFM
Ari Gold schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:32:
[...]

Wat hij zegt.

[YouTube: Solving a GPU to Speaker Ground Loop]

Dit klinkt precies als mijn probleem. Tot ik het geld heb voor nieuwe kabels etc., is deze loop schadelijk voor mijn speakers? Oftewel, kan iker nog een paar weekjes mee doen voordat ik de kabels vervang en zon behringer aanschaf, of is dat een hoge prioriteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
BremFM schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:57:
[...]

Dit klinkt precies als mijn probleem. Tot ik het geld heb voor nieuwe kabels etc., is deze loop schadelijk voor mijn speakers? Oftewel, kan iker nog een paar weekjes mee doen voordat ik de kabels vervang en zon behringer aanschaf, of is dat een hoge prioriteit?
Het zal niet schadelijk zijn voor de monitoren. Het zal meer irritant zijn. Ook zal niet goed zijn voor de break-in van de monitoren.

Uit de handleiding van de Rokit's.
The studio monitors will take break-in time to achieve optimum sonic performance. Under moderate use, play a favorite album between 15 to 25 hours.
Maar voor de doeleinden waarvoor jij ze gebruikt zal dat niet veel uitmaken.

Je bent rond de 25 euro kwijt voor die HD400 en 2 kabels.
Pagina: 1