Welke amp raad jij me aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een 4 kanaals ('k wil graag m'n 4 kanaals "3d surround" SBlive 100% benutten) versterker voor simpel thuisgebruik (lees: m'n kamer (voor computer en tv) voor een bedrag zo rond de 400 a 500 piek.

Kan ik voor dat geld iets leuks halen, of moet ik toch echt meer geld uit m'n budget trekken?

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Verwijderd

Ehm... 5.1 I presume ? Enne... meer budget zou inderdaad wel op zijn plaats zijn, anders kan je beter een goedkope stereoamp halen.

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 11:33 schreef Courage het volgende:
Ehm... 5.1 I presume?
Hmm.. geen 5.1.. heel leuk die shit, maar ik heb d'r geen ruimte en speakers voor...
Enne... meer budget zou inderdaad wel op zijn plaats zijn, anders kan je beter een goedkope stereoamp halen.
Nahja, dan maar een goedkope stereoamp/receiver. Enig idee wat ik dan 't beste kan zoeken? ga maar uit van max. 500,- ofzo.. (ik heb nu een stereo Philips versterker geleend van cmdr_sm, en dat ding is eigenlijk wel prima.. ('k weet de specs effe niet uit m'n hoofd, 't model eigenlijk ook niet))

Voor 400 a 500 piek moet toch wel iets leuks te vinden zijn ?!? :?

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik zag bij versloot in arnhem een overjarige rotel staan voor 498,-.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Echte 4-kanaals versterkers zijn er niet volgens mij. De enige opties zijn twee versterkers, of een 5.1 versterker waar je maar 4 speakers aan hangt.

Voor 4 a 500 piek kan je denk ik alleen maar van die compu speakertjes met versterker halen. Die zijn er wel in 4 kanaals btw.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Uh 2 keer yoko? :+

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
aargh.. ok.. een gewone stereo receiver met een beetje leuke opties, van een fatsoenlijk merk.. komop zeg.. hoe fucking duur kan dat zijn? ik hoef geen Marantz of HK.. 'k wil gewoon een versterkertje wat 4x50 of 4x80 WATT aan vermogen kan opboeren.. ('k heb 2 grote 180 WATT speakers (grote kasten, geen PC speakertjes))

Mensen? please? :? :? :? :?

• JvS
  • Laatst online: 18:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

er bestaan geen 4 kanaals versterkers.

Wat je hooguit kan doen is een dolby prologic versterker met een 5.1 input kopen. En dan maar 4 kanalen gebruiken.

Sony moet wel zoiets voor 500 piek hebben. Ga anders een naar een winkel toe, en kijk zelf. |:(

sjeez.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• moefit
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03-2022
Je kunt van philips wel een aantal leuke versterkers krijgen. Ze hebben een 5 kanaals x 60W RMS receiver met DTS/AC3 etc. decoder al voor minder dan 800 gulden. Ze hebben ook 5 kanaals receivers zonder decoders (heb je ook niet nodig als je analoge aansluitingen gebruikt vanaf je soundblaster), deze zijn zeker veel goedkoper te krijgen (500 a 600 piek).

Verwijderd

Of je koopt een leuk tweedehandsje. Wat ik iig zou doen, is naar de winkel gaan, en gewoon ff lekker gaan zoeken naar wat leuks (en vooral ernaar luisteren).

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10
Op donderdag 26 juli 2001 13:54 schreef JvS het volgende:
Ga anders een naar een winkel toe, en kijk zelf. |:(

sjeez.
Sjeez, mag iemand niet eerst vragen of iemand nog goeie tips heeft enzo, voordat die zonder een goed idee een winkel binnenstormt?

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 14:11 schreef Ritch het volgende:

[..]

Sjeez, mag iemand niet eerst vragen of iemand nog goeie tips heeft enzo, voordat die zonder een goed idee een winkel binnenstormt?
Lees die post voor JvS' reactie eens, komt best frustie over hoor ;)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Voordat we nog onvriendelijker tegen elkander doen, nieuw kopen in de aanbieding is een optie (zie mijn vorige post).

Verder 2dehands, marktplaats barst van de goedkope stereo amps (omdat veel mensen naar dat zuig 5.1 over stappen blijkbaar).

Afbeeldingslocatie: http://www.marktplaats.nl/fotos/audio/versterkers/3939.jpg

Deze pm80 van marantz stond er voor 600 piek, goed ding en niet duur.

Verwijderd

Ten eerste: 4 kanaals versterkers bestaan wel. Maar ze worden niet meer verkocht en niet meer gemaakt. Marantz heeft ene tijdje Quad channel amps gehad vroeger.

Ten tweede: wat denk je ervan als wij vanaaf of zaterdag ofzo even fijn gaan shoppen?

Iets als die Philips van mij maar dan van een ander merk is prima aan te komen hoor. Je moet alleen weten waar.

Verwijderd

Bij stassen staat een Yamaha DSPA-592 voor 490,-

(dolby prologic)

http://www.stassen.nl/opruiming.html

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-08 21:51
Hervaz:
Voordat we nog onvriendelijker tegen elkander doen, nieuw kopen in de aanbieding is een optie (zie mijn vorige post).
Verder 2dehands, marktplaats barst van de goedkope stereo amps (omdat veel mensen naar dat zuig 5.1 over stappen blijkbaar).
Interessante opmerking dat laatste. Effe benieuwd waar dat vandaan komt. vind dat 5.1 nl wel wat hebben bij films enzo.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ke mensen, sorry dat ik wat frusty overkwam :o, maar dit soort vragen kan je toch echt het best voor terecht bij de winkel. Kijk daar en kijk naar wat prijzen. Vraag de verkoper de oren van de kop >:).

voor vier kanaals geluid heb je een versterker met een vierkanaals input nodig. Die bestaan niet, dus heb je een dolby prologic versterker met 5.1 input nodig, waarvan je er dan gewoon 4 gebruikt.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 26 juli 2001 14:20 schreef hervaz het volgende:

[afbeelding]

Deze pm80 van marantz stond er voor 600 piek, goed ding en niet duur.
hhhmm.. de PM78 (opvolger) heb ik in een uitverkoop nog verkocht voor 899.. dan is 600 piek voor een tweedehands IMHO best duur :o

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 22:46 schreef JvS het volgende:
Ke mensen, sorry dat ik wat frusty overkwam :o, maar dit soort vragen kan je toch echt het best voor terecht bij de winkel. Kijk daar en kijk naar wat prijzen. Vraag de verkoper de oren van de kop >:).

voor vier kanaals geluid heb je een versterker met een vierkanaals input nodig. Die bestaan niet, dus heb je een dolby prologic versterker met 5.1 input nodig, waarvan je er dan gewoon 4 gebruikt.
Marantz heeft het lef gehad ze ooit uit te brengen. Maar das al meer dan 30 jaar geleden :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:10

FFF

ID 1:
Je koopt er idd 1 in de aanbieding, bijvoorbeeld bij www.raf.nl daar heb je voor een prikkie een goede versterker.
ID 2:
Je koopt een 2de hands, sommige liggen zelfs op een vuilnisbelt, Ik heb hiet bijvoorbeeld, een sony met 4 uitgangen en heel wat power, die wilde ik gebruiken, als ik niet tijdig een goede versterker had voor me speakers, zo'n ding is voor nog geen 100,- te koop volgens mij. En er zit een goede geluidje in :D

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Op donderdag 26 juli 2001 22:46 schreef JvS het volgende:

voor vier kanaals geluid heb je een versterker met een vierkanaals input nodig. Die bestaan niet,
Dus wel, ik had er altijd eentje van BASF gehad.
Cool dingetje kon je uitbreiden met extra modules's en deze had de mogelijkhied om bijvoorbeeld voor keuken speakers een ander signaal bron te kiezen maar ook kon ie gewoon alle vier de kanalen hetzelfde weergeven,
en er zat zelfs een rare soort van 6 kanaals mogelijkheid op waarbij de laatste 2 kanalen gekoppeld waren aan 1 van de stereo kanalen deze laatste 2 kon je vertragen en een soort van effect mee geven.
Een soort van Dolby surround maar dat kon het niet zijn want toen ie gemaakt werdt bestond Dolby surround nog niet.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 27 juli 2001 14:26 schreef mweert het volgende:

[..]

Dus wel, ik had er altijd eentje van BASF gehad.
jaja leuk, maar die bestaan nu niet meer. :)

Quadrafonie, is niet iets wat nu echt leeft, zeg maar. :P

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:44

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Pioneer 409RDS doet wat jij wilt in jou budget.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Big-Foot
En nog steeds kan je met wat zoekwerk 4 kanaals versterkers vinden JVS meestal PA maar ook wel voor thuis gebruik.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 28 juli 2001 00:59 schreef mweert het volgende:
En nog steeds kan je met wat zoekwerk 4 kanaals versterkers vinden JVS meestal PA maar ook wel voor thuis gebruik.
Proof me wrong. :P
Een 4 kanaals hifi versterker die ik nu gewoon in nederland kan kopen dus :)

• Big-Foot
Wat wil je weten HiFi of PA of allebij

• Big-Foot
Hierbij dan:
Voor Thuis

3 kanaals amp
4 kanaals amp

On the road

4 kanaals amp

Ik hoop dat je hier mee voldoende informatie hebt ontvangen :)

• FFF

FFF

muhuahahaaa :D
die 4 kanaals is idd een erug leuk ding, jammer dat hij $2800 ofwel een dikke 6000,- :D da's niet helemaal wat hij zocht.

• Big-Foot
Ja okee maar het ging er om dat JVS dacht dat ie gelijk had en dat ie graag wou dat ik bewees dat ie dat dus niet had :)

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

het is natuurlijk gelul dat er voor 400/500 piek niets te krijgen is(en nee het is dan ook geen yoko) ..als je er maar niet te veel van verwacht .. yamaha heeft nog een hele serie stereo recievers (geen 4 kanaal) die zo rond de 400 piek beginnen als je een leuke deal kan krijgen.

loop eens een audio zaak binnen moet toch niet zo moeilijk zijn. ben je lui kijk dan eens op de wehkamp site ofzo daar verkopen ze redelijk niet al te duur spul(wel gewoon in de winkel gaan halen)technics SA-AX540 pro logic maar waarschijnlijk heeft ie wel een 6 kanaals ingang zodat je er 4 kanalen van kan gebruiken.. dus veel plezier met zoeken

mollie

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10
Loop gewoon een audiozaak binnen en vraag of ze een leuke aanbieding hebben, misschien hebben ze ook wel een 2ehandsje staan ofzo, als je een beetje rond loopt kom je veel leuke dingen tegen...

• FFF

FFF

je hebt het bewezen :D

ik blijf erbij, de oudere versterkers hebben dat nog, bekende van me heeft meerdere nog een goed werkende oude versterkers gewoon gevonden, op de vuilstort.
Hier ook een ding, de moeite niet waard om te verkopen, krijg je nix voor, maar perfect geluid, en 4 uit gangen :D
Pagina: 1