Waarom krijgen nieuwe klanten korting en bestaande niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dit vraag ik me af waarom dat is?
Stel je krijgt elk jaar dat je klant bent 1% korting dan is de kans toch groter dat de klant langer blijft? Als het product of de dienst verder goed is.
Nu zie je vooral dat nieuwe klanten korting krijgen, gevolg is dat klanten heel veel gaan overstappen voor hetzelfde product, dan denk ik aan internet, mobiel, of energie. Nou weet ik wel dat het bij autoverzekeringen wel gebeurt maar verder zie ik het niet zoveel. Je zou het ook zelfs kunnen toepassen op fysieke winkels, supermarkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-06 20:51

Sweatleek

404: Member Not Found

Korte antwoord: korting kost geld, en waarom ga je geld weg geven als de grotendeel van de klanten klanten voorlijk door gaan na de korting.

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online

Matszs

><>

Omdat de meeste mensen niet overstappen. Dus als ze je eenmaal hebben (dus korting als je nieuw bent), is de kans groot dat je blijft. Zelfs mensen die roepen dat ze overstappen (lees op Twitter bijvoorbeeld de berichten naar KPN die laatst een prijsverhoging heeft doorgevoerd), gaat slechts een heel klein deel echt overstappen.

[ Voor 42% gewijzigd door Matszs op 27-04-2019 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadinarama
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06:58
De vraag is wat generiek gesteld.

Het gros van bedrijven heeft ook wel een vorm van een loyaliteitsprogramma er tegenover staan. Dus hoe meer je afneemt of hoe langer je blijft hoe meer punten je krijgt bijvoorbeeld.

Korting is om je naar binnen te halen. Ondanks dat je vandaag de dag online prijzen etc. kan vergelijken kiest het gros van klanten toch voor gemak en blijft waar die zit.

Let wel, een generiek antwoord, want wat is de definitie van 'heel veel'? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Er zijn ook partijen die klanten die lang klant zijn wel belonen zoals nuon/vattenfal. Het fijne is dat het dan vrijwel niet meer loont om over te stappen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 21:39
Bestaande klanten houden is veeeeel goedkoper dan nieuwe binnenhalen. Is een oude marketing wijsheid waar maar veel bedrijven de waarde niet van willen inzien inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 22:49
Wanneer je de afdeling opzeggingen van je ISP belt is het vaak wel mogelijk om een korting te krijgen (als je contract is afgelopen en maandelijks opzegbaar is). Je verlengt het contract dan weer met een jaar en kan dan vaak nog meer korting krijgen dan wanneer je als nieuwe klant een contract afsluit.

Als je daadwerkelijk een contract bij een andere ISP afsluit (je hebt dan nog 14 dagen bedenktijd) bieden ze vaak nog een hogere korting aan om te blijven.

Wanneer ze deze korting standaard aan iedereen gaan geven kost dat teveel geld. Ze geven dit daarom alleen wanneer er een risico bestaat dat de klant daadwerkelijk gaat overstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan XVII
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
mhaket schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:34:
Bestaande klanten houden is veeeeel goedkoper dan nieuwe binnenhalen. Is een oude marketing wijsheid waar maar veel bedrijven de waarde niet van willen inzien inderdaad...
Dat vindt ik het slimme aan bijvoorbeeld Ziggo (en ongetwijfeld doen andere ISP's dit ook). Die geven vaste klanten eens in de zoveel tijd een gratis snelheidsverhoging. Toen we overstapten naar Ziggo hadden we 250 down 25 up, en inmiddels zitten we al op 500 down 40 up. Kost hun waarschijnlijk vrijwel niks en toch is het voor ons een van de redenen geweest om klant te blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ja dat zijn goede punten allemaal, misschien komt het toch wel vaker voor dan ik denk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-07 19:02
Als bestaande klant loont het gewoon de moeite om even met je leverancier te bellen aan het eind van een contractperiode.
Toevallig deze week contact gehad met xs4all i.v.m. hun prijsverhoging (+€2.50/mnd)
Aangegeven dat ik hierom ga overstappen, uiteindelijk na even overleg €15/mnd korting gekregen.
Snel verdiend met een telefoontje van nog geen 10 minuten. Je hebt wel weer een jaarcontract maar toch 12x15 =€180 korting.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Het is een overblijfsel van 'Oude' marketing. Vroeger was er weinig communicatie tussen klanten. Prijsbekendheid was laag en je kon per klant kijken wat nodig was om te behouden.

Je ziet nu meer en meer bedrijven ook met mails komen voor hernieuwd aanbod naar bestaande klanten. Ook om het contract weer vast te zetten tegen maandelijks kunnen opzeggen en een mogelijke concurrent buiten te houden.

Er is op zich niets mis met verkopen tegen wat iets mensen waard is, maar met commodity zoals internet, telefoon en verzekeringen moeten bedrijven anders gaan denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:29
DukeBox schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:33:
Er zijn ook partijen die klanten die lang klant zijn wel belonen zoals nuon/vattenfal. Het fijne is dat het dan vrijwel niet meer loont om over te stappen.
Die blijven loont korting is een sigaar uit eigen doos. Je vastrecht gaat omhoog en de korting is op de kale leverprijs.
Mijn ouders kregen een "blijven loont" voorstel om het weer voor 1 jaar vast te zetten met korting. Dat voorstel was 75 euro duurder dan zonder verplichting variabel door laten lopen.
Inmiddels zitten ze al 3 jaar bij EnergieDirect die wel korting geeft aan bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

_JGC_ schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:33:
Die blijven loont korting is een sigaar uit eigen doos. Je vastrecht gaat omhoog en de korting is op de kale leverprijs.
Dat klopt maar moet je wel per jaar in de gaten houden. Gemiddeld ben ik meer kwijt (geen €75 per maand, hooguit €15 euro) maar als ik eens een jaar vergeet op te letten ben ik al meer weer kwijt aan ongemerkte verhogingen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:14
Het hangt allemaal van het type dienst af. Energieleveranciers worden elk jaar duurder, tenzij je overstapt. Er zit gewoon zoveel marge in dat je elk jaar in prijs omlaag kan gaan.
Webshops hebben daarentegen minder marge op de meeste producten, dus die hanteren vaak een spaarpuntensysteem. Net als supermarkten overigens.

Maar voor de diensten geld: slapende klanten zijn de beste klanten.

[ Voor 45% gewijzigd door jeroen3 op 27-04-2019 23:25 . Reden: quote verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
DukeBox schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:17:
[...]

Dat klopt maar moet je wel per jaar in de gaten houden. Gemiddeld ben ik meer kwijt (geen €75 per maand, hooguit €15 euro) maar als ik eens een jaar vergeet op te letten ben ik al meer weer kwijt aan ongemerkte verhogingen.
Vraag me toch af hoe je dat vergeet:
- je krijgt een jaarafrekening, misschien is je jaarcontract om en kan je overstappen
- je krijgt mail en/of telefoon om te verlengen, misschien tijd om over te stappen
- als je er te laat achter komt ben je gewoon contractvrij en kan je alsnog na 1 maand overstappen

Ik zou me niet structureel 10% bovenop mijn energierekening willen laten naaien voor het geval ik vergeet over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gewoon ieder jaar overstappen voor Energie, dan altijd de goedkoopste, had jaren van Nuon een loyaliteit korting, opeens niet meer, dan was het dus doei! En krijg ik een telefoontje waarom ik weg ga.... 8)7

Ziggo bel ik ieder jaar om op te zeggen, levert weer een extra pakket op en korting. Vorig jaar wilden ze echter niet meewerken dus heb ik Ziggo inderdaad opgezegd en toen ze wilden ophangen zei ik, gaarne doorverbinden met afdeling waar ik nieuw abonnement kan afsluiten. Toen werd het even stil :D Zeker toen ik zei, ja dan krijg ik nieuwe hardware (Horizon, kabelmodem), komt er weer een monteur, en krijg ik korting. Vinden ze niet leuk :D

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:42
Wim-Bart schreef op zondag 28 april 2019 @ 00:50:
Ziggo bel ik ieder jaar om op te zeggen, levert weer een extra pakket op en korting. Vorig jaar wilden ze echter niet meewerken dus heb ik Ziggo inderdaad opgezegd en toen ze wilden ophangen zei ik, gaarne doorverbinden met afdeling waar ik nieuw abonnement kan afsluiten. Toen werd het even stil :D Zeker toen ik zei, ja dan krijg ik nieuwe hardware (Horizon, kabelmodem), komt er weer een monteur, en krijg ik korting. Vinden ze niet leuk :D
Serieus? Ik heb altijd gedacht dat je minimaal een bepaalde tijd ergens anders moest zitten om als nieuwe klant gezien te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Enigszins offtopic, maar ik noem het toch omdat het richting voordeel door overstappen gaat:

Eneco is reclame aan het maken met 'stukjezon', waarbij je een vrij vertaald de 5-jaarsopbrengst van een stukje zonnepark kunt kopen. Let op: die rechten vervallen bij het switchen. Op die manier heb je dus een lock in zonder dat daar echte korting tegenover staat.

https://www.eneco.nl/energieproducten/stukjezon/
Wat gebeurt er met mijn Eneco StukjeZon®, wanneer ik geen energiecontract meer heb bij Eneco?

Om de korting van Eneco StukjeZon® te verrekenen met je energierekening, heb je een stroomcontract bij Eneco nodig. Heb je geen stroomcontract meer bij Eneco? Dan stopt ook automatisch je StukjeZon. Je ontvangt dan wel over de afgelopen maanden de korting van dat jaar waar je nog recht op hebt. Eventuele toekomstige kortingen van StukjeZon komen te vervallen. Heb je een StukjeZon gekocht en heeft deze een resterende looptijd? Dan ontvang je je aankoopbedrag of een deel hiervan niet terug. Bekijk ook de Productvoorwaarden voor meer informatie.

[ Voor 49% gewijzigd door Yucon op 28-04-2019 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:44
Daan XVII schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:48:
[...]

Dat vindt ik het slimme aan bijvoorbeeld Ziggo (en ongetwijfeld doen andere ISP's dit ook). Die geven vaste klanten eens in de zoveel tijd een gratis snelheidsverhoging. Toen we overstapten naar Ziggo hadden we 250 down 25 up, en inmiddels zitten we al op 500 down 40 up. Kost hun waarschijnlijk vrijwel niks en toch is het voor ons een van de redenen geweest om klant te blijven ;)
Eerst gaat de snelheid ‘gratis’ omhoog, een paar maanden later gaat je prijs omhoog ‘om infrastructuur te verbeteren etc’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Daan XVII schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:48:
[...]

Die "gratis" verhoging betaal je wel degelijk: Ziggo verhoogt een tot 2x per jaar de prijzen.
Daarnaast helpt het bij Ziggo om daar een keer per jaar/anderhalf jaar te bellen en aan te kondigen dat je over gaat stappen naar een andere leverancier: je krijgt dan vaak een nieuw jaarabonnement, waarbij je de eerste x maanden een forse korting krijgt. Zo betaal ik over de eerste 6 maanden van dit jaar ook maar 30 euro per maand voor tv, internet (250/25) en bellen :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

LA-384 schreef op zondag 28 april 2019 @ 06:55:
[...]

Serieus? Ik heb altijd gedacht dat je minimaal een bepaalde tijd ergens anders moest zitten om als nieuwe klant gezien te worden.
Je kan niet opzeggen en dan vervolgens je weer aanmelden. Ook niet bij Ziggo. Moet minstens een maand tussen zitten als ik het goed heb.

Nieuwe klanten worden aangetrokken door een leuke korting. Na een jaar geldt die korting niet meer en betaalt men de reguliere prijs. Maar in dat jaar zitten voor een isp ook de grootste kosten en verdienen ze heel weinig tot niets aan de nieuwe klant. Dat gebeurt pas na een jaar. Een extra pakketje om te blijven is allemaal ingecalculeerd terwijl de klant denkt dat die een leuke korting krijgt.

Overstappen is iets wat een isp je niet graag ziet doen. Ze hebben wel iets aan kortingsmiddelen en dreigen dat je opstapt doet jou denken dat je een goede korting krijgt. Maar die is allang ingecalculeerd zoals ik al zei. Maar jij blijft wel. En dan verdiend de isp aan je na het eerste jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan XVII
@Aschtra @Pietervs Als ik over de gehele abonnementsperiode kijk dan klopt het inderdaad dat ik gedurende de jaren meer ben gaan betalen voor internet.. Die kosten staan echter niet in verhouding tot de snelheidsverhoging, en dat bedoel ik in positieve zin voor mij als klant. Ik heb namelijk maarliefst twee keer zo veel snelheid gekregen, terwijl ik daar in de verste verte niet voor betaal. Dat stukje waar ik niet voor betaal, maar wel heb gekregen zie ik dan ook als hetgeen Ziggo mij 'gratis' heeft gegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Daan XVII op 28-04-2019 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Soldaatje schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:25:
Dit vraag ik me af waarom dat is?
Stel je krijgt elk jaar dat je klant bent 1% korting dan is de kans toch groter dat de klant langer blijft? Als het product of de dienst verder goed is.
Nu zie je vooral dat nieuwe klanten korting krijgen, gevolg is dat klanten heel veel gaan overstappen voor hetzelfde product, dan denk ik aan internet, mobiel, of energie. Nou weet ik wel dat het bij autoverzekeringen wel gebeurt maar verder zie ik het niet zoveel. Je zou het ook zelfs kunnen toepassen op fysieke winkels, supermarkten.
AH Bonus, korting via werk bij oa zorgverzekering, korting van klantbehoud oa bij Ziggo etc.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@Hackus AH Bonus betaalt de fabrikant. Zorgverzekering collectief komt uit de zak van de werkgever, korting klantbehoud bij Ziggo is ook heel afhankelijk van de infrastructuur. Ik kan hier 6Mbit DSL krijgen, is Ziggo niet van onder de indruk, "tot over een paar maanden". Als hier 100Mbit VDSL of glasvezel zou liggen geven ze veel makkelijker korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@_JGC_ korting=korting, uit welk potje het komt boeit niet. Lees TT en OP.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:44
Een aantal jaar geleden toen Ziggo een prijsverhoging deed was dat voor mij de druppel. Ik ben toen overgestapt op een andere provider. Ik kon nergens vinden hoe ik het kon opzeggen behalve te bellen. Dus dat heb ik gedaan. Toen kwamen ze inderdaad met een kortingsvoorstel. Mijn reactie was dat had je moeten doen voordat jullie de prijsverhoging doorvoerde, een hoop "ja maar" volgde. Ben uiteraard gewoon weg gegaan daar.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leesvoer: https://hbr.org/2014/10/t...eping-the-right-customers Een nieuwe klant krijgen kost ca 5 - 25x zoveel dan het behouden van een bestaande. En dus krijgt een nieuwe klant korting (want geen kosten maar in de marge weg te geven) en een bestaande niet.
Das de kort door de bocht versie, want er kan ook gewoon keihard aangetoond worden dat als je wel op je bestaande klanten focust, je dat tot 95% meer winst op kan leveren. Moet je echter wel wat voor doen en niet alleen qua marketing ;)

Zoek maar eens verder op "churn rate". Dit is een van de meest bekende business problemen: hoe behoud ik mijn klanten en waar moet ik op focussen in marketing. Bestaande klanten houden
Is tevens een van de bekendste problemen om iets als data science / anaylics op los te laten, en dus tegenwoordig gewoon te voorspellen. Reken maar dat alle telco's daar mee bezig zijn, die zagen dat al vrij snel in. ISP's ook en Energiemaatschappijen beginnen nu ook in te lopen en dit soort dingen te doen.

Punt is: de investeringen om daar specifiek op te focussen zijn vrij hoog (met name schaarste aan kennis cq dure inhuur) en lastig aan te tonen, want voorspellingen en dus niet keihard. Dus business case maken om er mee aan de slag te gaan is moeilijk. Maar het betaalt zichzelf uiteindelijk vrij snel terug.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Daan XVII schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:15:
@Aschtra @Pietervs Als ik over de gehele abonnementsperiode kijk dan klopt het inderdaad dat ik gedurende de jaren meer ben gaan betalen voor internet.. Die kosten staan echter niet in verhouding tot de snelheidsverhoging, en dat bedoel ik in positieve zin voor mij als klant. Ik heb namelijk maarliefst twee keer zo veel snelheid gekregen, terwijl ik daar in de verste verte niet voor betaal. Dat stukje waar ik niet voor betaal, maar wel heb gekregen zie ik dan ook als hetgeen Ziggo mij 'gratis' heeft gegeven.
Je bekijkt het positief en dat siert je! :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:35
Yucon schreef op zondag 28 april 2019 @ 08:14:
Enigszins offtopic, maar ik noem het toch omdat het richting voordeel door overstappen gaat:

Eneco is reclame aan het maken met 'stukjezon', waarbij je een vrij vertaald de 5-jaarsopbrengst van een stukje zonnepark kunt kopen. Let op: die rechten vervallen bij het switchen. Op die manier heb je dus een lock in zonder dat daar echte korting tegenover staat.

https://www.eneco.nl/energieproducten/stukjezon/

[...]
15 euro korting in 5 jaar tijd. *O* *O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan XVII
Pietervs schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:34:
[...]

Je bekijkt het positief en dat siert je! :)
Het glas is inderdaad half vol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Je kunt je druk maken waarom je geen/minder korting krijgt als bestaande klant, maar ook gewoon overstappen. Is eenvoudiger ;)

Mijn aanpak: aan het eind van het contract bellen en als de korting die ik krijg voldoende is blijf ik. Anders stap ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[ff een aanvulling op het thema kortingen en autoverzekeringen en bestaande klanten]

Al een aantal jaren een ANWB autoverzekering (zonder dat dongle geneuzel). En tot nu toe was die altijd de goedkoopste, ondanks het prijsvergelijken wat ik ieder jaar gewoon weer opnieuw doe.

Dit jaar verhoogden ze toch, zoals menig verzekeraar, het te betalen premiebedrag.
Uiteraard alle nodige prijsvergelijkers er weer eens bijgehaald en warempel; ik kon ergens anders ca. 10% goedkoper onze auto verzekeren.
Toch maar ff een telefoontje gepleegd naar de ANWB.

Met de simpele mededeling dat ik ergens anders (dit jaar waren SNS en Ditzo via poliswijzer.nl in de aanbieding) de boel goedkoper kon verzekeren.
Gevraagd of men geïnteresseerd was om mij als klant te behouden.
Na wat overleg en doorverbonden te worden naar een andere afdeling (?), kon er ineens 10% extra korting af!
Welnu, dan was het niet meer interessant om over te stappen. Dus gecontinueerd bij de ANWB.
En ja, ook dit keer weer zonder die privacy invasion gadgets. :+

M.a.w. een simpel telefoontje loont! d:)b

Trouwens wel schokkend om te zien wat de bruto premie bedraagt versus het uiteindelijk te betalen bedrag.
Over een cataloguswaarde van 24160 euro zouden we eigenlijk voor WA + casco + zekerheid inzittenden bijna 1100 euro/jr moeten betalen.
Met alle kortingen eraf (no-claim + 22jr schadevrij + ledenkorting + extra korting) blijft daar nog maar 285 euro/jr (all-in inclusief assurantiebelasting) van over! :)

M.a.w. gewoon vragen om korting! 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 12:31
Als je als bestaande klant korting wil bij Ziggo moet je bellen met de afd. opzeggingen. Werkt elk jaar Krijg je dezelfde korting als de nieuwe klanten.
Pagina: 1