E:\ is not accessible - Access is Denied

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 10:23

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe krijg ik weer toegang tot mijn E: drive. Dit is een tweede harde schijf in mijn desktop welke sinds vorige week niet meer accessible is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Windows 10 Home [64-bit]
  • Disk welke niet meer beschikbaar is: Samsung HD103SJ
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
How to fix drive is not accessible in Windows 10/8/7

Ik heb geprobeerd om als Administrator de ownership te wijzigen naar Administrators en mijn eigen account [die Administrator is]. Dan komt er een popup naar voren waar ik zie dat de folders nog wel bestaan. Als deze verdwijnt en blijkbaar is de transfer klaar, dan kan ik er nog steeds niet in.

Extra:
Aangezien het weekend is, zit ik niet continue achter de PC waardoor mijn reacties misschien wat later komen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 14:01

M2M

medicijnman

Als je enkel de data er vanaf wil halen, zou je een linux usb stick kunnen proberen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Wat is er gebeurd toen je de toegang kwijtraakte? We hebben een beetje de oorzaak of in ieder geval iets nodig om te analyseren wat de oorzaak kan zijn.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
PhatFish schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:09:
Wat is er gebeurd toen je de toegang kwijtraakte? We hebben een beetje de oorzaak of in ieder geval iets nodig om te analyseren wat de oorzaak kan zijn.
Dat is dus ook een probleem, dat weet ik niet. Ik heb de PC uitgezet en de volgende dag was de Drive niet meer toegankelijk. Ik heb de dag ervoor er gewoon aan gewerkt [email/online] en verder niks geïnstalleerd. Die drive is puur opslag voor foto's en epubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Ah zo, dan advies van @M2M opvolgen. Bootable USB linux en dan je files van de drive afhalen. Met een beetje mazzel is enkel je filesystem een beetje beschadigd maar misschien is de drive zelf ook wel aan het falen. Data eraf en dan een Seatools erop loslaten, kijken wat voor resultaat je krijgt

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 17:36
1. herstart je pc nog eens

2. En heb je de chkdsk E: /r /f in de CMD al geprobeerd, in de link die je zelf gaf?
Hoe loopt dat af? welke melding krijg je dan@Maduth

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:51
Een pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB is al best oud.

Wat zegt de disk zelf over zijn gezondheid? Check je smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Mel33 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:19:
1. herstart je pc nog eens

2. En heb je de chkdsk E: /r /f in de CMD al geprobeerd, in de link die je zelf gaf?
Hoe loopt dat af? welke melding krijg je dan@Maduth
PC idd al diversen malen opgestart en de E: /r /f doet niks [Access is denied].

Ik heb een CrystalDiskInfo programma aan het loslaten en kijken wat daar uitkomt.

[ Voor 10% gewijzigd door Maduth op 27-04-2019 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
En als je windows in veilige modus opstart en dan optie 6 kiest, kan je dan wel bij je disk? @Maduth

veilige modus:
Druk op de Windows-logotoets + i op het toetsenbord om Instellingen te openen. ...
Selecteer Bijwerken en Beveiliging > Herstel.
Selecteer onder Geavanceerd opstarten de optie Nu opnieuw opstarten.

[ Voor 21% gewijzigd door Mel33 op 27-04-2019 14:24 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Ik krijg via CrystalDiskInf een waarschuwing binnen; C5 Huidige Wachtende Sectoren: 19.

Ik ga nu de veilige modus proberen van Mell33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Maduth schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:24:
Ik krijg via CrystalDiskInf een waarschuwing binnen; C5 Huidige Wachtende Sectoren: 19.

Ik ga nu de veilige modus proberen van Mell33
Oke dus je disk moet opnieuw gepartitioneerd en gefortmateerd worden zodat hij deze sector over kan slaan, maar daar moet je dan eerst even je data van afhalen, en dat lukt dus niet, omdat je geen toegang hebt.
Ps. dit is een oplossing die de sector dan overslaat in de toekomst, zodat je er geen last meer van hebt, maar de disk is stuk aan het gaan, dus je data veilig stellen richten wij ons eerst op

Met de veilige modus kan je dan de CMD chkdsk optie nogmaals proberen, of als je al toegang hebt kan je de data al gelijk veilig stellen

Edit,
Open de cmd wel met admin rechten!.. of gebruik windows powershell ook met admin rechten (rechts klikken op je start knop, (of op CMD het icoon, als je de zoekoptie van het start menu gebruikt))

[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 27-04-2019 14:46 . Reden: taal en aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Mel33 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:30:
[...]

Edit,
Open de cmd wel met admin rechten!.. of gebruik windows powershell ook met admin rechten (rechts klikken op je start knop, (of op CMD het icoon, als je de zoekoptie van het start menu gebruikt))
Check... ik zie nu gewoon de folders op de E: schijf. Dank voor de TIP, hij is nu in progress of scanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Wat is hij aan het scannen? @Maduth

Je moet nu je bestanden op een usb disk of andere harde-schijf kopiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 18:34
Wat Mel33 zegt...
Als die schijf bezig is met stuk gaan, dan kan 'ie er ieder moment compleet mee ophouden, na een reboot, of gewoon na een uur, dag of maand...

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Running CHDSK en dat ziet er naar uit dat het nog wel gaat duren. Ik ben nu een externe HDD aan het leegmaken om de belangrijkste bestanden te kopieren. Ik heb deze guide gevonden. https://nl.wikihow.com/Be...ren-via-de-opdrachtprompt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zie je de schijf nog wel in het schijfbeheer van Windows ( Windowsvlaggetje + R -> diskmgmt.msc -> Enter) en heeft 't ding daar ook nog de letter "E"?

Laat maar: Antwoord was al gegeven en 't ding is aan't scannen :o

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 27-04-2019 15:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 15:03:
Zie je de schijf nog wel in het schijfbeheer van Windows ( Windowsvlaggetje + R -> diskmgmt.msc -> Enter) en heeft 't ding daar ook nog de letter "E"?
Correct en geeft aan " Healthy"

Scan is onderbroken, kon niet verder

[ Voor 10% gewijzigd door Maduth op 27-04-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je de disk (en mappen) ook in de verkenner gewoon ziet: Rechter muisklik op de disk -> Properties / eigenschappen -> tabje Security / Beveiliging -> Knopje advanced / geavanceerd -> Bij Owner / Eigenaar het Administrator account opgeven én door laten kopiëren naar ALLES daaronder en vervolgens de Permission entries / Toegangsrechten voor je eigen account óók volledig naar beneden laten doorzetten.

Die onderbroken scan klinkt overigens niet al te hoopvol voor de gezondheid van je disk.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 27-04-2019 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Met chkdsk probeert hij de sector en fouten te herstellen. @Maduth
als je in windows veilig-modus zit kan je misschien al bij je schijf en bestanden gaan kopiëren. de check chkdsk had je ook later kunnen doen als je al toegang had op je schijf.

Dus zo te zien heb je je rechten terug door in veilige modus te zitten, aangezien je nu de chkdsk kan uitvoeren haha

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 27-04-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Mel33 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 15:13:
Met chkdsk probeert hij de sector fout te herstellen. @Maduth
als je in windows veilig-modus zit kan je misschien al bij je schijf en bestanden gaan kopiëren. de check chkdsk had je ook later kunnen doen als je al toegang had op je schijf.

Dus zo te zien heb je je rechten terug door in veilige modus te zitten, aangezien je nu de chkdsk kan uitvoeren haha
Excuus maar blijkbaar begrijp ik het gewoon niet maar ik kom alleen via CMD [Admin] bij mijn E schijf. Niet via explorer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
@Maduth Aha dan heb ik het verkeerd begrepen, gaat u aub verder met kopiëren in cmd dat komt wel goed.
succes met het formateren enz, dan kan je nog lang van de schijf genieten hoor (maar als de C5 meldingen blijven komen dan is het oprotten uit je systeem, en niet meer gebruiken voor belangrijke dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kijk dan tóch nog eens even middels dat wat ik hierboven al tikte óf je die fysieke schijf zichtbaar hebt middels diskmgmt.msc

Ook dáár kun je de security middels een rechter muisklik instellen.... Geen zin (tijd) om nu de CACLS / SUBINACL commando's op te zoeken voor die laatste actie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
De schijf is beschikbaar en staat als Healthy. Ownership heb ik ook maar ik kom er gewoon niet op. Ik ga zo verder met het kopiëren zodat ik in ieder geval een back-up heb. Eerst moet ik mezelf even beneden melden dus ik kan nu even niet verder reageren. Ik post hier straks wel een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hoe wil jij bestanden gaan kopiëren waar je nu géén (lees)rechten op hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 27-04-2019 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
wimmel_1 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 15:36:
Hoe wil jij bestanden gaan kopiëren waar je nu géén (lees)rechten op hebt?
We zaten eerst in windows, en kon de chksdk niet uitvoeren [Access is denied]. en nu in velige-modus kan het de chkdsk wel uitvoeren.

Dus kan hij erbij nu met cmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:53
PhatFish schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:09:
NTFS permissies zijn corrupt geraakt omdat zijn schijf stervende is...

@Verwijderd : Ik zou een image maken (alleen lezen van deze schijf) en die terugzetten op een gezonde schijf en dan pas proberen NTFS (permissies) te herstellen (of een chkdsk /r) . Denk aan Clonezilla of een andere image tool .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mel33 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 15:42:
[...]

We zaten eerst in windows, en kon de chksdk niet uitvoeren [Access is denied]. en nu in velige-modus kan het de chkdsk wel uitvoeren.

Dus kan hij erbij nu met cmd.
Dan is het dus maar te hopen dat dat voor ALLE bestanden geldt. Ik kom 't helaas (zakelijk) regelmatig tegen dat er bestanden zijn welke een "custom" ACL hebben waarbij SYSTEM en de groep ADMINISTRATORS uit de ACL weg zijn gepoetst door..... (vaak door onwetende gebruikers met schijnbaar té veel rechten in zakelijke omgevingen waar "Creator / Owner" alle rechten incl. het file ownership houdt op de eigen bestanden).

Voordat je gaat kopiëren dus beter éérst het FileOwnership pakken op ALLES én de ACL vervolgens aanpassen naar een account wat je ként / beheert 8)

Als je die disk (eerst) wilt "clonen": Disk2VHD.... ;) Windows 10 kan de VHD(X) daarna gewoon "Out Of The Box" weer mounten alsof 't een fysieke schijf is.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 27-04-2019 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dat klopt maar de TS'er is al aan het chkdsk'en (wat soms tot verrassende resultaten leidt, en alles is hersteld)
We zaten met de melding dat de schijf c5 sector.. problemen heeft op een moment, komend van dat hij de rechten niet meer kon doorvoeren,(-rechten oplossingen al gepasseerd was in de TS) nu hij toegang had via veilige modus dacht ik dat hij in de verkenner wel meer kon enz. maar hij voerde al de chkdsk uit, wat kan ik dan nog...

[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 27-04-2019 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Kleine update en misschien stom dat ik daar nu pas op kom maar ik heb [voorlopig] weer toegang. Via deze site heb ik optie 2 geprobeerd. Dus geen ownership overgenomen via advanced setting maar mezelf gewoon als user [ook niet als administrator] toegevoegd. Hierdoor ging er weer een scan [?] lopen en na 15 minuten kon ik de drive weer openen. Nu ben ik alles naar een externe schijf aan het kopiëren.

Waarschijnlijk bedoelde enkele dit al met de gegeven suggesties maar snapte ik niet helemaal wat ik precies moest doen. Aangezien meerdere goede aanwijzingen hebben gegeven, vind ik het moeilijk om een juiste antwoord te geven.

Laatste vraag, is het opnieuw formatteren van de schijf een optie of raden jullie met de gegeven foutmelding aan dat het wijsheid is om naar een SSD te kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/

Kijk eens met die tool naar je HDD en post vervolgens de info eventueel in Check je SMART

Pagina: 1