Vervanging Long range Picostation

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-01 08:34
Ik zoek een long range wifi apparaat
Bij ons vakantiehuis hebben wij altijd gebruik gemaakt van een lange afstands router. Jaren geleden gekocht op aanraden van jullie Tweakers. Het was een Ubiquiti Picostation. Was... Hij is helaas recent overleden. Nu op zoek naar een nieuw exemplaar.

De Picostation hing in het ene huis. In het andere huis gelegen op zo'n 300-400 meter afstand hing nog een simpele range extender om het signaal op te vangen en te versterken voor de rest van het huis. Er is vrij zicht tussen beide gebouwen.

Ik ben dus op zoek naar vervangende apparatuur.

Wat is je budget?
De Picostation was niet duur. Voor een echt goede oplossing hebben we max 500 euro over.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Goede ervaring met Ubiquiti. Afgezien van dat de Picostation al na 4 jaar de geest heeft gegeven.

Ik ben benieuwd naar jullie tips

Beste antwoord (via Baudu op 27-04-2019 20:45)

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zou niet voor die 2,4GHz versie gaan, maar voor pricewatch: Ubiquiti NanoBeam 5AC Gen2 (19dBi) of pricewatch: Ubiquiti NanoStation 5AC. Verder moet je inderdaad in het huis waar de internetverbinding moet komen een AP ophangen. De LR is daar zinloos voor, neem een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) of pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack). Je kan inderdaad ook elke willekeurige router voor gebruiken, maar neem wel goed spul. Dus niet een linksys die je toevallig nog hebt liggen, maar koop een nieuwe de wifi AC spreekt.

[ Voor 18% gewijzigd door TommyboyNL op 27-04-2019 18:28 ]

Alle reacties

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:23
De opvolger? Een Nanostation, eventueel een AC als je meer snelheid zou willen. Nette Point-to-Point verbinding maken en binnen huis een AP ophangen.

• Baudu
Bedankt voor je reactie. Naar een Nanostation zat ik inderdaad ook al te kijken. Maar ervaring met de Picostation is dat de verbinding precies goed was. De range extender in het huis was wel echt noodzakelijk. Weet jij hoe de range is van de Nanostation vergeleken met de oude Picostation? Het zou fijn zijn als deze net wat beter is.

Welk apparaat zou jij gebruiken als acces point? En wat bedoel je met een AC voor meer snelheid?

• TommyboyNL
  • Niet online
Je hebt 3 devices nodig; Twee nanostations om de point-to-point verbinding op te zetten, en een AP om lokaal het netwerk aan alle clients aan te bieden.
Wifi-AC is een heel stuk sneller dan b/g/n, die laatste drie moet je eigenlijk niet meer aan beginnen.

• Baudu
Jullie bedoelen in feite twee van zulke:

pricewatch: Ubiquiti NanoStation AC loco (2,4GHz)

En een accespoint? Waar zal deze dan moeten hangen. In het huis waar de internetverbinding moet komen neem ik aan. Het accespoint maakt dus verbinding met de bridge en zorgt voor WiFi in het huis als ik het goed begrijp? En welk apparaat kan ik daar het beste voor nemen? Deze?https://tweakers.net/pric...-unifi-ap-long-range.html

Of kan ik een normale router inpluggen in de ontvangende bridge?

[ Voor 5% gewijzigd door Baudu op 27-04-2019 16:17 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• TommyboyNL
  • Niet online
Ik zou niet voor die 2,4GHz versie gaan, maar voor pricewatch: Ubiquiti NanoBeam 5AC Gen2 (19dBi) of pricewatch: Ubiquiti NanoStation 5AC. Verder moet je inderdaad in het huis waar de internetverbinding moet komen een AP ophangen. De LR is daar zinloos voor, neem een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) of pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack). Je kan inderdaad ook elke willekeurige router voor gebruiken, maar neem wel goed spul. Dus niet een linksys die je toevallig nog hebt liggen, maar koop een nieuwe de wifi AC spreekt.

[ Voor 18% gewijzigd door TommyboyNL op 27-04-2019 18:28 ]

Pagina: 1