Ik zie een aantal vragen die niets met elkaar te maken lijken te hebben. Eén voor een dan maar.
Hier is het (enig juiste) antwoord al op gegeven door @
RukapulEn de fout is volgens jou ... wat eigenlijk?
Ik heb de eerste 2 maanden van mijn contract helemaal geen mobiliteitsbudget ontvangen en dat is dus een dikke €1300.. Daar heb ik dan toch recht op

Geen idee wat er in jouw arbeidsvoorwaarden staat: ruiken kan ik het ook niet. Is er een handbboek, regeling of beleid hierover? Vielen die twee maanden in een proeftijd? Wat staat er over in het contract als dat er is, dat je vanaf dag één recht hebt op lease/budget/vergoeding/voorloopauto/whatever?
Wel vreemd dat je daar pas na een jaar over gaat reclameren. Tot en met jaaropgave en afrekeningen met de Belastingdienst zijn al enkele maanden afgelsoten, het is inderdaad vrij lastig om daar wijzigingen in aan te brengen - dat wel. Maar als het echt een fout is zal iedere werkgever met redelijke administratie het subiet gaan aanpassen en alle aanhangende instanties (ook de Belastingdienst) zullen de berekeningen opnieuw gaan doen.
Daarnaast heb ik na een paar maanden een traject-vrij abonnement afgesloten.
Je gebruikt de verstrekte NS card dus niet en gaat uit eigen beweging een abonnement aan? Je hebt de card niet ingeleverd of dat tenminste overlegd met HR?
Je hebt een abonnement afgesloten - onnodig met die NS card - en gaat dat declareren *naast* de NS card, begrijp ik het zo goed?
Op het eerste gezicht heb je naar mijn idee iets te welwillend een aantal zaken geregeld zonder te overleggen met HR. Doe dat alsnog en probeer te begrijpen dat de regelingen waarvoor je hebt getekend onverkort van toepassing zijn als je niets laat weten van te voren.
Jouw HR overzicht lijkt goed te zitten, aan jou de taak uit te leggen waar de (denk)fout dan in zit.