Rear case fan, blazend geluid.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21:42
Ik heb een CM690 case, alle fans heb ik vervangen. De side fan heb ik gelaten voor wat het is omdat het vervelend blazend geluid gaf en uit testen bleek dat het eerder averechts werkt omdat het de airflow zou doorbreken.

Nu heb ik 2 case fans, één Cooltek silent aan de voorkant en één BeQuiet Silent Wings 3 als rear case fan. Nu is mijn systeem zo goed als stil behalve de rear case fan, de fan zelf is stil alleen ik hoor duidelijk de fan 'blazen' door de lucht. Dit stoort best wel.

Het gekke is dat de front fan nauwelijks hoorbaar is. Ik denk dat het komt dat dit minder is omdat het een intake is en de outake fan aan de achterkant de lucht er uit blaast en dat het aanwezige geluid maakt.

Ik heb in bios ingesteld op 'Standard mode', zou ook nog voor silent kunnen gaan maar heb mijn systeem licht geoverclocked en denk niet dat het handig is. Op mijn moederbord Asus p6t heb ik één aansluiting voor 4pin.

Iemand tips?

[ Voor 12% gewijzigd door rutgergron op 27-04-2019 08:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:09
je kan als het goed is in je BIOS. van elke fan header de snelheid instellen.
dan laat je die toch zacht draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Hoe zacht? Gaat dit niet ten koste van de airflow, hoe weet ik wat genoeg is om mijn systeem koel te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:03
Kwestie van testen.
Gaat dit niet ten koste van de airflow, hoe weet ik wat genoeg is om mijn systeem koel te houden
Temperatuur uitlezen met HWinfo64 oid.

Welke Silent Wings 3 heb je?

[ Voor 15% gewijzigd door Uszka op 28-04-2019 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Deze heb ik:

pricewatch: be quiet! Silent Wings 3, 120mm

Opzich prima stil alleen je hoort duidelijk het lucht blazen uit achterkant van de PC.

Ja temp checken doe ik ook, alleen hoevaak moet je dit doen. Aangezien het ene keer warmer is op mijn kamer dan andere keer, blijf je er dan niet mee bezig.

Als je rpm trouwens vastlegd in bios, krijgt de PC dan nog wel genoeg airflow indien nodig? Of blijft de rpm geforceerd staan op de instelling.

[ Voor 131% gewijzigd door rutgergron op 28-04-2019 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:03
Je zult een balans moeten vinden in de instelling van de fan in het bios van het moederbord. Je kunt ook een fancontroller in een odd bay plaatsen en daarmee de draaisnelheid van de fans regelen bijvoorbeeld pricewatch: Scythe Kaze Q Black

[ Voor 23% gewijzigd door Uszka op 28-04-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Ik heb een andere case besteld, fractal design r5. Denk dat mijn oude CM690 ook niet de stilste case was/is. Ga ervan uit dat dit een grote vooruitgang zal zijn.
Pagina: 1