Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het invullen van mijn belastingaangifte over 2018. Mijn situatie is niet heel spannend:

- Getrouwd
- Beide inkomen uit loondienst
- 1x inkomsten uit overig werk
- Eigen woning met hypotheek

Normaliter krijg ik per jaar +/- 1300 aan hypotheekrente aftrek terug. Echter, door mijn inkomsten uit overig werk heb ik november een nieuwe voorlopige aanslag ingevuld. Daaruit kwam dat ik 296 moet betalen, doordat ik al 1.314 heb gekregen kwam het totaal te betalen bedrag op 1.610.

Echter, nu tijdens het invullen van de belastingaangifte zie ik dat de belastingdienst bij "Voorlopige aanslag inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen 2018" heeft ingevuld dat ik 296 euro heb betaald. Naar mijn idee klopt dat niet, want ik heb 1610 betaald.

Is dit een "fout" van de belastingdienst of begrijp ik de situatie misschien niet goed?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 26-04-2019 21:10)

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:45:
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het invullen van mijn belastingaangifte over 2018. Mijn situatie is niet heel spannend:

- Getrouwd

Normaliter krijg ik per jaar +/- 1300 aan hypotheekrente aftrek terug. Echter, door mijn inkomsten uit overig werk heb ik november een nieuwe voorlopige aanslag ingevuld. Daaruit kwam dat ik 296 moet betalen, doordat ik al 1.314 heb gekregen kwam het totaal te betalen bedrag op 1.610.

Echter, nu tijdens het invullen van de belastingaangifte zie ik dat de belastingdienst bij "Voorlopige aanslag inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen 2018" heeft ingevuld dat ik 296 euro heb betaald. Naar mijn idee klopt dat niet, want ik heb 1610 betaald.

Is dit een "fout" van de belastingdienst of begrijp ik de situatie misschien niet goed?

Alvast bedankt!
Nee je hebt inderdaad maar 296 betaald. Je hebt eerst 1300 gekregen, toen 1300 terugbetaald, dat maakt nul, maar daarboven op heb je 296 betaald. Dit is het cumulatief betaalde bedrag, je kan het het ook anders invullen, teruggave 1300 en daarna een betaling van 1596, maar de uitkomst is hetzelfde.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:45:
Hallo allemaal,

- Getrouwd

Alvast bedankt!
Nee je hebt inderdaad maar 296 betaald. Je hebt eerst 1300 gekregen, toen 1300 terugbetaald, dat maakt nul, maar daarboven op heb je 296 betaald. Dit is het cumulatief betaalde bedrag, je kan het het ook anders invullen, teruggave 1300 en daarna een betaling van 1596, maar de uitkomst is hetzelfde.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Het klopt wel. Je hebt twee VA’s gehad, met een totaal bedrag van 296 (-1314 + 1610).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aah dom, het kwartje valt! Hartelijk dank!