Openbare elektrische laadpaal verbruik salderen met eigen PV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is voor mij niet mogelijk om de elektrische auto op eigen terrein te parkeren en daar op te laden. Als alternatief zit ik gebonden aan een door de gemeente voorgeschreven aannemer die openbare laadpalen plaatst. Deze laadpalen zullen op het openbare net aangesloten worden. Nu verkoopt de Nuon stroom voor € 0,3388 per kWh via deze laadpaal. Echter heeft het mijn voorkeur om mijn eigen zonnestroom, administratief, te verbruiken. Op het wereldwijdeweb ben ik geen andere mensen tegengekomen die hier ervaring mee hebben. Weet iemand hoe ik mijn eigen zonnestroom kan gebruiken bij een openbare laadpaal?

De laadpaal valt in dezelfde postcode, dus een postcoderoos regeling zou een optie kunnen zijn.

Over de “Charge Point Operators” en “Mobility Service Providers” heb ik al wat gelezen, moet daar wat in gebeuren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk werkelijk waar dat dit gewoon niet mogelijk is. Zo wel, dan hoor ik t graag van iemand maar het lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:43
Initiatief Hanzenet houdt zich met het door jou beschreven concept bezig. Misschien kunnen zij hier iets meer over vertellen.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit is dan ook één van de problemen van mensen zonder eigen oprit, voor mij ook één van de redenen waarom een elektrische auto niet aantrekkelijk is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die laadpaal moet ook betaald worden. Als het al kan, stel ik me voor dat je (of gemeente?) dan een maandelijkse vergoeding mag betalen.

Wellicht contact opnemen met Nuon, als je ook klant bij ze bent kunnen ze in theorie makkelijk de facturen tegen elkaar wegstrepen. In theorie vooral ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:46
_Dune_ schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:24:
Dit is dan ook één van de problemen van mensen zonder eigen oprit, voor mij ook één van de redenen waarom een elektrische auto niet aantrekkelijk is.
33ct/kWh is nog steeds voordeliger en schoner dan op benzine rijden toch?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

No Hands schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 12:01:
[...]
33ct/kWh is nog steeds voordeliger en schoner dan op benzine rijden toch?
Zolang het voor mij niet mogelijk is om bij huis een laadpaal te hebben, de actieradius van de gemiddelde electrische auto zeer beperkt is, is het voor mij niet aantrekkelijk. Over het 'schoner' zijn valt ook nog wel het een en ander te discuseren. Het enige voordeel is dat er minder fossiele brandstoffen gebruikt worden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1