Retourzending, bankaccount niet meer open

Pagina: 1
Acties:
  • 895 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Heb 3 weken geleden met een collega van me voor de zaak een lens moeten kopen via een grote webshop.

Nu heeft die collega het bankaccount verwijderd waar de retourbetaling na gestort is geworden en kan die ook niet meer geopend worden, het gaat om een best groot bedrag. Dus retourbetaling komt nu niet aan, iemand dit ook al eens meegemaakt? Webshop gaf aan dat ook nog bijna nooit te hadden meegemaakt en gaf maar een vaag antwoord van wacht maar af. Aangezien het om een groot bedrag gaat dus de vraag, wat gaat er met deze retour betaling nu gebeuren?

Want rekeningnummer bestaat niet meer. Retour is al verwerkt en zou dit weekend worden verwerkt en kan niet meer worden geannuleerd.

Help?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Kan je niet gewoon een ander rekening nummer doorgeven ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:11

odan

The dark side is within all!

waarom open (ga ik even van uit) je een rekening om er 1 betaling mee te doen en deze daarna weer te sluiten?

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:40:
Kan je niet gewoon een ander rekening nummer doorgeven ?
Nee, want de retourbetaling is al verwerkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als 't goed is krijgt de webshop die betaling automatisch terug en kun je ze daarna vertellen waar 't dan wel heen moet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Is er niet gebruik gemaakt van overstapservice? Dan wordt het geld 13 maanden na sluiten van die rekening nog doorgestuurd.
Anders wat @CyBeR zegt.

[ Voor 9% gewijzigd door EWK op 26-04-2019 19:42 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
odan schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:41:
waarom open (ga ik even van uit) je een rekening om er 1 betaling mee te doen en deze daarna weer te sluiten?
Nogmaals, mijn collega had hem gesloten wat kon via de app van de bank. Per ongeluk. Slim is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vraag het aan de bank?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EWK schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:41:
Is er niet gebruik gemaakt van overstapservice? Dan wordt het geld 13 maanden na sluiten van die rekening nog doorgestuurd.
Anders wat @CyBeR zegt.
Nee, geen overstap service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Volgens vele hits op Google zou het met twee werkdagen terug op de rekening van de shop moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:45:
Volgens vele hits op Google zou het met twee werkdagen terug op de rekening van de shop moeten staan.
Ik vind dat dus nergens. Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:11

odan

The dark side is within all!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:42:
[...]

Nogmaals, mijn collega had hem gesloten wat kon via de app van de bank. Per ongeluk. Slim is het niet.
nu weet ik dat het redelijk simpel is tegenwoordig. maar per ongeluk? zoiets moet toch echt bevestigd worden via bijvoorbeeld identifier/tan code.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:45:
[...]

Ik vind dat dus nergens. Link?
zoeken bij google naar 'geld over gemaakt naar niet bestaande rekening'

En dan de eerste paar hits (ik ga er gemakshalve vanuit dat je min-of-meer hetzelfde ziet als mij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:42:
[...]

Raar want het rekeningnummer is dan niet "weg" enkel niet meer op naam. Heb ook eens een rekening opgezegd via internetbankieren; kreeg maand later een brief om aan te geven waar de +21,63 nog heen mocht worden gestort.

Ik zou gewoon de bank even bellen; is de rekening inderdaad "weg", dan zal de webshop zeer waarschijnlijk over een paar dagen het ged terughebben en vragen om een nieuw rekeningnummer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:53
Normaal gesproken komt het geld na 2-3 werkdagen weer terug bij de verzender, dan kan het daarna alsnog opnieuw overgemaakt worden naar het juiste rekeningnummer.
Je zit alleen soms wel met ( tussen ) betaalproviders die betalingen regelen voor een groot aantal webshops, het kan voor hen wel een administratieve rompslomp worden om het weer over te maken naar de webshop.
Wat ook kan in dat geval is dat de betaalprovider het automatisch weer terugstort naar jouw rekening omdat de betaling '' onbekend '' is, waardoor jouw geld in een cirkel terecht kan komen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JohanNL schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:36:
Normaal gesproken komt het geld na 2-3 werkdagen weer terug bij de verzender, dan kan het daarna alsnog opnieuw overgemaakt worden naar het juiste rekeningnummer.
Je zit alleen soms wel met ( tussen ) betaalproviders die betalingen regelen voor een groot aantal webshops, het kan voor hen wel een administratieve rompslomp worden om het weer over te maken naar de webshop.
Wat ook kan in dat geval is dat de betaalprovider het automatisch weer terugstort naar jouw rekening omdat de betaling '' onbekend '' is, waardoor jouw geld in een cirkel terecht kan komen.
Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:27

Dido

heforshe

Je koopt iets voor de zaak, en annuleert die aankoop. De rekening waarop het terug te betalen bedrag moet worden gestort is ondertussen door een collega opgeheven.

1) Ben jij inkoper?
2) Ik mag hopen dat de aankoop vanaf een zakelijke rekening is gedaan?
3) Als die collega die rekening kan opheffen kan die collega dit probleem ook oplossen.

De enige reden dat dit voor jou een probleem zou zijn is als:

1) Jij de aankoop van jouw prive-rekening betaald hebt.
2) Jij verwacht dat die collega jou het geld terugbetaalt.
3) Jij zelf op de een of andere manier verantwoordelijk bent voor het verdwijnen van de rekening.

Ik kan het antwoord op geen van deze punten uit je topicstart halen, maar een verkeerd antwoord op zelfs maar een enkel van deze punten betekent dat je de verkeerde vraag gesteld hebt. Iets meer informatie kan dus handig zijn.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is iets wat je beter met de bank kan bespreken, die zullen hier vast wel een antwoord op weten.

Gezien ik hier verder geen discussiewaarde inzie, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.