Toon posts:

Monitor Refresh Rate op 64Hz terwijl max 60Hz is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Als ik mijn Acer V203H monitor inplug, krijg ik de melding "Input not supported". Okay, is prima. Dus ik naar Safe Mode, resolutie goed zetten, opnieuw proberen. Komt de melding terug. Ik weer terug naar Safe Mode, kom ik erachter dat Windows een 64Hz Refresh rate heeft aangenomen. Ik heb geprobeerd dit te wijzigen in de eigenschappen van de display adapter, en dan de drop-down, maar daar staat alleen maar de keuze 64Hz.

In hoeverre nodig zijn dit mijn specificaties:
AMD A10-5800K (Quad-core @ 3.8 GHz)
Nvidia GTX 1050 Ti
8 GB RAM @ 666 Mhz
(Een verloopje om de HDMI output naar VGA om te zetten)

Ik heb ook nog geprobeerd via CRU (door ToastyX) de refresh rate aan te passen, zonder success. Met de Nvidia control panel heeft ook geen zin, aangezien die niet in Safe Mode werkt, en ik geen beeld heb ik de volledige Windows.

Elke suggestie is welkom! Alles om dit probleem te verhelpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2019 19:28 . Reden: Typefout ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-04-2019 00:00)

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-10 18:42
Enige uitleg:
https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html

En met Acer monitor aangesloten opnieuw drivers installeren.

Probeer eerst eens de monitor op het moederbord aan te sluiten (Apu).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
Probeer eens de optie
"Modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven"
uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze is uitgegrijsd, dus kan ik deze niet veranderen, maar volgens mij staat hij wel uit, want het checkbosje is uitgevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
In hetzelfde tabblad "Beeldscherm" geen Vernieuwingsfrequentie mogelijkheid tot 60 Hz?
Het tabblad "Adapter" "Alle modi weergeven" had je al geprobeerd zoals ik begrijp uit je verhaal?
Resolutie op 1600x900 ?

[ Voor 22% gewijzigd door Zap_pa op 26-04-2019 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zap_pa schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:12:
In hetzelfde tabblad "Beeldscherm" geen Vernieuwingsfrequentie mogelijkheid tot 60 Hz?
Nee, ik kan deze niet veranderen naar 60 Hz. Enige optie is 64 Hz, maar zoals ik al eerder zei is dat te hoog, en kan mijn monitor daar niets op laten zien.
De resolutie is inderdaad op 1600x900. Ben er al achter gekomen dat het probleem hem daar niet in zit, toen ik de resolutie in Safe Mode omhoog deed.

Ook alle modi weergeven gaf geen gewenst resultaat. Daar zijn alle resoluties nog altijd 64 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat dit kan helpen?

Ik heb eens in het apparaatbeheer gekeken. Daar staat onder monitoren het beeldscherm geregistreerd als "Algemeen Niet-PnP Beeldscherm". Misschien kan je hier wat mee?

Wel heb ik de drivers weten te installeren met behulp van een oudere monitor. Deze werd trouwens wel goed weergegeven in apparaatbeheer. De drivers heb ik kunnen installeren door in Signing Test Mode te gaan, via de commandline de .inf bestanden installeren, en er weer uit gaan. (Voor eventuele andere personen die met hetzelfde probleem zitten)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
Ik neem aan dat je de Nvidia GTX 1050 Ti later hebt toegevoegd.
Was de monitor eerder aangesloten op het moederbord (apu) en werkte het toen wel goed?
Wellicht met ddu de drivers verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de grafische kaart altijd al in de PC gehad. Deze Acer monitor heb ik net pas. Had hiervoor een kleine vierkante LG monitor. Ik heb dus nooit een monitor op het moederbord zelf aangesloten gehad.

Wat bedoel je precies met "met de ddu de drivers verwijderen"?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
Enige uitleg:
https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html

En met Acer monitor aangesloten opnieuw drivers installeren.

Probeer eerst eens de monitor op het moederbord aan te sluiten (Apu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus de werkende monitor gewoon op de kaart, en de Acer op het moederbord? Volgens mij staat het in de BIOS zo dat de graphics volledig door de videokaart gaan. Ik kan me herinneren dat ik eerder mixed-graphics aan wilde zetten, maar dit niet werkte. Ik heb namelijk maar plek voor één monitor, aangezien ik alleen maar VGA heb. Ik heb wel een verloopje om hem naar HDMI om te zetten, maar geen voor de Displayport/DVI op de kaart.

Ik kan ook de videokaart er helemaal uithalen, en beide monitoren op het moederbord aansluiten als dat handiger zou zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2019 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
Nee, enkel 1 (Acer) monitor aansluiten.

Heb je nu 2 monitoren aangesloten of enkel de Acer.
Krijg je in safe mode wel beeld op de Acer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu alleen de Acer aangesloten, omdat twee niet gaat werken (vanwege de aansluitingen die ik kan gebruiken op de videokaart).

Ik kom Safe Mode wel in. Nu ik het zo lees weet ik niet waarom ik twee monitoren zou aansluiten. Kan de drivers ook gewoon verwijderen in Safe Mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
Ik zou ook zeker geen 2 monitoren aansluiten gezien het probleem, het was mij niet duidelijk of je er één of twee had aangesloten vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik heb de uninstaller aangezet met de Acer monitor. Nu is het wachten tot ie klaar is. Daarna zal ik de nieuwste Nvidia drivers installeren voor de 1050 Ti en laat ik wel even weten of het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het verwijderen van de Nvidia drivers werkt de monitor gewoon prima! Windows ziet nog steeds 64 Hz, maar dat zal ik dan maar zien als een bonus ;)

Heb de monitor nog getest door de PC een paar keer opnieuw op te starten, kabel er opnieuw in, etc. Blijft nu goed werken. Erg bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
Graag gedaan, mooi dat het weer naar behoren functioneert.
Pagina: 1