Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Intensief thuisgebruik en studie. Zeer goed scherm vereist!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• boy4forums
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-08-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Het belangrijkste van de laptop is wat mij betreft de kwaliteit van het scherm!!
Ik moet er langdurig op kunnen kijken, zonder snel vermoeid te raken aan de ogen.
Het moet een mat, IPS scherm zijn. Mat schijnt beter te zijn voor de ogen namelijk.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Windows, niet gamen, misschien video's bewerken voor vrijwilligerswerk, surfen en mailen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer €1.300

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, misschien ga ik nog een studie doen en dan moet de laptop elke dag mee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik heb bij BTO geïnformeerd en het volgende advies (de BTO X-BOOk 15CL871) is eruit gekomen. Graag wil ik jullie mening horen of eventueel alternatieven waar ik aan zou kunnen denken.

Zelf had ik een alternatief gevonden, namelijk de MSI PS42 8RB-206NL

En tot slot de ASUS TUF FX504GD-E4251T, 15.6, maar omdat deze rood op kleurt, vind ik hem te schreeuwerig. Ik ben geen gamer en ik ben over de 40, dus de laptop moet een serieuze uitstraling hebben. Ook de bouwkwaliteit vind ik belangrijk!

Alle hulp is welkom, alvast bedankt!!

BTO X•BOOK 15CL871

Laptop:
- 15.6 inch FULL HD (1920 x 1080) mat IPS beeldscherm
- Intel® Core™ i5-8300H Processor (4 Cores, 8 Threads, 2.30GHz, max. 4GHz, 45 Watt)
- NVIDIA® GeForce® GTX 1050 TI met 4GB

- Geheugenslot 1:
16GB DDR4 (2666MHz), Crucial Performance

- M.2 SSD slot 1:
512GB, PCIe NVMe 3.0 x4 SSD, Samsung 970 PRO, 3500MB/s-2300MB/s

Wireless:
Intel® Dual Band Wireless-AC 9560 (802.11ac 2.4/5GHz, 1.73Gbps) + Bluetooth 5.0

Keyboard / Toetsenbord taal:
Verlicht multi-color (RGB) QWERTY-toetsenbord (US International-Nederlands)

Externe optische drive:
BTO Externe USB 3.0 DVD-RW DVD/CD brander

Besturingssysteem:
Windows 10 Home incl. USB-stick

Microsoft Office:
Office 2019 Thuisgebruik en Studenten

Alle reacties

• boy4forums
Hallo,

Ik heb nog geen reacties ontvangen. Ik heb mij toch wel goed gehouden aan de regels van het forum dacht ik? Ik heb geen linkjes geplaatst en ook zelf eerst onderzoek gedaan. Ook de BBG heb ik gelezen/ video bekeken...

Groet!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 11:31
Als je niet gaat gamen waarom zou je dan een dedicated gpu (1050ti) er in zetten?

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb 1 keer een laptop van BTO gezien en was niet onder de indruk van de bouwkwaliteit. Dat is best belangrijk als je de laptop dagelijks gaat meenemen. Met jouw budget zou ik kiezen voor Lenovo en dan wel de think serie. Er zijn standaard modellen te vinden in de pricewatch, maar je kan via de Lenovo site ook zelf configureren.

Edit:
Bijvoorbeeld deze

[ Voor 16% gewijzigd door Diederik op 27-04-2019 17:39 ]

Invoegen doe je zo!

• boy4forums
frankyfn126 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:22:
Als je niet gaat gamen waarom zou je dan een dedicated gpu (1050ti) er in zetten?
Nou, misschien wil ik voor vrijwilligerswerk video's bewerken. Niets heel specifieks, maar misschien video's van een iphone knippen-plakken etc. Heb het nog nooit gedaan, dus weet zelf nog niet zo goed waar ik het over heb 8)7

• boy4forums
_Diederik schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:32:
Ik heb 1 keer een laptop van BTO gezien en was niet onder de indruk van de bouwkwaliteit. Dat is best belangrijk als je de laptop dagelijks gaat meenemen. Met jouw budget zou ik kiezen voor Lenovo en dan wel de think serie. Er zijn standaard modellen te vinden in de pricewatch, maar je kan via de Lenovo site ook zelf configureren.

Edit:
Bijvoorbeeld deze
Hey, bedankt voor je reactie.
Ik heb de link bekeken en een review erover gelezen. Alles zag er top uit, behalve het enige minpunt dat het scherm niet echt helder schijnt te zijn... Misschien zou ik ook naar een Dell moeten kijken. Ik heb wel eens Dell laptops gezien, en die hebben meestal goede schermen. Ook de bouwkwaliteit is volgens mij meestal wel goed.

• Diederik
  • Niet online
Over helderheid, dat is natuurlijk heel persoonlijk hoeveel je nodig hebt, zelf zit ik ook vele uren per dag achter een scherm, en zet de helderheid bijna altijd lager dan 100%.

Dat maakt het voor mij rustiger om naar te kijken.

Invoegen doe je zo!

• boy4forums
_Diederik schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:53:
Over helderheid, dat is natuurlijk heel persoonlijk hoeveel je nodig hebt, zelf zit ik ook vele uren per dag achter een scherm, en zet de helderheid bijna altijd lager dan 100%.

Dat maakt het voor mij rustiger om naar te kijken.
Daar heb je een punt. Ik was net van plan om te gaan kijken of ik op Youtube iets kan vinden over de laptop die je hebt aangeraden. Welke laptop heb jij zelf, ook een thinkpad?

• Diederik
  • Niet online
boy4forums schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:55:
[...]

Daar heb je een punt. Ik was net van plan om te gaan kijken of ik op Youtube iets kan vinden over de laptop die je hebt aangeraden. Welke laptop heb jij zelf, ook een thinkpad?
Ja, heb al 4,5 jaar een E540, en als die stuk gaat dan ga ik ook een T series Thinkpad kopen.

Invoegen doe je zo!

• boy4forums
_Diederik schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:58:
[...]

Ja, heb al 4,5 jaar een E540, en als die stuk gaat dan ga ik ook een T series Thinkpad kopen.
En gebruik je je huidige laptop ook intensief thuis, ik bedoel dan: ter vervanging van je workstation (home computer)? Want dat is eigenlijk wat ik zoek: een laptop die zodanig stevig en uitgebreid is, zodat je hem ook als je dagelijkse computer kunt gebruiken.

• Diederik
  • Niet online
boy4forums schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:12:
[...]

En gebruik je je huidige laptop ook intensief thuis, ik bedoel dan: ter vervanging van je workstation (home computer)? Want dat is eigenlijk wat ik zoek: een laptop die zodanig stevig en uitgebreid is, zodat je hem ook als je dagelijkse computer kunt gebruiken.
Ik ben zelfstandige en doe alles op mijn laptop, draait minstens 8 uur per dag en thuis heb ik een dock met extra scherm. De laptop gaat minstens 3x per week de tas in en mee naar klanten en gaat ook altijd mee op vakantie. Dus ja, Ik gebruik hem intensief, voornamelijk office taken. Hij is na 4,5 jaar nog in prima staat.

Invoegen doe je zo!

• boy4forums
_Diederik schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:49:
[...]

Ik ben zelfstandige en doe alles op mijn laptop, draait minstens 8 uur per dag en thuis heb ik een dock met extra scherm. De laptop gaat minstens 3x per week de tas in en mee naar klanten en gaat ook altijd mee op vakantie. Dus ja, Ik gebruik hem intensief, voornamelijk office taken. Hij is na 4,5 jaar nog in prima staat.
Top! Zoiets zoek ik dus... :)

• Jper
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
boy4forums schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 18:07:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Het belangrijkste van de laptop is wat mij betreft de kwaliteit van het scherm!!
Ik moet er langdurig op kunnen kijken, zonder snel vermoeid te raken aan de ogen.
Het moet een mat, IPS scherm zijn. Mat schijnt beter te zijn voor de ogen namelijk.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Windows, niet gamen, misschien video's bewerken voor vrijwilligerswerk, surfen en mailen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer €1.300

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, misschien ga ik nog een studie doen en dan moet de laptop elke dag mee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik heb bij BTO geïnformeerd en het volgende advies (de BTO X-BOOk 15CL871) is eruit gekomen. Graag wil ik jullie mening horen of eventueel alternatieven waar ik aan zou kunnen denken.

Zelf had ik een alternatief gevonden, namelijk de MSI PS42 8RB-206NL

En tot slot de ASUS TUF FX504GD-E4251T, 15.6, maar omdat deze rood op kleurt, vind ik hem te schreeuwerig. Ik ben geen gamer en ik ben over de 40, dus de laptop moet een serieuze uitstraling hebben. Ook de bouwkwaliteit vind ik belangrijk!

Alle hulp is welkom, alvast bedankt!!

BTO X•BOOK 15CL871

Laptop:
- 15.6 inch FULL HD (1920 x 1080) mat IPS beeldscherm
- Intel® Core™ i5-8300H Processor (4 Cores, 8 Threads, 2.30GHz, max. 4GHz, 45 Watt)
- NVIDIA® GeForce® GTX 1050 TI met 4GB

- Geheugenslot 1:
16GB DDR4 (2666MHz), Crucial Performance

- M.2 SSD slot 1:
512GB, PCIe NVMe 3.0 x4 SSD, Samsung 970 PRO, 3500MB/s-2300MB/s

Wireless:
Intel® Dual Band Wireless-AC 9560 (802.11ac 2.4/5GHz, 1.73Gbps) + Bluetooth 5.0

Keyboard / Toetsenbord taal:
Verlicht multi-color (RGB) QWERTY-toetsenbord (US International-Nederlands)

Externe optische drive:
BTO Externe USB 3.0 DVD-RW DVD/CD brander

Besturingssysteem:
Windows 10 Home incl. USB-stick

Microsoft Office:
Office 2019 Thuisgebruik en Studenten
Ik heb recent voor mijn vriendin een BTO X-BOOk 15CL871 gekocht.
Tevreden van.
Ik las hier opmerkingen over de bouwkwaliteit. En akkoord het is plastic, maar het is niet fors buigzaam en maakt een stevige indruk. Mijn premium laptop van MSI met een zogezegde goede bouwkwaliteit kon veel slechter tegen een stootje. Is misschien een subjectieve indruk of persoonlijk mening, maar ik vind de bouwkwaliteit voldoende, zelfs om mee te nemen. Als het echt een ultra thin of light moet zijn, dan komen geen een van de bovenstaande keuzes in aanmerking natuurlijk. Het gewicht van de BTO is ergens rond de 2kg.

Het grote voordeel van de BTO is dat u deze zelf kan samenstellen zoals u wil.

Persoonlijk zou ik alleszins voor 2 modules van 8GB ram gaan van 2666 ipv 1x 16GB. Zowel de i5-8300H als de i7-8750H ondersteunen dual channel en kunnen daar baat bij hebben.
Ik zou de externe DVD laten vallen, weinig meerwaarde in deze tijd.

Daarnaast kan ik de bedenkingen maken hoeveel opslag u nodig hebt. Als u echt veel video's gaat bewerken kan u best wel wat extra opslag gebruiken. U kan dan natuurlijk altijd een externe harde schijf connecteren, maar BTO biedt u ook de makkelijke optie om een tragere HDD weliswaar met een grote capaciteit te laten inbouwen. U kan dit natuurlijk ook zelf doen achteraf. Hangt er allemaal maar vanaf wat u verkiest en of u zelf wil de laten open sleutelen? Ik denk wel dat BTO dit ook voor een kleine meerprijs voor u wil doen achteraf. een optie bvb om voor 256GB/512GB SSD en 2TB HDD te kiezen?

Een andere bedenking die ik mij maak is als u video bewerking wil doen dat naast het geheugen ook de processor belast wordt / belangrijk is. Als dit past binnen u budget kan het misschien een meerwaarde zijn om de i7 boven de i5 te verkiezen.

natuurlijk belangrijk om dit op voorhand te weten, want als u geen gaming of videobewerking of speciale externe monitoren wil, dan hebt u dit helemaal niet nodig.

Een merk als DELL XPS / Alienware zal u misschien betere dingen leveren maar wel met veel mindere mogelijkheden om zelf een samenstelling te maken en voor een zeer forse meerprijs.

just my 2 cents.
alleszins, ik ben tevreden van de 15CL871 die ik nu heb
enige minpuntje voor mij was de HDMI 1.4 aansluiting die niet toelaat een 4K scherm op 60Hz aan te sturen over HDMI weliswaar.

• WinterX
  • Niet online
ASUS UX533FN met GeForce MX150. Zeer mooie scherm (92% sRGB).

• boy4forums
WinterX schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:27:
ASUS UX533FN met GeForce MX150. Zeer mooie scherm (92% sRGB).
Bedankt voor de tip!
Ik ga hem bekijken op het web.

• boy4forums
Okee, ik ben al een tijdje bezig en maandag uiterlijk MOET het definitieve besluit gaan vallen!

Ik heb alle adviezen grondig overwogen en uiteindelijk heb ik 2 laptops over gehouden, omdat er een mogelijkheid is dat ik beide laptops in een winkel kan zien:

Nummer 1:
pricewatch: Asus ZenBook UX533FN-A8025T

Nummer 2
pricewatch: MSI P65 8RD 030NL Creator

Het voordeel van de Zenbook schijnt de nog betere scherm te zijn, alhoewel het scherm wat "laag" is gevormd, en dus miinder in de hoogte. Daar zou ik aan moeten wennen.
Een ander groot voordeel is dat het geluid van de Zenbook erg goed is!! De Harmon Kardon speakers zijn echt super, ik heb het gisteren in de winkel uitgetest.

Het nadeel van de Zenbook is dat er geen ethernet aansluiting bij zit (is dit erg, er zijn hier vervangende oplossingen voor?)

Het voordeel van de MSI is dat ie "futureproof" is.Hij heeft zoveel technische mogelijkheden, dat ik met deze machine verwacht 6 tot 8 jaar mee te kunnen doen. Misschien wel 10. En daar hou ik van, want ik heb een hekel om machines te moeten uitzoeken. Liever 1 keer de moeite doen en daarna 8 jaar nooit meer, dan om de 3 of 4 jaar weer iets uit te moeten zoeken.

Hoe het met de speakers staat van de MSI weet ik niet. Ik ga zodadelijk naar de winkel (men heeft hem besteld), maar de laptop mag niet aangezet worden. Ik mag hem alleen uit de doos bekijken, en een beetje aan voelen. Jammer!!!

Het nadeel van de MSI is dat het schijnt (volgens een youtube filmpje) dat hij niet zo goed kan afkoelen.
Maar ik ga alleen de basis dingen doen, heel misschien ooit videobewerking.

Al met al is en blijft de BESTE SCHERM voor mij het belangrijkste, omdat ik dus slechtziend ben en met één oog al het werk moet doen. Daarom raken mijn ogen snel vermoeid en daarom is het beste COMFORT van kijken naar het beeldscherm het aller belangrijkste.
En ja: ik kijk veel naar uitzending gemist en naar Netflix, dus daarom is een goed geluid ook wel een dingetje... ;-)

Bedankt alvast voor de op- en aanmerkingen, adviezen (alternatieven misschien) en anderzijds!

• Wintervacht
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ik zou me niet te vast bijten op de geluidskwaliteit, de BTO die ik heb heeft god weet hoe veel speakers, een 'subwoofer' en whatnot, maar wordt overtroffen door een JBL Go van 2 tientjes..
Daarbij is schermkwaliteit bij deze 2 apparaten geen wereld van verschil, het zijn allebei full HD schermen van 15.6", de helderheid kun je zelf bepalen wat je het fijnst vind, de kleurechtheid is het grootste verschil, maar het blijven laptops... Met een beetje kalibratie kom je een heel eind, met een los scherm met goede kleurweergave een stuk verder..
M.b.t. de ethernetpoort, er zijn legio docks beschikbaar die usb, ethernet, video-uitgangen enzovoorts hebben, maar dat heb ik altijd al flink stom gevonden. Een collega van me heeft een superdeluxe macbook van duizenden euros, maar moet nog wel even een dongle aan 1 van de 2 beschikbare usb piorten hangen om er wat mee te kunnen :/

Wat betreft upgraden en/of er langer mee doen valt voor mij de Asus per definitie af, hij heeft maar 8gb ram en als je 'misschien ooit' videobewerking wil doen is het gewoon te weinig. Meer latjes bijprikken gaat ook niet dus dan zit je daar weer mee.
Wat betreft die 2 zou ik hands down voor de MSI gaan, als ik het zelf zou mogen kiezen zou ik doen wat ik een jaar gelexen gedaan heb: zelf samenstellen van BTO. Altijd upgrade mogelijkheden, degelijke chassis, goed scherm en vergeleken met laptops in dezelfde prijsklasse veel waar voor je geld, tenzij je echt voor overkill conponenten kiest.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• boy4forums
Hee Wintervacht, super bedankt voor je reply.
MSI beste optie dus... neigde ik ook naar!
En die BTO lijkt mij ook idd wat, maar er is geen enkele mogelijkheid om hem real life even te bekijken en te voelen. Dat is wel balen.... anders was BTO ook een hele goede mogelijkheid geweest!

• WinterX
  • Niet online
Zebook heeft een dongle voor ethernet inbegrepen.

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan kijken naar iets zonder pwm (knipperend) backlight en de mate van blauw licht.

• boy4forums
Heb je een voorstel Manke?

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nee, maar dit zijn factoren die invloed hebben op de ogen en kijkcomfort.
Dit idee:
https://laptopmedia.com/h...r-free-pwm-free-displays/

Schermen met minder blauw licht ken ik niet, ik las hier een keer iets over.

• boy4forums
Ha Manke,
Ik heb de site bekeken. De Dell XPS met een 4K scherm zou het beste zijn, maar helaas is die onbetaalbaar. Zoals het er nu voor staat, denk ik dat voor dit model (zie onder) ga kiezen, en dan maar op hoop van zegen dat het scherm een prettige kijkervaring heeft!

• pepsiblik
  • Laatst online: 19-10 18:20
boy4forums schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:41:
[...]

Nou, misschien wil ik voor vrijwilligerswerk video's bewerken. Niets heel specifieks, maar misschien video's van een iphone knippen-plakken etc. Heb het nog nooit gedaan, dus weet zelf nog niet zo goed waar ik het over heb 8)7
Dat iets beeld bevat wil niet zeggen dat je een videokaart nodig hebt. Veel bewerkingssoftware is vooral CPU intensief. Dus dan kun je beter een i7 nemen dan een aparte videokaart. Eerst kijken wat je software gebruikt van je hardware is het devies hier.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:18
Idd, ik heb met Premiere Pro en m'n BIOS settings laatst nog moeten stoeien om de video export op de GPU te laten lopen, maakte het wel de helft korter dan puur op de CPU. Maar om énkel voor het feit dat er misschien videobewerking op die laptop gedaan moet worden, zou ik de meerprijs voor dedicated GPU beter in iets anders steken.

• pepsiblik
boy4forums schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:44:
Ha Manke,
Ik heb de site bekeken. De Dell XPS met een 4K scherm zou het beste zijn, maar helaas is die onbetaalbaar. Zoals het er nu voor staat, denk ik dat voor dit model (zie onder) ga kiezen, en dan maar op hoop van zegen dat het scherm een prettige kijkervaring heeft!

https://www.testberichte....ator-8rd-testbericht.html

Niet teveel van het beeldscherm verwachten dus. Ook al omdat het TN is en geen IPS.

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 14:18
boy4forums schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:44:
Ha Manke,

XPS kan je ook met FHD scherm bestellen, superhelder scherm, heb er zelf ook 1.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• boy4forums
pepsiblik schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:54:
[...]

Niet teveel van het beeldscherm verwachten dus. Ook al omdat het TN is en geen IPS.
Oh nee... ! Ik heb hem besteld en hij wordt morgen bezorgd.
Ik ben druk geweest met andere dingen, heb jouw post en die van 2 anderen zojuist pas gezien.
Oef... dat is balen! Maar niks aan te doen, ik moet het er hiermee gaan doen.
Misschien een kleine troost: hopelijk is de computer wel "future proof"

• boy4forums
pepsiblik schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:02:
[...]

Dat iets beeld bevat wil niet zeggen dat je een videokaart nodig hebt. Veel bewerkingssoftware is vooral CPU intensief. Dus dan kun je beter een i7 nemen dan een aparte videokaart. Eerst kijken wat je software gebruikt van je hardware is het devies hier.
Goed advies! Las het advies wel nu pas... maar ik heb uiteindelijk voor een i7 gekozen.
Mijn motto (en ik hoop dat ie klopt): future proof! Liever een laptop die "tig" jaar mee kan, dan elke keer mijn hoofd breken om te bedenken welke ik nu weer nodig heb... Zoals een quote in de film Leathal Weapon: "I am too old for this shit..." :)

• boy4forums
pepsiblik schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:54:
[...]

Ik heb er naar gekeken, maar ik begrijp er uit dat het wel een IPS scherm heeft, hoe zit dit precies?

• pepsiblik
boy4forums schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 01:29:
[...]

Ik heb er naar gekeken, maar ik begrijp er uit dat het wel een IPS scherm heeft, hoe zit dit precies?
Je hebt gelijk. Het is IPS.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:29

CodeIT

Code IT

@boy4forums Hoe bevalt de laptop? Ik heb ongeveer hetzelfde dillema. Enige nadeel van de MSI P65 wat voor mij relevant is, is de flex van het keyboard bij het typen. Kan jij daar wat van zeggen?

• boy4forums
@CodeIT
De laptop is binnen!
Ik heb nog niks bijzonders ontdekt aan het toetsenbord. Het ziet er allemaal degelijk en stevig uit (maar dat had ik in de winkel al gezien).

Ik kan nog niks zeggen over het computeren zelf, want als ik de laptop aan wil zetten gaat het scherm op zwart! Dit gebeurt keer op keer.
As we speak ben ik onderweg naar de winkel, om te vragen of men mij kan helpen met dit probleem...

Wordt vervolgd!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:29

CodeIT

Code IT

boy4forums schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:22:
@CodeIT
De laptop is binnen!
Ik heb nog niks bijzonders ontdekt aan het toetsenbord. Het ziet er allemaal degelijk en stevig uit (maar dat had ik in de winkel al gezien).

Ik kan nog niks zeggen over het computeren zelf, want als ik de laptop aan wil zetten gaat het scherm op zwart! Dit gebeurt keer op keer.
As we speak ben ik onderweg naar de winkel, om te vragen of men mij kan helpen met dit probleem...

Wordt vervolgd!
Dank je wel. Ik zie dat de P65 nu wel heel goedkoop is bij Bol. Ik ga er ook voor.
Succes met je scherm!

• boy4forums
Aan allen die tot nu toe hebben meegedacht: bedankt!!

De MSI is een prima laptop. Ik vind het een degelijk apparaat en het kan veel meer dan ik ooit zal gebruiken. Het ging mij voornamelijk om het scherm.
En dat scherm valt voor mij toch wat tegen. Ik heb het dan over mijn specifieke oog problematiek en niet zozeer over het het scherm in het algemeen. Zoals ik schreef: het is een heel degelijke laptop.
Maar ik denk dat ik toch beter af ben met een Apple scherm. Ik krijg dan kwa specificaties wel veel minder waar voor mijn geld, dus de laptop zal veel minder future proof zijn.

Kwa schermkwaliteit en kijkcomfort, denk ik dat ik toch het beste af ben met een Apple retina scherm.
Nu heb ik het volgende probleem: moet ik kiezen voor een Macbook air uit 2018 of een Macbook pro uit 2017? Want dat zijn de omruil opties die ik heb bij de winkel (met ongeveer dezelfde prijs dus).
De keuze is uit de volgende modellen:

pricewatch: Apple MacBook Air 2018 13,3" i5 1,6GHz, 256GB (Qwerty) (Spacegrijs)

pricewatch: Apple MacBook Pro 2017 13,3" 256GB ssd Spacegrijs (Qwerty)

Een andere mogelijkheid, met ook een supergoed scherm schijnt deze te zijn:

pricewatch: Huawei MateBook X Pro (Mach-W29C)

Verschil met de andere twee is het scherm, dat een LCD scherm is.

Voor de basis dingen zoals ik die doe is schijnt (als ik moet kiezen voor een Apple) een macbook air voldoende te zijn.

Ik heb nog niet besloten. Het is moeilijk want ik heb nu kwalitatief gezien een hele goede laptop in handen, maar het scherm kan beter.
Aan de andere kant: ga ik voor een beter scherm, dan verlies ik wel veel "toekomst bestendigheid".

Ik hoor graag jullie gedachten over het bovenstaande. Ik wil niet te lang wachten als ik besluit om de laptop te ruilen, want ik wil lekker aan de slag kunnen met de laptop. En zolang ik het gevoel heb dat ik niet de juiste laptop heb, doe ik er extreem voorzichtig mee en kan ik niet aan het werk.

Dank!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Voor intensief thuisgebruiker zou ik een los scherm overwegen. Ergonomisch en qua formaat een veel betere optie.

Dat legt de lat voor je laptop misschien ook een stukje lager.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
boy4forums schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:56:
Aan allen die tot nu toe hebben meegedacht: bedankt!!

De MSI is een prima laptop. Ik vind het een degelijk apparaat en het kan veel meer dan ik ooit zal gebruiken. Het ging mij voornamelijk om het scherm.
En dat scherm valt voor mij toch wat tegen. Ik heb het dan over mijn specifieke oog problematiek en niet zozeer over het het scherm in het algemeen. Zoals ik schreef: het is een heel degelijke laptop.
Maar ik denk dat ik toch beter af ben met een Apple scherm. Ik krijg dan kwa specificaties wel veel minder waar voor mijn geld, dus de laptop zal veel minder future proof zijn.

Kwa schermkwaliteit en kijkcomfort, denk ik dat ik toch het beste af ben met een Apple retina scherm.
Nu heb ik het volgende probleem: moet ik kiezen voor een Macbook air uit 2018 of een Macbook pro uit 2017? Want dat zijn de omruil opties die ik heb bij de winkel (met ongeveer dezelfde prijs dus).
De keuze is uit de volgende modellen:

pricewatch: Apple MacBook Air 2018 13,3" i5 1,6GHz, 256GB (Qwerty) (Spacegrijs)

pricewatch: Apple MacBook Pro 2017 13,3" 256GB ssd Spacegrijs (Qwerty)

Een andere mogelijkheid, met ook een supergoed scherm schijnt deze te zijn:

pricewatch: Huawei MateBook X Pro (Mach-W29C)

Verschil met de andere twee is het scherm, dat een LCD scherm is.

Voor de basis dingen zoals ik die doe is schijnt (als ik moet kiezen voor een Apple) een macbook air voldoende te zijn.

Ik heb nog niet besloten. Het is moeilijk want ik heb nu kwalitatief gezien een hele goede laptop in handen, maar het scherm kan beter.
Aan de andere kant: ga ik voor een beter scherm, dan verlies ik wel veel "toekomst bestendigheid".

Ik hoor graag jullie gedachten over het bovenstaande. Ik wil niet te lang wachten als ik besluit om de laptop te ruilen, want ik wil lekker aan de slag kunnen met de laptop. En zolang ik het gevoel heb dat ik niet de juiste laptop heb, doe ik er extreem voorzichtig mee en kan ik niet aan het werk.

Dank!
Ik zou eerst even langs de winkel gaan om het scherm van een Mac eens te bekijken. Bevalt het? Dan weet je tenminste wat je zoekt. Let op dat een Mac anders werkt dan Windows, als je Windows eerder gewend bent.

Als je voor een beter scherm gaat, hoef je niet perse 'toekomst bestendigheid' te verliezen. Je wilt er alleen maar basic tasks mee gaan uitvoeren, met enkele keer een filmpje bewerken. Dat zou gewoon moeten lukken.

De Huawei is bijvoorbeeld een prima optie en heeft een uitstekend scherm, echter wellicht buiten je budget, zou je deze ook kunnen overwegen: pricewatch: Huawei MateBook 13 WRT-W29I (53010GBF, Qwerty toetsenbord)

Hier staan alle laptops gefilterd met een hoger resolutie display: categorie: Laptops

hi!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Wel eens een surface overwogen? Vooral de goedkope macs hadden (weet niet of het nog zo is) echt absurd gare PWM-aangedreven TN schermpjes. Een Surface Book 2 (IGP editie) of Surface Laptop kan je misschien beter bekoren.

Overigens heeft Apple ook alléén maar LCD dschermen. Ik weet niet waar je vandaan haalt dat het iets anders zal zijn. Retina is een merknaam voor "veel pixels op klein oppervlakte", of: "hoog DPI". En dat kan met zowel LCD (en de soorten daaronder, TN, IPS, VA, etc...) én OLED.

Bij LCD's, wat "retina" schermen ook zijn, is het goed opletten hoe ze in elkaar zitten. Een LCD heeft altijd een lichtbron achter zich (backlight), waar je grofweg drie soorten van hebt (edge-lid LED, back-lit LED, CCFL), en binnen die soorten weer varianten. Je ziet eigenlijk alleen nog maar LED, en LED's kan je met PWM, knipperpulsjes ~1000-en Hz aansturen, of met vermogenssturing; het voltage verhogen/verlagen maar continu-stroom; ook is her binnen back-lit onderscheid tussen lokaal dimmen/altijd alles hetzelfde; en zoals je ook aan je gloeilampen thuis merkt; is niet elke LED hetzelfde qua lichtopbrengst/kleur/etc wat weer effect heeft als je het combineert met de laag ervoor: het LCD zelf.

Persoonlijk zweer ik bij het 3000*2000pixel-scherm van m'n Surface Book 2, wat een continu edge-lit scherm heeft wat zéér precies is afgesteld. Ik laat Windows bovendien afhankelijk van het tijdstip van de dag blauw licht filteren of niet, en dat werkt écht heerlijk.

• boy4forums
Umbrah schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 05:41:
Wel eens een surface overwogen? Vooral de goedkope macs hadden (weet niet of het nog zo is) echt absurd gare PWM-aangedreven TN schermpjes. Een Surface Book 2 (IGP editie) of Surface Laptop kan je misschien beter bekoren.

Overigens heeft Apple ook alléén maar LCD dschermen. Ik weet niet waar je vandaan haalt dat het iets anders zal zijn. Retina is een merknaam voor "veel pixels op klein oppervlakte", of: "hoog DPI". En dat kan met zowel LCD (en de soorten daaronder, TN, IPS, VA, etc...) én OLED.

Bij LCD's, wat "retina" schermen ook zijn, is het goed opletten hoe ze in elkaar zitten. Een LCD heeft altijd een lichtbron achter zich (backlight), waar je grofweg drie soorten van hebt (edge-lid LED, back-lit LED, CCFL), en binnen die soorten weer varianten. Je ziet eigenlijk alleen nog maar LED, en LED's kan je met PWM, knipperpulsjes ~1000-en Hz aansturen, of met vermogenssturing; het voltage verhogen/verlagen maar continu-stroom; ook is her binnen back-lit onderscheid tussen lokaal dimmen/altijd alles hetzelfde; en zoals je ook aan je gloeilampen thuis merkt; niet elke LED hetzelfde qua lichtopbrengst/kleur/etc wat weer effect heeft als je het combineert met de laag ervoor: het LCD zelf.

Persoonlijk zweer ik bij het 3000*2000pixel-scherm van m'n Surface Book 2, wat een continu edge-lit scherm heeft wat zéér precies is afgesteld. Ik laat Windows bovendien afhankelijk van het tijdstip van de dag blauw licht filteren of niet, en dat werkt écht heerlijk.
Hoi Umbrah,

Ik heb nu gekozen voor een Huawei Matebook X Pro. Ik heb hem nu 1 dag in huis en het scherm is fantastisch! Het is erg goed voor mijn ogen, vooral in de avond. Ik doe er nog een uitgebreider review over, dan leg ik uit waarom de laptop goed is voor mijn ogen.
Het geluid is... GEWELDIG!! Ik zocht naar een laptop met goed geluid, en die heb ik nu echt gevonden!
Over een paar dagen of een week, een review na een aantal dagen gebruik.
Ik hoop dat deze laptop hem gaat worden voor mij, dan hoef ik niet verder te zoeken.

Iedereen die met adviezen of tips of opmerkingen is gekomen naar aanleiding van mijn vraag: heel erg bedankt!!
Ik kom nog een keer terug om verslag uit te brengen van de Huawei Matebook x pro.

• boy4forums
Vraag over blacklight bleeding.

Ik heb dus een nieuwe laptop. Maar, ik heb ontdekt dat als het scherm op zwart staat (bijvoorbeeld aan het begin, bij het opstarten), er veel black light bleeding is.
Mijn vraag: is dit erg? Moet ik de laptop nu ruilen? Of kan ik er gewoon mee voort?
Pagina: 1