Geautomatiseerd Excel data invullen op webform

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphA_108
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-11-2024
Geboren uit copy-paste frustratie ben ik op zoek naar een tool een script kan maken waardoor Excel data in een webform ingevuld kan worden. Ik heb al wat uitgeprobeerd met Macro Scheduler 14, maar ik loop vast omdat ik niet één repeterende taak wil, maar een repeterende taak met steeds wisselende data.

Even een stukje uitleg:

- op een webform moet ik steeds dezelfde gegevens invullen (apparaat naam, MAC adres, gebruikersnaam, gebruikerswachtwoord, gebruikerswachtwoord nogmaals)

- deze gegevens staan in verschillende cellen in mijn Excel werkblad

Bijvoorbeeld:

Taak 1
- kopieer inhoud cel H2, vul dit op het webform in bij apparaat naam
- kopieer inhoud cel AC2, vul dit op het webform in bij MAC adres
- kopieer inhoud cel AE2, vul dit op het webform in bij gebruikersnaam
- kopieer inhoud cel AF2, vul dit op het webform in bij gebruikerswachtwoord én gebruikerswachtwoord nogmaals

daarna

Taak 2
- kopieer inhoud cel H3, vul dit op het webform in bij apparaat naam
- kopieer inhoud cel AC3, vul dit op het webform in bij MAC adres
- kopieer inhoud cel AE3, vul dit op het webform in bij gebruikersnaam
- kopieer inhoud cel AF3, vul dit op het webform in bij gebruikerswachtwoord én gebruikerswachtwoord nogmaals

Je ziet het waarschijnlijk al, voor elke vervolgtaak moet de data één regel lager uit het Excel werkblad worden gebruikt.

Wat is de beste manier op dit voor elkaar te krijgen? Zijn er zaken waar ik niet aan denk?

Ik heb wat geprobeerd maar krijg het nu alleen voor elkaar door een soort opname te doen van al mijn muisbewegingen, maar dan moet ik alsnog het hele document (tientallen regels) "voordoen" voordat het geautomatiseerd kan worden uitgevoerd.

Wie kan helpen? :?