meerdere outlook agendas met elkaar synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:54
Mijn vraag
Ik heb op mijn werk een office365 account, maar ik heb ook 3 andere 365 accounts voor projecten. Allemaal aardig en het werkt allemaal binnen 1 outlook client. Maar er is een maar... natuurlijk... Op alle 4 de accounts is er ook een secretaresse actief die afspraken wil kunnen maken in de agenda's maar omdat mijn werkweek niet gestructureerd is (dat wil zeggen ik heb geen vaste dagen voor het verschillende projecten) gaat het nogal eens mis met de agenda verzoeken en het plaatsen van afspraken in mijn agenda's. Wat ik eigenlijk zou willen is dat ik 1 agenda bij houdt en dat die 2 zijdig synchroniseert met de andere 4 agenda's (of 1 agenda als main agenda aanhoud en de andere als het ware twijzijdige clients zijn). Zodat de verschillende secretaresses mijn agenda volledig kunnen zien. De secretaresses hebben geen account kruislings (dus secretaresse op mijn werk heeft geen account bij een van de projecten en andersom)

Relevante software en hardware die ik gebruik
MS Outlook, maar ik heb ook beschikking over een google account (GFYD) waarin eea zou kunnen. Verder ben ik niet "vies" van programmeren, dus als ik op de een of andere manier via een webrequest de calenders kan binnen halen en kan parsen en vervolgens kan terugsyncen, is dat ook een optie.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
zonder echte uitzonderingen zijn de dingen die ik vind zijn third-party, abonnement, etc. En ik wil niet zomaar mijn outlook accounts koppelen aan thirdparty services.

Beste antwoord (via htca op 29-04-2019 13:59)

• Tazzios
  • Laatst online: 21:49

Tazzios

..

Met CalDavSynchronizer kun je denk ik elke agenda eerst naar je google account syncen en vervolgens weer terug naar de verschillende agenda`s en dan alleen als bezet weer geven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zelf gebruik ik geen Outlook, maar kan je niet ergens instellen dat er bij afspraken in een bepaalde agenda altijd een ander erbij uitgenodigd moet worden? Daar geef je dan je andere accounts aan.

In mijn eigen mail client die ik op werk gebruik (Evolution), kan ik 'delegates' opgeven en meetings die ik dan ontvang, zullen ook naar hun gestuurd worden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
Hero of Time schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:33:
Zelf gebruik ik geen Outlook, maar kan je niet ergens instellen dat er bij afspraken in een bepaalde agenda altijd een ander erbij uitgenodigd moet worden? Daar geef je dan je andere accounts aan.

In mijn eigen mail client die ik op werk gebruik (Evolution), kan ik 'delegates' opgeven en meetings die ik dan ontvang, zullen ook naar hun gestuurd worden.
Ja dat kan maar alleen bij collega’s die op hetzelfde domein zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 06:55
Meestal is je 1ste account de hoofdagenda.
En zover ik weet zou jou secretaresse de hoofdemail adres kunnen gebruiken om je te uitnodigen voor eventuele meetings.

Je zou de rechten op je hoofd agenda (kunnen aanpassen naar Edit) en op de andere email projecten adressen alleen view zetten.

Zo kan ze maar in 1agenda iets aanpassen en in de andere 3 alleen maar bekijken ?
Of is dit niet de juiste oplossing ?

Zie voor meer info
https://support.office.co...d1-4d22-963a-28eafec25926

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik gebruik programma's waarin ik prima verschillende agenda's tegelijk in één view/groep kan zien.
Zover ik weet kan Outlook dat niet en heb je nog steeds van die leuke gekleurde tabbladen waar je op moet klikken.

In Google Calendar kan je verschillende agenda's maken en via de API + OAuth kan je ook alles synchroniseren.
Geen idee of Office365 dat ook allemaal zo makkelijk kan.

Via iCal kan je natuurlijk ook alle kanten op incl. een free/busy lijst waarbij men niet ziet met wie je een afspraak hebt, maar wel of je nog vrij/bezet bent.

[ Voor 17% gewijzigd door DJMaze op 30-04-2019 09:19 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Met CalDavSynchronizer kun je denk ik elke agenda eerst naar je google account syncen en vervolgens weer terug naar de verschillende agenda`s en dan alleen als bezet weer geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
Tazzios schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:48:
Ik denk dat dit de beste oplossing is _/-\o_ :
outlook-main <-> google account
outlook-1 <-> google account
outlook-2 <-> google account
outlook-3 <-> google account

Feitelijk synchroniseer je dan alle outlook agenda's naar google en weer terug. Ik moet nog even uitzoeken hoe je de na synchronisatie eea op "alleen bezet" kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Begin met test agenda`s je zou niet de eerste zijn die wat weg synced.*

*Is mijn ervaring :+

edit:
Andere optie minder technische oplossing: De secretaresses in de complete google agenda laten kijken.

[ Voor 34% gewijzigd door Tazzios op 29-04-2019 14:15 ]

Pagina: 1