Ik merk dat dit heel anders overkomt dan ik bedoelde. Alles werkte aan de laptop behalve het booten. Waardoor ik hem schoon heb gemaakt en hem op een speciale stand(waar ik het logic board op deed) en hem na onderzoek een reflow heb uitgevoerd. Daarna werkte de gpu weer helemaal prima en kreeg ik een boot en beeld. Toen uit elkaar gehaald en doordat het klipje bleef plakken is er een pin kapot van de vlds adapter. Ik denk dat dat kortsluiting heeft gemaakt met de backlight fuse. Er komt stroom op 1 kant en de andere kant niet. Maar het is alleen het backlight en niet de display zelf, want die geeft nog beeld maar alleen met zaklamp. Dus ik denk of de connector is stuk of de fuse, maar de fuse ziet er niet opgeblazen uit of iets dergelijks. Ik ben nu opzoek naar een persoon die professioneel kan solderen. Voor de vlds adapter.
Ik heb gewoon beed via de gpu op een extern scherm en gamen geeft geen vertoord beeld.
Origineel:
Ik heb net het logicboard board in de oven gedaan voor 7 minuten 180 graden. Om te zorgen dat de gpu niet weer los komt, zou ik hem met liquid metal als thermalpaste kunnen doen? Aangezien hij daarmee dan zeer koel blijft en niet steeds 90 graden aantikt? Of is dat zonde?
Graag zou ik jullie advies willen hebben.
Ik heb gewoon beed via de gpu op een extern scherm en gamen geeft geen vertoord beeld.
Origineel:
Ik heb net het logicboard board in de oven gedaan voor 7 minuten 180 graden. Om te zorgen dat de gpu niet weer los komt, zou ik hem met liquid metal als thermalpaste kunnen doen? Aangezien hij daarmee dan zeer koel blijft en niet steeds 90 graden aantikt? Of is dat zonde?
Graag zou ik jullie advies willen hebben.
[ Voor 59% gewijzigd door rominick op 29-04-2019 18:18 . Reden: Extra info doorgegeven ]