gy6 snorscooter start niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mummiebummie
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-06-2021
ik heb een vom bella millano retro snorscooter.
ik heb deze van mijn oude baas gekregen om hem op te knappen en om er op te rijden. nadat ik er een nieuwe zuiger + ringen en een carbarateur op had gezet reed hij weer. en bleef het ook goed doen 500km lang. op een ochtend probeerde ik hem te starten maar deed hij helemaal niks. af en toe starte als ik aan de rijkheid schoef van de carbarateur zat te draaien maar niet betrouwbaar want als ik hem dan een paar uur later zou willen starten deed hij niks. heb nu een nieuwe bougie + bobine en bougiekabel er in gezet. ook alles filter en de carbarteur schoongemaakt zelfs gecheck of mijn uitlaat niet verstopt was wat niet zo was. maar hij start nog steeds niet.
Als je oplossing voor het laten werken van de scooter hebt stuur me dan een bericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-04 14:24
Bobines zijn bij de chinesen vaak een probleem. Maar die heb je al vervangen. Zou toch even controleren eerst of je wel vonk krijgt. Dan is dat uitgesloten. bougie er uit draaien en tegen kleppendeksel houden en dan starten.
als je geen vonk krijgt weet je waar te zoeken. Als je wel vonk krijgt:
zou ik kijken of de brandstof toevoer nog goed loopt.
gy6 heeft ook een systeem wat de motor automatisch rijker laat lopen. Haal daar eens de stekker er uit en kijk of dat helpt (voor als die te rijk loopt bij starten). is t rode stekkertje.
Als die niet goed stationair loopt kan je kijken naar nieuwe stationair sproeier. etc etc zo kan je alles wel nakijken.
Je kan evt ook overwegen compleet nieuwe carb te halen als t niet aan je vonk ligt. en dan gelijk een leuker model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mummiebummie
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-06-2021
Bedankt het is me uiteindelijk gelukt! Om hem te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 23:47
Misschien handig om te vermelden hoe het uiteindelijk gelukt is!

Heel veel lurken, heel weinig posten..