Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luther
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 09:33
Een paar jaar geleden was ik op zoek naar een Bluetooth hoofdtelefoon met noice cancelling en heb ik een Plantronics Backbeat Pro gekocht.
Naast de functionaliteit die ik zocht heeft deze ook een sensor in de oorschelp, waardoor deze de muziek kan pauzeren als je de hoofdtelefoon afzet. Ideaal voor als er plotseling iemand tegen je begint te praten, omdat je dan de muziek zelf niet hoeft te pauzeren.

Helaas was deze gesneuveld (er ontstond een scheurtje in een van de oorschelpen), waarna ik deze vervangen heb door de nieuwe versie, de Backbeat Pro 2.
Na anderhalf jaar heeft deze helaas hetzelfde euvel, en is er weer een scheurtje. Nu kan ik deze omruilen voor een nieuwe, maar eigenlijk wil ik liever wat nieuws.

Nu zou ik heel graag een hoofdtelefoon willen die over diezelfde functionaliteit beschikt, namelijk dat deze doorheeft dat je hem van je hoofd af haalt.
Kennelijk is dit een eigenschap die óf super voor de hand liggend is en standaard voor elke hoofdtelefoon, óf zo uniek dat alleen deze dat bevat, want als ik hierop probeer te Googelen krijg ik het niet voor elkaar om andere hoofdtelefoons te vinden die dit ook hebben.
Mogelijk dat ik verkeerd zoek (headphones automatically pause / headphones head sensor / etc), maar ik krijg het niet echt duidelijk. Ook in reviews wordt dit zelden genoemd.

Is dit inderdaad een functie die veel voorkomt, en dus standaard is, of is dit een vrij zeldzame functie?

Ik zit te denken over de Sony WH-1000XM3, want deze lijkt het ook te hebben, maar echt duidelijk krijg ik het niet voor mezelf...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Ik denk dat dat standaard is op iedere Bluetooth headphone?

Ik heb zelf de pricewatch: Bowers & Wilkins PX (Goud, Zwart) en die heeft het ook, maar staat niet specifiek in de kenmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:07
is niet standaard helaas, ik heb een Taotronics tt-bh060 en die heeft het bijv. niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:10
Smart play and pause technology

https://phiaton.com/blogs...play-and-pause-technology

Je kunt zoeken op "Sweep sense"

[ Voor 44% gewijzigd door Mr. Blonde op 26-04-2019 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luther
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 09:33
WimP schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:10:
Ik denk dat dat standaard is op iedere Bluetooth headphone?

Ik heb zelf de pricewatch: Bowers & Wilkins PX (Goud, Zwart) en die heeft het ook, maar staat niet specifiek in de kenmerken.
Fr33z schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:12:
is niet standaard helaas, ik heb een Taotronics tt-bh060 en die heeft het bijv. niet.
Dat dus.
Op de website van de PX wordt het expliciet genoemd: "Het besturen van de PX is volledig intuïtief, dankzij de ingebouwde sensoren die reageren op de natuurlijke manier waarop u een hoofdtelefoon gebruikt.
Zet ‘m op en hij gaat aan. Zet ‘m af en hij gaat terug naar de stand-bymodus. Til een oorkap op om te praten of hang ‘m om uw hals en PX onderbreekt de muziek en speelt weer verder wanneer u er klaar voor bent. PX lijkt wel een verlengstuk van uzelf en anticipeert altijd perfect op uw wensen."
Dat levert bij mij in ieder geval geen lijstje met hoofdtelefoons op die dat hebben. Bijvoorbeeld mijn eigen Backbeat Pro matcht daar niet mee.

Ik vermoed toch een beetje dat een hoofdtelefoon waar het niet bij genoemd wordt het dan niet heeft.
Maar heel jammer dat er niet op te selecteren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:08
De sennheiser pxc 550 heeft die automatische pauzeerfunctie, zelfde prijsklasse.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Luther schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:59:

Ik zit te denken over de Sony WH-1000XM3, want deze lijkt het ook te hebben, maar echt duidelijk krijg ik het niet voor mezelf...
Ik heb zelf een Sony MDR-1000X, een voorganger van de XM3, en die heeft een functie om het volume te verlagen en via de externe microfoon te luisteren als je een hand op de schelp legt. Ik vermoed dat de XM3 dat ook heeft.
Ik heb net even gecheckt maar hij pauzeert niet. Niet door de hoofdtelefoon af te zetten en ook niet door de hand op de schelp te leggen. Je hoort de muziek heel zachtjes doorspelen.
Lijkt mij een kwestie van persoonlijke voorkeur of je dit een handiger systeem vindt dan door de hoofdtelefoon af te zetten.
Pagina: 1