Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da1lbi3
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:12
Beste tweakers,

Ik ben me aan het oriënteren op het starten van een eigen bedrijf (eenmanszaak). Wat ik ga doen is het ontwikkelen van software (Native apps).

De stituatie:
Ik ben zelf 22 jaar en woon nog thuis bij mijn ouders. Zitten er nadelen aan verbonden dat ik het bedrijf registreer op dit specifieke adres? Ik ben namelijk zelf geen huiseigenaar, daarnaast krijg ik ook geen klanten over de vloer.

Ik ga naar klanten op locatie, en ontwikkel verder gewoon thuis.

Zijn er nadelen aan verbonden voor mijn ouders? In de zin van, moeten zij extra gaan betalen of iets dergelijks omdat er een bedrijf zit gevestigd op dat adres?

Dankjewel alvast :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, en dat kunnen ze je prima vertellen bij de KvK.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:09

HugoBoss1985

Xenotech

In ieder geval dat ze/jullie vaker gebeld gaan worden door allerlei verkopers (energieleveranciers, etc) i.v.m. je KVK inschrijving.

[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-04-2019 12:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:39
Over het algemeen maakt het niks uit. Wel kun je een hele berg reclame in je brievenbus verwachten, maar volgens mij kun je tegenwoordig bij de KVK opgeven dat je adres niet doorverkocht mag worden.

Soms kan er op gemeente-niveau besloten worden dat je bijvoorbeeld meer afvalstoffenheffing moet betalen als je een bedrijf aan huis hebt, maar die kosten komen voor de rekening van jouw eenmanszaak en niet voor je ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:09

HugoBoss1985

Xenotech

Avalaxy schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:43:
Over het algemeen maakt het niks uit. Wel kun je een hele berg reclame in je brievenbus verwachten, maar volgens mij kun je tegenwoordig bij de KVK opgeven dat je adres niet doorverkocht mag worden.

Soms kan er op gemeente-niveau besloten worden dat je bijvoorbeeld meer afvalstoffenheffing moet betalen als je een bedrijf aan huis hebt, maar die kosten komen voor de rekening van jouw eenmanszaak en niet voor je ouders.
Ik zou inderdaad even navraag doen bij de gemeente w.b.t. vergunningen enz, maar volgens mij voor dit soort bedrijven niet zo interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da1lbi3
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:12
Dus op bedrijfs-niveau is er niks aan de hand? Verder qua gemeentelijk niveau kunnen er dus nog wel wat dingen meespelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:39
da1lbi3 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:59:
Dus op bedrijfs-niveau is er niks aan de hand? Verder qua gemeentelijk niveau kunnen er dus nog wel wat dingen meespelen?
Kan, maar waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, maar als jij aan kunt tonen dat je geen extra faciliteiten nodig hebt om je zaak te runnen dan kun je daartegen in bezwaar gaan en dat motiveren. Wanneer je een extra toilet en afvalstroom krijgt voor je zaak dan gaat de gemeente daar extra belastingen op zetten, logischerwijs. Teken je geen bezwaar aan dan gaat je dat best geld kosten.

Hier hetzelfde gehad. De vrouw had een KvK inschrijving waardoor de gemeente geld rook. Doordat de werkzaamheden van de vrouw geen extra faciliteiten nodig hadden dan al aanwezig waren is het bezwaar ingewilligd.

Verder zal het de meeste gemeenten jeuken wat jij in jouw huis doet zo lang het maar binnen het bestemmingsplan valt. Als ZZP'er die z'n werk elders uitvoert is er weinig aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Het nadeel is dat je gegevens te vinden zijn. Dus naam van je bedrijf kan op google maps komen. Je komt ongevraagd in allelei internet gidsen te staan.

Daarnaast wordt je idd gebeld voor zakelijke aanbiedingen, en/of oplichting.

In de afgelopen 3-4 jaar, krijg ik tussen de 3-6 stukken reclame, meestal crediet of zo. Daarnaast ben ik 1x gebeld voor een verlening van mijn (ongevraagde gratis voor het eerste jaar) vermelding in de bedrijf gids (tegen betaling). En een aantal keer belde microsoft oplichters op dat nummer, maar die hebben het denk ik ergens anders vandaan (het nummer heb ik als een jaar of 15 in gebruik)

Daar kan je wat aan doen voor 10 euro per jaar heb je een prepaid vast telfoon nummer (oa.cheapconnect). Ik heb een vast nummer wat ik of op mijn pap2t uit laat komen, of doorschakel naar mijn mobile of gebruik een voip app. Dit telefoon nummer gebruik ik ook niet echt in mijn zakelijke communicatie, iedereen die me wil bellen heeft mijn 06 wel. Misschien anders al je bereikbaar wilt zijn. Je zou ook een tweede 06 kunnen nemen

Verder zou je een postbus kunnen nemen voor je post adres, bij PostNL is dat 250e, er zijn ook andere aanbieders zoals opslag bedrijven etc. Eelijk gezegd maak ik me daar minder druk om

NB mijn bedrijfsnaam is op een of andere manier bij een aantal internet gidsen aan een website, gekoppeld, die niet meer bestaat en waar mee ik niet te maken hebt en ook niet mee te maken wil hebben. Ik moet die gidsen nog een bellen of ze dat weghalen...

[ Voor 4% gewijzigd door jeanj op 26-04-2019 14:29 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 23:51

Greyfox

MSX rulez

Wat helpt is geen of een niet-bestaand nummer op je KvK inschrijving zetten :-)
Dat scheelt al ladingen telefoontjes.

Je klanten halen je nummer toch van je website en niet uit de KvK.

[ Voor 22% gewijzigd door Greyfox op 27-04-2019 20:49 ]

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Indien je niet het gehele pand gebruikt als bedrijf is er in beginsel niet veel aan de hand. De bestemming van het pand is wonen, je kan er dus geen geheel praxis filiaal van maken.

Je beroep lijkt een vrij beroep te zijn waarbij je geen vergunningen nodig hebt. Je werkt waarschijnlijk vanachter een computer ergens en verricht geen grote activiteiten in huis, geen klanten over de vloer etc.

Lijkt mij mogelijk (neem aan dat je ouders een koopwoning hebben?) zonder enige toestemming van de gemeente. Je gaat geen kantoor aan huis inrichten met reclame borden etc neem ik aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

neem een prepaid kaartje voor het telefoonnummer.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Greyfox schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:48:

Niet helemaal waar. Als ik troubles heb met bijv. een webshop, ga ik echt de KvK-gegevens na en probeer ik dat nummer ook. Maar goed, dan is er wel iets aan de hand al.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
da1lbi3 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:40:
Zijn er nadelen aan verbonden voor mijn ouders? In de zin van, moeten zij extra gaan betalen of iets dergelijks omdat er een bedrijf zit gevestigd op dat adres?
Er zitten dezelfde nadelen aan als gewoon werken: het inkomen van het huishouden gaat omhoog.

Dus mochten ze sociaal huren, bijstand krijgen etc dan kan het wellicht gevolgen hebben.

Verdienen ze zelf genoeg waardoor ze toch nergens recht op hebben, dan maakt het niks uit.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

Je zou een Postbus kunnen nemen voor correspondentie. Maar dat is tegenwoordig allemaal email, ik heb de mijne ook opgezegd.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Vergeet niet dat alle gegevens op het internet komt te staan en er nooit meer af gaat. Mocht je ontevreden klanten hebben dan komen ze in ieder geval bij je ouders aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:48
Greyfox schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:48:

Dit dus. Mijn klanten weten mij prima te vinden buiten de KvK om. Dus niet bestaand nummer genoteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryanazi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 14:32
SeeS schreef op zondag 28 april 2019 @ 12:06:
[...]

Dit dus. Mijn klanten weten mij prima te vinden buiten de KvK om. Dus niet bestaand nummer genoteerd.
Is dat niet valsheid in geschrifte? Je geeft bewust een foute telefoonnummer op als jouw nummer.

Vanuit de Handelsregisterwet 2007 is het in ieder geval niet verplicht om een telefoonnummer op te geven. Wel verplicht is, voor eenmanszaak, je naam, BSN, geboortedatum, geboorteplaats en -land, adres, en later ook datum van overlijden. Dus niet telefoonnummer of website of e-mail adres. Ik vraag me af of de KvK inschrijving van een eenmanszaak weigert omdat je geen telefoonnummer op wilt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:48
Aryanazi schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:07:
[...]

Is dat niet valsheid in geschrifte? Je geeft bewust een foute telefoonnummer op als jouw nummer.

Vanuit de Handelsregisterwet 2007 is het in ieder geval niet verplicht om een telefoonnummer op te geven. Wel verplicht is, voor eenmanszaak, je naam, BSN, geboortedatum, geboorteplaats en -land, adres, en later ook datum van overlijden. Dus niet telefoonnummer of website of e-mail adres. Ik vraag me af of de KvK inschrijving van een eenmanszaak weigert omdat je geen telefoonnummer op wilt geven.
Je hebt bij het inschrijven 2 momenten om je tel.nr door te geven.
De 1ste voor het 'openbare' gedeelte. Ik heb niet mijn prive nummer opgegeven omdat ik nog een zakelijke moest aanvragen en die wil doorschakelen. Daarom 0698765432 ingevuld. Zit niet op spamtelefoonverkeer te wachten, als het belangrijk is hebben ze mijn e-mail. En wie verplicht me om een tel.nr te nemen?
Voor contactgegevens binnen de KvK (niet openbaar) heb ik mijn prive nr wel gevuld mochten ze me (van de KvK) nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:05
Momenteel sta ik ook als ZZP'er ingeschreven bij mijn ouders (pas 2/3 weken) en ik raad je aan in ieder geval niet het huistelefoonnummer te geven, je ouders zullen er niet blij van worden. Mobiel ben ik nu al 4x benaderd met vage aanbiedingen en ik zeg ook gewoon: Ik ga niet over de energie en heb ook geen interesse in andere aanbiedingen, fijne dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54
Ik woon ook nog bij mijn ouders en heb al vier jaar een ZZP-bedrijf. Daarbij heb ik mijn eigen telefoonnummer gegeven. Ik ben de afgelopen jaren vrijwel dagelijks bestookt met belletjes en brieven over kredieten en zakelijke energie. Daar zit één bedrijf achter. Die heb ik gebeld en sindsdien heb ik geen telefoontjes en brieven meer ontvangen. Als dat je grootste zorg is....

Zakelijk telefoonnummer is niet verplicht, maar wel handig als je werk en privé gescheiden wilt houden. Verder kan het inschrijven van een bedrijf op het adres van je ouders zelfs voordelig zijn. Als je tijdelijk in het buitenland wilt verblijven, bijvoorbeeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Je kan bij de KvK toch opgeven dat je gegevens niet voor marketingdoeleinden gebruikt mogen worden?

Je kan in de KvK wellicht een "verkeerd" telefoonnummer opgeven. Valsheid in geschrifte gaat wel een beetje ver denk ik, maar het lijkt me wel dat het niet de bedoeling is. Overigens valt dat bellen best mee, eerder ladingen aan post krijg je mee te maken.

Inschrijven bij je ouders lijkt me geen issue tenzij ze een huurovereenkomst hebben. Ik zou ook de hypotheekvoorwaarden even checken ook maar ik denk niet dat dat een groot probleem is vermoed ik...
Verder kunnen jouw inkomsten invloed hebben indien ze een uitkering hebben etc. Hun inboedel en opstalverzekering sluit schade bij bedrijfsmatig handelen denk ik uit, maar wat kan er gebeuren?

Vergunning lijkt me niet nodig voor software ontwikkelen vanachter je PC.

[ Voor 13% gewijzigd door LucyLG op 29-04-2019 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zoals gezegd, neem in ieder geval een ander nummer dan je thuisnummer. Mijn ouders zijn me nog iedere dag dankbaar voor mijn KvK inschrijving lang geleden.

Kijk bijv. eens naar VOIP providers als Cheapconnect. Daar kan je vaste nummers krijgen, dat staat ook nog eens netter dan een 06 nummer. Als je meteen 2 nummers neemt, kan je er één serieus gebruiken en de andere voor de spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:17
Een telefoonnummer is niet verplicht, ik heb het in ieder geval bij de meest van mijn inschrijvingen niet staan. Het opgeven van onjuiste informatie is wel strafbaar als een economisch delict met 6 maanden gevangenisstraf of een boete (Artikel 47 Handelsregisterwet 2007, Artikel 6 Wet op de economische delicten lid1 onder 5°). Telefoonnummers worden wel genoemd in Artikel 35 Handelsregisterbesluit 2008 maar ik durf niet te zeggen in hoe verre de strafbaarheid daar ook op van toepassing is, ik denk het eigenlijk niet. Daarnaast kan het zo zijn dat de kvk zelf naar je telefoonnummer op zoek gaat ook al heb je die niet opgegeven (en maakt daarbij ook fouten).
Behalve wat extra brievenbus spam (al valt dat steeds meer mee) is er verder geen probleem met het inschrijven op je thuisadres. Sterker nog dat, wordt bij controle automatisch je bezoekadres als je geen permanente plek hebt waar je altijd aan het werk kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:38
LucyLG schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:38:
Je kan bij de KvK toch opgeven dat je gegevens niet voor marketingdoeleinden gebruikt mogen worden?
Ik kan je vertellen dat dat weinig effect heeft qua bellen iig... neem tegenwoordig niet eens meer op als het een onbekend of anoniem nummer is, heb wel wat beters te doen.
Je kan in de KvK wellicht een "verkeerd" telefoonnummer opgeven. Valsheid in geschrifte gaat wel een beetje ver denk ik, maar het lijkt me wel dat het niet de bedoeling is. Overigens valt dat bellen best mee, eerder ladingen aan post krijg je mee te maken.
Post krijg ik juist eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:19
Heb aan de KvK aangegeven dat mijn gegevens niet gebruikt mogen worden maar desondanks krijg ik af en toe een belletje van een energiebedrijf. Ook af en toe post. Maar al met al valt het me mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Neem een dedicated voicemailnummer en geef dat aan de KvK. En zet naast de brievenbus een papierversnipperaar neer. Ik heb ook een aantal BV's op mijn huisadres staan en zolang je een dedicated voicemailnummer en een papierversnipperaar hebt, is er geen probleem.
Pagina: 1