Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-11 11:14
Dag iedereen,

Ik heb thuis een synology NAS met daaraan een externe USB HDD hangen. Omdat de interne HDD bijna vol geraakt, heb ik een deel van mijn media op de USB HDD gezet.

Ik heb een Nvidia Shield met Kodi erop en telkens wanneer ik een film afspeel van de USB HDD die aan mijn NAS hangt, speelt de film enkele seconden en stopt er dan mee.

Als ik een bestand van de USB HDD naar interne HDD kopieer zit ik rond snelheden van 36 MB/S - 55 MB/S, dit lijkt mij voldoende voor te kunnen streamen?

Streamen vanaf de interne HDD in de NAS werkt wel perfect...

Iemand een idee waar het foutloopt?

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door FlameDB op 26-04-2019 11:09 ]

Alle reacties

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:12

Wvr

kan de de USB HDD ook aan de Shield hangen en dan proberen af te spelen?

• FlameDB
Wvr schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:10:
kan de de USB HDD ook aan de Shield hangen en dan proberen af te spelen?
Dat is een idee, en zal waarschijnlijk ook goed lopen, maar het is natuurlijk de bedoeling geen manuele acties meer te moeten doen om te genieten van die content. Die USB HDD draait ook dagelijks back-ups van de inhoud van de NAS, dus eigenlijk zou die altijd moeten verbonden zijn daarmee.

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
Eens testen hoe snel je externe hdd is,want bij mij was die snelheid een stuk lager dan de hdd in de nas.

• FlameDB
Theodor schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:26:
Eens testen hoe snel je externe hdd is,want bij mij was die snelheid een stuk lager dan de hdd in de nas.
Als ik van de schijf kopieer naar de interne schijf gaat dit aan 75 mb/s. Lijkt me meer dan snel genoeg. Iemand een idee waar dit kan aan liggen?

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
Hebben we het over 4k?

• FlameDB
1080p files spelen voor enkele seconden en stoppen dan ook helaas...

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:33
maak je verbinding via SMB of NFS?

Draadloos of bedraad?

en wat gebeurt er als je je pc verbindt via het netwerk (bedraad) en dan de film afspeelt?

[ Voor 63% gewijzigd door mtv1 op 03-05-2019 15:35 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:28
Je USB disk gaat in standby, doet een spindown en moet eerst wakker worden voor er iets gaat afspelen. Ik gok dat Kodi daar niet helemaal blij van wordt. Check eens of als je een film aanzet je de USB disk hoort opspinnen?

Verklaart niet meteen waarom hij wel even begint en dan weer stopt wellicht, maar ik gok dat dit een rol speelt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• FlameDB
Verbinding is NFS. Shield en NAS zijn bedraad. Het wakker worden zou geen probleem mogen zijn aangezien ik enkele keren na elkaar probeer en de HDD gaat pas na 20 minuten in hibernate...

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je zal toch naar die settinges moeten kijken.
Of het diskgebruik, wat doet de NAS allemaal op die momenten ?

Hier draait een Diskstation 211j, met daaraan een 3TB hdd waarop de filmpjes staan.
Ik speel remote af ( over 4G of een 3MB dsl lijntje ) en intern over wifi.
Op een serverPC staat een transcodingserver ( airvideoHD ) die voor IOS films serveert.
( mp4, mkv en divx kan zonder transcoding verzonden worden ) Nooit haperingen.

Wat voor Synology heb je, en je hebt het over 'bijna vol' - de Synology wil nogal eens indexeren, allemaal interacties die haperingen kunnen veroorzaken

• FlameDB
Welke settings precies? Bij mij is het een 218play van Synology. De filmpjes stoppen ook met bijv. VLC, daarom vermoed ik ergens dat het fout gaat bij de NAS. Ik zie helaas nergens settings specifiek voor een USB HDD buiten dan die hibernate settings. De folder met filmbestanden is geïndexeerd (zowel in Synology zelf als DS video).

De USB HDD is idd bijna vol. Ik zal deze eens wat leger maken en opnieuw testen.

[ Voor 11% gewijzigd door FlameDB op 07-05-2019 08:23 ]

• FlameDB
Laatste bevindingen:

Ik heb geprobeerd om op mijn andere TV via Kodi een film af te spelen vanop de USB HDD: zelfde gedrag. Op deze tv staat ook een ingebouwde media speler van Sony en een testfilm speelde wel af, ik kon doorspoelen, terugspoelen, etc. zonder vreemd gedrag. Het moet dus specifiek aan Kodi liggen, ik ga proberen de buffering te vergroten op de kodi en opnieuw testen.

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-11 11:18
Ik heb ook een externe harde schijf aan mijn Synology-nas hangen, en die werkt voor mij precies hetzelfde als de interne schijf, buiten dat hij een paar seconden nodig heeft om op te starten als ik hem voor het eerst aanklik.

Zou het misschien kunnen zijn dat je nas het probeert te transcoderen, maar daar niet snel genoeg voor is?

• FreshMaker
  • Niet online
FlameDB schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:22:
Welke settings precies? Bij mij is het een 218play van Synology. De filmpjes stoppen ook met bijv. VLC, daarom vermoed ik ergens dat het fout gaat bij de NAS. Ik zie helaas nergens settings specifiek voor een USB HDD buiten dan die hibernate settings. De folder met filmbestanden is geïndexeerd (zowel in Synology zelf als DS video).

De USB HDD is idd bijna vol. Ik zal deze eens wat leger maken en opnieuw testen.
Voornamelijk WAT is de DS aan het doen.
Zeker een 218play moet basic servertaken aankunnen.
Kodi speelt één op één af ( geen transcoding ) en als je vlc gebruikt om een filmpje af te spelen, moet het sowieso ook kunnen ( mag aannemen dat de gebruikte pc gewoon werkt ;) )

Als je de betreffende usb hdd aan de tv / kodi / pc hangt, speelt het dan wel af ?

• FlameDB
Normaal niet, ik speel alles af via Kodi en mijn DS218 play is sowieso te zwak voor transcodering. Ik zou ook niet verstaan waarom hij media vanop de interne HDD niet zou transcoderen en die vanop de USB HDD wel?

• FlameDB
FreshMaker schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:56:
[...]

Voornamelijk WAT is de DS aan het doen.
Zeker een 218play moet basic servertaken aankunnen.
Kodi speelt één op één af ( geen transcoding ) en als je vlc gebruikt om een filmpje af te spelen, moet het sowieso ook kunnen ( mag aannemen dat de gebruikte pc gewoon werkt ;) )

Als je de betreffende usb hdd aan de tv / kodi / pc hangt, speelt het dan wel af ?
Ik probeer dit vanavond eerst nog eens alvorens de buffer settings te wijzigen.

• FreshMaker
  • Niet online
over welke buffer settings heb je het ?
de DS is toch wel via kabel (Gbit ) aangesloten ?

• FlameDB
Jep, alles is gbit verbonden, zowel de shield als de NAS.

Excuses, had het op caching settings:
https://androidpcreview.c...to-modify-the-kodi-cache/

• FlameDB
Probleem is opgelost. Nuja 'opgelost'. Ik heb nu geprobeerd via SMB ipv NFS en dit werkt zonder problemen.

Blijkbaar dus compatibiliteit met synology usb HDD en kodi via NFS die niet goed draait...
Pagina: 1