Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus 15.6 inch laptop - rotte behuizing - vervanger gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• proconsoles
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Hallo,

Ik was altijd een grote fan van de Asus 15.6 inch laptops, echter na verloop van tijd gaat de behuizing vrijwel altijd wijken bij de scharnierpunten, tot het moment dat het vrijwel onwerkbaar wordt. Je moet dus altijd eerst de behuizing aandrukken, om hem dicht te kunnen klappen. Verder werk ik vrijwel altijd met mijn laptop op schoot.

Nu ben ik dus op zoek naar een andere laptop, waarvan ik zeker weet dat die stukken beter is qua behuizing, maar natuurlijk ook qua hardware intern.

Op dit moment heb ik de volgende hardware:

- Asus N56VM-S4032V
- Windows 10 Pro
- 8GB intern geheugen
- Intel core i7-3610QM 2.3 Ghz (volgens cpubenchmark.net een cpu score van 7458)
- Crucial_CT256MX100SSD1 256GB
- Scherm 15.6 inch 1920x1080

Werkzaamheden die ik op de laptop doe, is voornamelijk internetten, emailen, niet gamen, en soms ook videobewerken). Op zich is de cpu die er nu in zit, in combinatie met de SSD snel genoeg.

Welk merk/type laptop raden jullie aan, waarvan jullie weten dat de behuizing stukken beter is, dan de Asus die ik nu heb. Uiteraard hardware moet minstens net zo goed zijn als wat ik nu heb. Budget is maximaal 1000 Euro.

Bestaande harddisk, kan ik zelf wel vervangen door 1TB ssd, die ik het liefst, los koop.

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:35
Bij het lezen had ik eerst gedacht dat je een Acer had gekocht.

Wat had je zelf al gevonden qua opties? Ik zou dan in de pricewatch eens filteren op je eisen. Denk dat daar best wel wat uit komt. Zou op dit moment kiezen voor 16GB aan ram geheugen. SSD zit er vaak wel al in. Daarnaast hoef je niet perse een GPU en kun je af met de iGP (als je toch niet gamed erop).
Ik raad meestal Dell aan, maar er is zat eigenlijk te vinden. Tip die ik je mee kan geven iig is kijk naar een niet U processor. Want die heeft minder cores.

Hier op tweakers zijn overigens voor Dell ook kortingscodes te vinden in een topic. Wat aardig wat kan schelen.

[ Voor 48% gewijzigd door Arunia op 26-04-2019 11:10 ]

• proconsoles
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Vroeger heb ik dat weleens uitgezocht en kwam toen uit op Toshiba Sattelite en IBM Thinkpad, wat nu Lenovo heet.

Maar met filteren, kom ik niet echt uit op, wat echt mechanisch qua behuizing, hele goede laptops zijn.

Ik wil gewoon een laptop, die misschien wel 4 jaren meegaat, economische veroudering buiten beschouwing gelaten.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik ben zelf heel tevreden van mijn Dell XPS 13. Is de 15" variant geen optie? Zijn wel niet de goedkoopste dingen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
offtopic: Ik heb wel interesse in de laptop. Als deze niet teveel kost, repareer ik hem wel. Heb hetzelfde met een Toshiba laptop van mijn zus. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Ik zou een zakelijke laptop kopen. Als je tweedehands kijkt heb je vaak een prima laptop die het nog prima doet en bovenal een geweldige bouwkwaliteit heeft. En dat allemaal voor een veel lagere prijs dan 1000 euro.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-11 19:24
Maar is die laptop niet al 5 jaar oud?
En heeft misschien 500 gekost.
In mijn beleving heeft hij zijn werk gedaan en is dus gewoon afgeschreven.

Verder ben ik wel nieuwsgierig naar wie hier aan jou een laptop kan aanwijzen die gegarandeerd langer dan 5 jaar mee gaat.
Pagina: 1