Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley21
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-06-2021
Goedemorgen heren/dames,

Ik heb al enige tijd een klein probleempje met een client van mij. Zij hebben een office 365 mailbox. Maar telkens als zij hun pc opnieuw opstarten, worden alle wijzigingen die zij hebben aangebracht weer teruggezet. Denk aan folders verwijderd en weer terug. Nieuwe folders verdwijnen etc etc. Nu zat ik te denken dat dit wellicht aan het ost bestand ligt en dat als ik deze verwijder en een nieuwe maak dat het dan weer normaal zou werken. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik hoor het graag :P

Wesley

Edit: Het gaat om een gedeelde mailbox met maar 1 gebruiker, voor als het helpt.

[ Voor 7% gewijzigd door Wesley21 op 26-04-2019 10:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Inderdaad het proberen waard. Je kunt de OST gewoon hernoemen of verwijderen. Als je Outlook weer opstart lijkt de mailbox in eerste instantie leeg maar dat komt omdat dan de lokale kopie weer moet worden opgebouwd.
Alternatief: nieuw email profiel aanmaken maar dat was ook al in je andere topic genoemd ;)

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley21
Nieuw profiel was ik ook al van plan inderdaad. Maar ik wou even zeker weten dat ik dan niet alle gegevens verlies in de mailbox :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De mailbox staat in de cloud. Een ost bestand is een bestand voor (offline) cache. Niets ervan is belangrijk, omdat het een kopie is van de werkelijke data op de server.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley21
Goed om te horen! Ik ga het zo snel mogelijk testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik snap de vraag niet; een shared mailbox met maar 1 gebruiker? Waarom dan een shared mailbox?

Daarnaast, een OST is een "schaduwkopie" van x dagen, uren aan live data. Logisch dat dat verandert (denk ik dan). Je PC staat 4 dagen niet aan, op de O365 mailbix is er wel iets gewijzigd, PC gaat aan, haalt de wijzigingen op (O365 is leidend) en dan zie je dus lokaal in je Outlook "ineens" mails verdwijnen of mappen hernoemd.

Mijn advies, maar Microsoft zegt er in bepaalde omstandigheden wat anders over: shared / group / resource mailboxen NIET cachen als OST.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:08
Wanneer je geen OST hebt zal de mailbox vanuit O365 worden gedownload. Kijk anders even via de webmail of het daar staat zoals je het verwacht / zou willen.

https://outlook.office365.com
Pagina: 1