Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Foto's gemaakt op mijn Android toestel worden naar Google Foto's gesynchroniseerd. Handig natuurlijk, want je hebt direct een back-up (in 'hoge' resolutie) welke je ook nog eens eenvoudig online kunt bekijken. Nadeel hiervan vind ik dat het niet erg makkelijk is om snel grote hoeveelheden foto's uit te zoeken. Verwijder ik ze buiten de Google Foto's app, dan blijven ze in Google Foto's aanwezig, ook niet wat ik wil. Ik wil namelijk toe naar een uitgezochte collectie beschikbaar in Google Foto's.

Voor mijn RAW foto's van de DSLR gebruik ik naar volle tevredenheid Photo Mechanic. Zoiets zou ik ook graag gebruiken voor de foto's gemaakt met mijn telefoon en opgeslagen in Google Foto's, bovenstaande punt (foto's blijven in Google Foto's aanwezig bij verwijderen buiten die app om) houdt dat echter tegen. Ook het uitzoeken via de web versie van Google Foto's gaat me niet snel/handig genoeg.
Ik zou natuurlijk alle foto's buiten Google Foto's kunnen uitzoeken en ze integraal opnieuw toevoegen, maar dat is geen optie als ik dit vaker (en even tussendoor) wil doen.

Iemand ervaring en/of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Iemand nog tips en/of ervaringen met het snel en efficiënt uitzoeken van foto's in Google Photo's (app/web/anders)?

[ Voor 76% gewijzigd door JBS op 23-08-2019 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik gebruik zelf geen google photos ivm gezichtherkenningstechnieken v google, maar is er geen sync functie evt icm Drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
moozzuzz schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:13:
Ik gebruik zelf geen google photos ivm gezichtherkenningstechnieken v google, maar is er geen sync functie evt icm Drive?
Leek een goede oplossing inderdaad, maar ik zie dat de synchronisatie tussen Google Foto's en Google Drive recent gestopt is: https://www.androidplanet...chronisatie-google-fotos/
Het lijkt er overigens ook op dat deze de andere kant op werkte: Foto's in Drive verschenen automatisch in Google Foto's. Hoe dan ook: Helaas is dit geen oplossing (meer).

Wellicht heeft iemand anders nog een suggestie (van vergelijkbare aard).
Bijvoorbeeld https://photos.google.com/apps biedt helaas enkel de mogelijkheid tot het maken van een back-up, geen two-way synchronisatie.

[ Voor 9% gewijzigd door JBS op 30-08-2019 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als je een abbo hebt van Adobe zou je kunnen kijken of Lightroom CC (niet Lightroom Classic CC) wat is voor je, wellicht in plaats van Google Photos.

Google Photos is gewoon erg beperkt, niets aan te doen :Y)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Ventieldopje schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:13:
Als je een abbo hebt van Adobe zou je kunnen kijken of Lightroom CC (niet Lightroom Classic CC) wat is voor je, wellicht in plaats van Google Photos.

Google Photos is gewoon erg beperkt, niets aan te doen :Y)
Lightroom gebruik ik al inderdaad, maar Photo Mechanic voor het uitzoeken van grote hoeveelheden foto's van mijn spiegelreflex camera. Lightroom is in de praktijk te traag om snel veel foto's uit te zoeken, maar dat is een andere discussie :)

Ik zie echter even niet in hoe Lightroom te gebruiken met de cloud van Google Foto's? M'n vraag gaat namelijk specifiek over het uitzoeken van grote hoeveelheden foto's gemaakt met mijn Android telefoon welke gesynced worden naar Google Foto's.

[ Voor 35% gewijzigd door JBS op 31-08-2019 07:53 ]

Pagina: 1