Foto's gemaakt op mijn Android toestel worden naar Google Foto's gesynchroniseerd. Handig natuurlijk, want je hebt direct een back-up (in 'hoge' resolutie) welke je ook nog eens eenvoudig online kunt bekijken. Nadeel hiervan vind ik dat het niet erg makkelijk is om snel grote hoeveelheden foto's uit te zoeken. Verwijder ik ze buiten de Google Foto's app, dan blijven ze in Google Foto's aanwezig, ook niet wat ik wil. Ik wil namelijk toe naar een uitgezochte collectie beschikbaar in Google Foto's.
Voor mijn RAW foto's van de DSLR gebruik ik naar volle tevredenheid Photo Mechanic. Zoiets zou ik ook graag gebruiken voor de foto's gemaakt met mijn telefoon en opgeslagen in Google Foto's, bovenstaande punt (foto's blijven in Google Foto's aanwezig bij verwijderen buiten die app om) houdt dat echter tegen. Ook het uitzoeken via de web versie van Google Foto's gaat me niet snel/handig genoeg.
Ik zou natuurlijk alle foto's buiten Google Foto's kunnen uitzoeken en ze integraal opnieuw toevoegen, maar dat is geen optie als ik dit vaker (en even tussendoor) wil doen.
Iemand ervaring en/of suggesties?
Voor mijn RAW foto's van de DSLR gebruik ik naar volle tevredenheid Photo Mechanic. Zoiets zou ik ook graag gebruiken voor de foto's gemaakt met mijn telefoon en opgeslagen in Google Foto's, bovenstaande punt (foto's blijven in Google Foto's aanwezig bij verwijderen buiten die app om) houdt dat echter tegen. Ook het uitzoeken via de web versie van Google Foto's gaat me niet snel/handig genoeg.
Ik zou natuurlijk alle foto's buiten Google Foto's kunnen uitzoeken en ze integraal opnieuw toevoegen, maar dat is geen optie als ik dit vaker (en even tussendoor) wil doen.
Iemand ervaring en/of suggesties?