Graag advies over de volgende samenstelling:
Het geheugen is maar gewoon gekozen: 16 Gbyte is het doel.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk internet, speel nooit spelletjes maar een keer Anno 1800 proberen lijkt me leuk.
Wel gebruik ik het soms voor programmeren/data verwerking (grote databases en machine learning.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
richtprijs 1200 Euro maximaal (incl. Windows licentie, kabels, muis, toestenbord, marge op pricewatch, kabels, etc)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dell Ultrasharp U2518D 25inch (2560x1440 px)
Qnap NAS
Oude HP Wifi printer
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op volgorde van belangrijkheid:
Goede basis componenten (moederbord, CPU, RAM, SSD)
Grafische kaart: als het maar beeld geeft is het goed.
Wifi is wel nuttig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor Intel netwerk kaart.
Ga je overklokken?
Nee, stabiel systeem is belangrijk.
Wat verwacht je van ons?
Advies over of het systeem stiller kan qua componenten: Of kan ik beter een andere keus maken qua kast en voeding ? Kast is ook mogelijk wat groot t.o.v. moederbord. Is kleinere kast stiller en goedkoper ?!
Is het moederbord wel toekomst bestendig (wel slechts 2 geheugen banken, aan andere kant wel Wifi en HDMI 2 + Display Port aansluiting) ?
Werkt dit allemaal lekker of zijn er stabielere combinaties te bedenken.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-9600K Boxed | € 262,99 | € 262,99 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus I Z390 Pro Wifi | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 801 Zwart | € 118,50 | € 118,50 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 97,50 | € 97,50 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 223,95 | € 223,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.002,89 | ||
Het geheugen is maar gewoon gekozen: 16 Gbyte is het doel.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk internet, speel nooit spelletjes maar een keer Anno 1800 proberen lijkt me leuk.
Wel gebruik ik het soms voor programmeren/data verwerking (grote databases en machine learning.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
richtprijs 1200 Euro maximaal (incl. Windows licentie, kabels, muis, toestenbord, marge op pricewatch, kabels, etc)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dell Ultrasharp U2518D 25inch (2560x1440 px)
Qnap NAS
Oude HP Wifi printer
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op volgorde van belangrijkheid:
- Stil, stil, stil
- Niet te energie sleurpend, het zal wel eens voorkomen dat ik de PC (idle) aan laat staan
- Stabiel
- Moet toekomst bestendig zijn, ik heb liever nu een iets betere PC die langer mee gaat dan een wat goedkopere PC die eerder vervangen moet worden. Met m'n vorige PC heb ik ca 7 jaar gedaan met alleen een keer het uitbreiden van RAM en een CPU upgrade na 5 jaar
- Linux compatible
Goede basis componenten (moederbord, CPU, RAM, SSD)
Grafische kaart: als het maar beeld geeft is het goed.
Wifi is wel nuttig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor Intel netwerk kaart.
Ga je overklokken?
Nee, stabiel systeem is belangrijk.
Wat verwacht je van ons?
Advies over of het systeem stiller kan qua componenten: Of kan ik beter een andere keus maken qua kast en voeding ? Kast is ook mogelijk wat groot t.o.v. moederbord. Is kleinere kast stiller en goedkoper ?!
Is het moederbord wel toekomst bestendig (wel slechts 2 geheugen banken, aan andere kant wel Wifi en HDMI 2 + Display Port aansluiting) ?
Werkt dit allemaal lekker of zijn er stabielere combinaties te bedenken.