Mijn vraag:
Bij mijn werkgever gebruiken we een planningstool om te zien wie van welk team aanwezig is.
2 weken geleden is deze server gemigreerd van oude omgeving naar een nieuwe omgeving maar sinds die tijd werken 2 pagina's niet meer naar behoren.
Aan de code is niks veranderd (behalve de database inlog gegevens) maar we krijgen nu de foutmelding
Code is destijds door een collega gemaakt welke reeds uit dienst gaat. Kan daar dus niet navragen of hij hiernaar wil kijken.
Foutmelding:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gegoogled op foutmelding, geen succes.
Display errors aangezet maar de oorzaak niet kunnen vinden.
Hopelijk kunnen jullie mij zeggen waar deze foutmelding nu opeens vandaan komt. Ik krijg dezelfde foutmelding namelijk ook op een andere pagina.
Bij mijn werkgever gebruiken we een planningstool om te zien wie van welk team aanwezig is.
2 weken geleden is deze server gemigreerd van oude omgeving naar een nieuwe omgeving maar sinds die tijd werken 2 pagina's niet meer naar behoren.
Aan de code is niks veranderd (behalve de database inlog gegevens) maar we krijgen nu de foutmelding
Code is destijds door een collega gemaakt welke reeds uit dienst gaat. Kan daar dus niet navragen of hij hiernaar wil kijken.
Foutmelding:
PHP:
1
| Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function fetch() on boolean in /var/www/planner/users.php:35 Stack trace: #0 {main} thrown in /var/www/planner/users.php on line 35 |
PHP:
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| while($userrow = $userresult->fetch(PDO::FETCH_ASSOC)) { $teamlist = ''; $teamquery = "SELECT xref_teams_users.id, teams.name, teams.id AS teamid FROM xref_teams_users LEFT JOIN teams ON xref_teams_users.teams_id = teams.id WHERE xref_teams_users.users_id = ".$userrow['id']." GROUP BY teams.id"; $teamresult = $db->query($teamquery); while($teamrow = $teamresult->fetch(PDO::FETCH_ASSOC)) { $teamlist .= "<span class=\"label label-default\"><a style=\"color:white\"href=\"teams.php\">".htmlspecialchars($teamrow['name'])."</a></span> "; } |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gegoogled op foutmelding, geen succes.
Display errors aangezet maar de oorzaak niet kunnen vinden.
Hopelijk kunnen jullie mij zeggen waar deze foutmelding nu opeens vandaan komt. Ik krijg dezelfde foutmelding namelijk ook op een andere pagina.
[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 26-04-2019 09:49 . Reden: Code tags gefixed en overvloed aan indentation verwijderd (scheelt horizontaal scrollen) ]