Degelijke webhost met een fijn werkend webmail service?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 10:35
Beste Tweakers,

Ik zit momenteel in het bestuur van een kleine vereniging en heb opgemerkt dat ze zich scheel betalen aan één of andere gast met een resale kastje van Argeweb. Buiten dat zijn het aantal gigabytes van de mailbox slechts 5 gigabyte. Ik zet mijn websites doorgaans zelf bij TransIP alleen vind ik de webmail daar bijzonder beperkt.

Argeweb gebruikt service van Microsoft Outlook als webmail (mymail247.com) en dat werkt zeer fijn. Kent iemand toevallig webhosts die ook een geavanceerde webmail service verzorgen mét een hoog inbox limiet (of limietloos)?

Budget: 150,- p/j totaal.
Inbox limiet: 25GB op z'n minst
Hosting: snel en betrouwbaar zijn

Zelf heb ik niets gevonden gezien ik geen idee heb welke webmail services providers aanbieden zonder klant te zijn. Ik ken TransIP en Neostrada maar beiden gebruiken goedkope webmail oplossingen.

[ Voor 21% gewijzigd door Kees Klaassen op 26-04-2019 14:32 ]

Beste antwoord (via Kees Klaassen op 26-04-2019 21:01)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Kees Klaassen je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo ontbreken je wensen/eisen en kan ik niet zien wat je zelf allemaal al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt.

Zou je dus het volgende willen toevoegen:
- Wat is het budget?
- Wat is een 'hoog inbox limiet'?
- Wat voor eisen heb je nog meer aan de hosting?
- Wat heb je zelf al gevonden?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Dat gezegd hebbende. Wat voor vereniging is het precies? Zelf zit ik bij een Scoutingvereniging en gebruiken Microsoft Office 365 non-profit sinds een tijdje en dat werkt echt perfect. Microsoft biedt dat gratis aan aan non-profit organisaties. Je krijgt dan de volledige Office365 suite (zonder Office) met 1 TB OneDrive en 50GB per e-mailbox. Het aantal mailboxen/gebruikers is 'onbeperkt'. Daarnaast heb je dan Exchange e-mail en kan je gebruik maken van webmail van outlook.com. Onze website + domeinnaam bij een of andere goedkope hoster lopen voor +/- 20 euro per jaar.

Aanmelden en meer informatie hierover staat op www.techsoup.nl.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Kees Klaassen je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo ontbreken je wensen/eisen en kan ik niet zien wat je zelf allemaal al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt.

- Wat is het budget?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Dat gezegd hebbende. Wat voor vereniging is het precies? Zelf zit ik bij een Scoutingvereniging en gebruiken Microsoft Office 365 non-profit sinds een tijdje en dat werkt echt perfect. Microsoft biedt dat gratis aan aan non-profit organisaties. Je krijgt dan de volledige Office365 suite (zonder Office) met 1 TB OneDrive en 50GB per e-mailbox. Het aantal mailboxen/gebruikers is 'onbeperkt'. Daarnaast heb je dan Exchange e-mail en kan je gebruik maken van webmail van outlook.com. Onze website + domeinnaam bij een of andere goedkope hoster lopen voor +/- 20 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
rens-br schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:18:
[mbr]@Kees Klaassen je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo ontbreken je wensen/eisen en kan ik niet zien wat je zelf allemaal al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt.

- Wat is het budget?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.[/]

Dankjewel. Heb mijn post aangepast. 20,- p/j klinkt goed! Ons budget kan wel wat hebben gezien wij een (kleine) studievereniging zijn en enigszins nog wat binnenkrijgen vanuit de instelling.

Ik heb ons in ieder geval aangemeld op TechSoup en Microsoft Non-profit echter kan je hiervan gebruik maken met je eigen domein mailadres? Bijv. bestuur@studievereniging.nl ?

De Outlook webmail omgeving is inderdaad perfect en als daar ook nog eens online storage bij komt is het helemaal mooi. Alleen wil ik niet @outlook.com of @microsoft.com o.i.d. in ons mailadres hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Kees Klaassen schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:35:
Ik heb ons in ieder geval aangemeld op TechSoup en Microsoft Non-profit echter kan je hiervan gebruik maken met je eigen domein mailadres? Bijv. bestuur@studievereniging.nl ?
Ja, dat is dan het hele idee. Je domein staat geregistreerd bij een registar en daar pas je de DNS settings aan naar de servers van Microsoft. (De juiste settings krijg je allemaal), daarna kan je dus je eigen domein gebruiken en daarmee dus ook e-mailadressen aanmaken. Zoals bestuur@domeinnaam.nl of voornaam.achternaam@domeinnaam.nl.

Gezien het onbeperkt aantal mailboxen hebben wij aan iedereen, die dat wil, een e-mailbox ter beschikking gesteld (met 1TB OneDrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
rens-br schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:04:
[...]
Gezien het onbeperkt aantal mailboxen hebben wij aan iedereen, die dat wil, een e-mailbox ter beschikking gesteld (met 1TB OneDrive)
En al deze mailboxen zijn via webmail bereikbaar met een eigen pw etc.? Dat is precies wat wij nodig hebben! Thanks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Kees Klaassen schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:41:
[...]

En al deze mailboxen zijn via webmail bereikbaar met een eigen pw etc.? Dat is precies wat wij nodig hebben! Thanks :D
Ja, zeker. Werkt in principe gewoon zoals je gewend bent van Outlook.com of wellicht zakelijke office 365.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
rens-br schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 07:37:
[...]

Ja, zeker. Werkt in principe gewoon zoals je gewend bent van Outlook.com of wellicht zakelijke office 365.
Zeer fijn. Bedankt voor je advies. Enige aanraders qua host tevens? voor 20,- per jaar klaar zijn klinkt goed in de oren Vimexx Medium pakket lijkt mij persoonlijk een mooie aanbieding.

[ Voor 8% gewijzigd door Kees Klaassen op 27-04-2019 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Kees Klaassen schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 08:30:
Enige aanraders qua host tevens? voor 20,- per jaar klaar zijn klinkt goed in de oren Vimexx Medium pakket lijkt mij persoonlijk een mooie aanbieding.
Wij zitten zelf bij Securehoster, die was tot vorig jaar een van de goedkoopste. Maar ze hebben een paar maanden geleden hun prijzen gigantisch verhoogd, waardoor er inmiddels waarschijnlijk betere aanbieders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 11:31

jurroen

Security en privacy geek

Webmail apps zoals Rainloop, Cypth kun je bij de meeste hosters zelf installeren binnen het hostingpakket. Dat geeft toch enige vrijheid, als je een hoster moet kiezen zijn er waarschijnlijk al genoeg factoren waarmee je rekening dient te houden. Vervolgens ook nog webmail mee laten wegen kan erg beperkend zijn :)

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 14:01
rens-br schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:18:

Vergeet niet dat ook Google een mooi pakket heeft voor Non-profits (werkt ook met techsoup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

markisoke schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:16:
Vergeet niet dat ook Google een mooi pakket heeft voor Non-profits (werkt ook met techsoup)
Zelfde idee inderdaad. Maar net wat je fijn(er) vind werken.
Pagina: 1