Volkswagen golf of scirocco

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jp1995l
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-05 08:59
Hallo ik wil een auto gaan aanschaffen maar twijfel tussen een volkswagen golf of scirocco.

Ik ga voor de 2.0 tdi.
Ik rij per maand tussen de 2800-3000 kilometer.
Mijn budget is tussen de 6000-8000.
Ik wil hem gaan chip tunen stage 1.
Ik wil geen auto boven de 230000 kilometer.
De looks van de scirocco vind ik mooier dan die van de golf. Maar betrouwbaarheid is belangrijker.
Zou een diesel motor in een scirocco net zo veel kilometers aan kunnen als bijvoorbeeld een motor in een golf.

Graag vraag ik jullie mening en ervaringen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Als je betrouwbaarheid belangrijker vindt dan de looks, moet je misschien je optielijst wat vergroten en ook andere merken beschouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:36

servies

Veni Vidi Servici

En zet die Scirocco sowieso maar uit je hoofd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-06 10:04
Check voor het model dat je wil wat de bekende problemen zijn voor dat model, en controleer daarop bij proefrit voor zover dat kan.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gewoon wat je mooier vind, of practischer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De scirocco is op basis van de golf. De motor is dus in beide gevallen gelijk. Het enige is dat de scirocco eerder uitnodigt tot sportief rijden en daarmee de motor misschien eerder kuren kan gaan vertonen. Bij goed onderhoud is er behalve de looks en de prijs geen verschil tussen beide auto's. (ja, de binnenruimte verschild)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jp1995l
Optie lijst vergroten? Heeft u wat voorbeelden? Is de scirocco zo onbetrouwbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:52
Alleen uiterlijk is anders. Voor de rest is alles identiek aan een golf 6. De 2.0 TDI heeft alleen als minpunt dat hij een dubbele massa vliegwiel heeft wat eerder kuren geeft. Tevens is hij minder populair omdat het een minder praktische auto is dan de golf. Dus het verkopen zal wat moeizamer gaan.

Voor de rest is er nix mis mee. Tunen zou ook geen problemen moeten opleveren mits je niet vol op het gas gaat met een koud blok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 922281

Makkelijke keuze, de Golf. Een Scirocco met een TDI die minder dan 230.000 gelopen heeft voor onder de EUR 8.000 ga je waarschijnlijk niet vinden. Ook weer opgelost! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Jp1995l schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:07:
Optie lijst vergroten? Heeft u wat voorbeelden? Is de scirocco zo onbetrouwbaar?
Mij zijn geen specifieke problemen bekend, als die er wel zijn zul je ze waarschijnlijk ook bij de identiek gemotoriseerde Golf tegenkomen.

Je kunt altijd op de gebruikersfora van de betreffende modellen kijken, en op www.problemcar.nl of er zaken negatief uitschieten.

Gebruikt plaatwerk en andere onderdelen zullen bij een demontagebedrijf mogelijk wel lastiger/duurder zijn omdat het model minder verkocht is dan de Golf, mocht dat tenminste in de toekomst aan de orde komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:42
Ga voor de Golf. De auto's zijn redelijk aan elkaar gelijk, maar de Golf heb je meer ruimte.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:34
Dat zou voor mij niet moeilijk zijn, het stikt van de Golfjes op de Nederlandse wegen, neem een Scirocco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Vergeet de stage 1. Zorg dat het onderhoud goed is geweest van de auto die je wilt hebben..
Golf 5 Deurs is handiger, scirocco is leuker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:19
Hoe lang wil je gaan rijden met de auto?

Met het budget wat je aangeeft komt je al gauw bij een scirocco uit met veel km (200k of meer).
Het lijkt mij niet interessant om stage 1 tuning te doen bij een oude auto met 200k km erop.

Als je zoveel km rijdt wil je een betrouwbare auto die je van A naar B brengt. Bij problemen is het wel zo fijn dat je voor weinig geld 2e hands onderdelen kunt vinden wat met de golf geen enkel probleem is omdat er zoveel zijn.

Als je voor de looks gaat dan is de scirocco natuurlijk de optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jp1995l
Oke bedankt allemaal voor jullie mening en ervaring! Sta nog steeds open voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jp1995l
Ik wil hem trouwens op rijden tot de 400000 kilometer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou de Golf kopen, die is een stuk praktischer en comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 922281 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:20:
Makkelijke keuze, de Golf. Een Scirocco met een TDI die minder dan 230.000 gelopen heeft voor onder de EUR 8.000 ga je waarschijnlijk niet vinden. Ook weer opgelost! :)
Ik kan er precies 1 vinden voor 7.999 :+

https://www.gaspedaal.nl/...esel?kmax=250000&srt=pr-a

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:01

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Waarom weet je nu eigenlijk al dat je wil gaan chiptunen?
En je budget, heb je dan ook nog flink wat reserve voor reparaties en onderhoud? Met dat soort kilometers en het budget weet je zeker dat je de ellende van een ander koopt.
Met 36.000 km per jaar zou mijn eerste prioriteit comfort zijn: je gaat er aardig wat uurtjes in doorbrengen. Een sportief afgestelde auto is dan wel leuk, maar kan ook vermoeiend zijn.
Heb je eigenlijk al proefgereden, of staat je keuze al vast?

(Nee, ik hoef en verwacht geen antwoord. Alleen dat je jezelf deze vragen eens stelt)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-06 10:04
Over de 2.0 TDI is wel wat te vinden aan problemen trouwens, maar het is me niet duidelijk of dat van toepassing is op de modellen die jij bekijkt.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ssandert
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-05 15:44
Qua looks zou ik zeggen Scirocco.
Al 3 jaar in het bezit van een Scirocco (1.4 Benzine 160 PK) en loopt als een zonnetje.
Praktisch is ie uiteraard niet, 3 deurs, kofferruimte, redelijk "lange" deuren in parkeergarage soms lastig, maarja het oog wil ook wat B-)

Gewoon goed kijken naar de onderhoudshistorie, en daar ook niet op bezuinigen.
Chip tunen zou ik bij een scirocco lekker achterwege laten.

Als je hem op wil rijden tot 400.000, ga er bij een Scirocco van uit, dat je veel onderhoud krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikkl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:21
Ik heb zelf een Scirocco gehad, was er super zuinig op, totdat iemand achterop rijdt en hij total loss was :(
Momenteel heb ik een Golf 7, dus ik kan een aardige vergelijking maken.

Ik moet zeggen, de Scirocco was een onwijs mooie auto (Ik had een zwart metallic, met zwarte dakhemel en bijna volledig mat zwarte velgen). De wegligging is goed voor de sportieve rijder, maar uiteraard een heeeel stuk minder comfortabel dan de Golf. Maar wat ik belangrijker vind: met de Scirocco heb je slecht overzicht in het verkeer. De ruit naar achter en de zijruiten aan de achterkant zijn erg klein, waardoor het kijken bij afslaan (bij bijvoorbeeld een parallel lopend fietspad) een stuk lastiger is. Ook is het een relatief lage, maar toch brede auto. Hierdoor is niet alles even makkelijk in te schatten (denk hierbij aan een erg smalle uitrijstrook, met bocht erin en een erg hoge stoeprand in een parkeergarage) en is het in- en uitstappen is een stuk lastiger, helemaal voor mensen die achterin moeten. Daarnaast is de kofferbak opening is erg krap.

Toen ik voor het eerst in mijn Golf zat, dan gaat er een wereld aan comfort open. Je hebt een beter overzicht in het verkeer en het is een nette auto. Ik heb nu ook een 5-deurs, wat toch echt handig is. Persoonlijk vind ik de Golf een stuk minder mooi dan de Scirocco, maar toch heeft het praktische het overwonnen. Maar, indien niemand achterop had gereden, dan had ik waarschijnlijk nog in mijn ex-Scirocco gereden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Jp1995l Ik zou geen geld meer uitgeven aan dieselvoertuigen van deze prijsklasse.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:48

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Het budget, is dat echt 'al' het geld wat je aan de auto kunt uitgeven of heb je wel nog genoeg (2500,-) voor een willekeurige reparatie? Als je aan de onderkant van de markt koopt loop je imho een groter risico op afgeragde sjonnie-bakken (getuige de velgen en andere uiterlijke 'tuning' die ik bij de goedkoopste 2.0TDI's zie op Gaspedaal).

Een VW is niet zoals een Dacia, het onderhoud gaat je dus in verhouding aardig wat geld kosten. Aanschaf is het probleem dan ook niet, maar de maandelijkse kosten moet je je niet in vergissen. Maar goed, dat moet je ook eigenlijk allemaal zelf weten.

Ik zou gewoon een Golf kopen. En geen diesel.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:47
Ik heb zelf een Seat Altea gehad met 2.0 TDI. Naar mijn weten zijn binnen de Volkswagen groep de motoren vaak hetzelfde, misschien tussen merken anders aangeduid.

De bekende problemen met de 2.0 TDI zijn ook afhankelijk of dat het een ouder model met pompverstuivers is of een nieuwer model met common rail. Die van mij was een ouder model met pompverstuivers, van dat blok is het 2-massa-vliegwiel inderdaad een bekend probleem, maar ook lekkende keerringen van de turbo waardoor er olie in het blok komt en de pompverstuivers verstopt. Dit kan nagemeten worden, is wel een dure grap om te repareren.

Van het nieuwere model met common rail weet ik zo niet of er bekende problemen zijn, maar ik denk dat Google dat wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jp1995l
@mikkl is het onderhoud duurder dan een golf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
De Scirocco en Golf VI zijn beide van de Golf V afgeleid, alleen is de update naar Golf VI een stuk groter geweest. Een saaiere maar wel meer uitgerijpte auto. Motorisch zijn ze uitwisselbaar, 2.0 TDI is niet slecht maar qua betrouwbaarheid ook niet de kampioen. Overigens zou ik chiptuning niet doen bij een al ingelopen motor, dat is mijn inziens vragen om verhoogde slijtage (want ander belastingspatroon).
Als je geen Hindu bent leef je maar één keer, dan gewoon de leukste, dus de Scirocco kiezen, saai kan altijd nog. Maar om een alternatief ter overweging te bieden, kijk ook eens naar een Volvo C30.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Volkswagen zijn gewoon niet zo betrouwbaar, al wil je echt voor betrouwbaarheid gaan kom je snel uit bij Toyota (Hybrides of de 2.0 diesel, blijf absoluut weg van de 2.2). Honda, Mitsubishi of Suzuki.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Golf; scirocco is zeldzaam in NL en dus klein aanbod en duur. Of in België/Duitsland kopen, daar zijn er veel meer beschikbaar :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 18:57
Hackus schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:40:
@Jp1995l Ik zou geen geld meer uitgeven aan dieselvoertuigen van deze prijsklasse.
Als je hem oprijdt en naar de sloop brengt maakt de restwaarde niet zoveel uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pierz schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:05:
[...]

Als je hem oprijdt en naar de sloop brengt maakt de restwaarde niet zoveel uit natuurlijk.
denk aan het milieu en wat de overheid gaat doen met 'oude' diesels

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 18:57
Hackus schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:06:
[...]

Mja in dit budget ga je daar idd mee te maken krijgen. Goed punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikkl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:21
Jp1995l schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:16:
@mikkl is het onderhoud duurder dan een golf?
Ik had zelf een 1.4 TSI, dus ik kan het niet uit eigen ervaring vertellen voor een diesel. Maar, aangezien het onderstel en veel onderdelen van een Scirocco hetzelfde zijn als die van een Golf 6, zal het verschil meevallen. Voor mij zit er niet er niet veel verschil in, maar ik moet wel zeggen dat ik mijn onderhoud zelf verricht. Het enige wat ik kan vertellen, neem geen start-stop systeem. Onlangs ging de dynamo bij mijn Golf kapot en ik kan je vertellen dat de dynamo geschikt voor een start-stop systeem een stuk duurder is... en dat terwijl ik het start-stop systeem direct uitzet bij vertrek :P

Maar als je met dergelijke kilometerstanden voor een Scirocco gaat kijken, dan zou ik hem echt van een liefhebber overnemen. Die gaan er doorgaans zuinig mee om. Ik durf dan alleen niet te zeggen wat de prijzen dan doen. Maar persoonlijk zou ik met dergelijke afstanden die je gaat rijden een Golf nemen vanwege de punten uit mijn vorig bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:48
Hackus schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:06:
[...]

Die auto's zijn nog compliant met de Euro 4 norm. Met het gelijktrekken van de milieuzones in 2020 mag je auto nog steeds die zone in. Pas in 2025 wordt die opgetrokken naar euro 5. En dan heb jij je auto allang afgereden.
In de tussentijd heb je wel een gunstige aanschafprijs met die dieselhaat overal. En je rijdt genoeg kilometers om rond te dieselen. Ik zou het wel weten. En in mijn eigen situatie rij ik ook lekker met een ouwe diesel (euro 4) rond die ik oprij :)

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:34

vhal

ಠ_ಠ

SadisticPanda schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:50:
Golf; scirocco is zeldzaam in NL en dus klein aanbod en duur. Of in België/Duitsland kopen, daar zijn er veel meer beschikbaar :D
Tot een paar jaar geleden zag je ze nog genoeg in NL maar ja...einde leasetermijn en ze zijn op een hand te tellen ;w Daarnaast moet je je eigenlijk afvragen of je wel in zo’n sjoemelmerk wil rijden met enig eigen normbesef, er is zoveel meer dan alleen VW

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:20

Croga

The Unreasonable Man

VAG autos in het algemeen zijn niet meer de betrouwbaarste.... Qua merk staat VAG op dit moment zelfs bij de slechtste merken (SEAT als slechtste, Volkswagen op de 3e plaats van onbetrouwbare merken). Is betrouwbaarheid belangrijk voor je dan moet je kijken naar oosterse merken. Mitsubishi, Suzuki, Honda Toyota staan allemaal in de top. Vreemde eend in de bijt is Dacia; het enige niet-japans/koreaanse merk in de top-10 betrouwbaarste merken.

Zeker als je richting de 400'000 wilt gaan is Volkswagen op dit moment af te raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:36
Ik zit ook wel zoveel kilometer p/m op de weg, maar wat mij daardoor voornamelijk zou storen, is dat je de golf al zo belachelijk veel ziet. Je auto is verre van bijzonder meer, want kijk uit je huis de straat in en je ziet hem nog 3x staan. Ik begin mij zowat al te ergeren als ik de auto zie, want helaas is er door de hoeveelheid op de weg, procentueel gezien ook vaak eentje met stereotype wegmisbruikers.

Maar los van mijn persoonlijke mening moet je er wel rekening mee gaan houden dat de Golf in verzekering duurder is dan andere auto's in vergelijkbare prijsklassen. Daarbij vraag ik mij af of het überhaupt reëel is om dergelijke auto's tot 4ton te rijden, ben bang dat de kosten tegen die tijd al zo erg gaan op lopen dat het bij lange na niet meer uit kan. Al weet ik natuurlijk niet of je budget belangrijker is dan het gevoel voor de auto :)

[ Voor 12% gewijzigd door Expendable op 27-04-2019 00:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
scirocco is geinig met als voornaamste nadeel dat er achterin slechts 2 zitplaatsen zijn ook nog eens lastig te bereiken vanwege ontbrekende achterdeuren.
de af fabriek radio/cd/navi is antiek maar zou je kunnen vervangen. sowieso is het geheel Golf5 gebaseerd. dacht dat dat de auto ook redelijk zwaar maakte.
de 1.4 heeft zowel een turbo als een compressor. ik reed 'm gechipt. kan lekker doortrekken maar wel nerveus op het gas door grote turbo gaps. wegligging is magistraal op 18". ik had een lederen interieur, prettige kuipstoelen. wel hobbelig en stugge vering en dus laag comfort.
ja ik mis 'm wel dat scheurbakje. één keer iets geks met de transmissie, schurende geluiden, dure reparatie maar was binnen fabrieksgarantie.

~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb momenteel een scirocco, een 2.0TSI met 200pk. Hij is inderdaad laag en onpraktisch (toch is de kofferbak best groot). Als je meestal alleen of met tweeën zit is de scirocco een hele fijne auto om mee te rijden. Op de snelweg (130) relatief zuinig (1:16) omdat ie zo laag is. Zicht naar achter kan beter maar heb eigenlijk nooit een oeps momentje gehad daardoor (ik heb zo'n 20.000km gereden ondertussen).

Als ie verlaagd is zou ik hem laten staan, de auto is al laag genoeg en nu kun je nog best prima over een drempel zonder de bumper te beschadigen.

Golf of Scirocco? Imo Scirocco simpelweg omdat het een mooie (in NL) zeldzamere auto is. Verder heb ik nooit in een golf gereden dus daar kan ik niks over zeggen :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jp1995l
Wat denken jullie van deze?

Volkswagen SCIROCCO 2.0 TDI 140PK HIGHLINE+Nap en Pano Dak
€ 7.999,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Jp1995l schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:13:

€ 7.999,00
Ziet er op het eerste gezicht niet verkeerd uit, maar:
- Stuurwiel is niet de originele af fabriek, dit is een nieuwer type, zal niks uit maken, maar toch.
- Radio is wel erg karig, een RNS310 zou ik als minimum nemen, al zal de prijs iets omhoog gaan dan.
- Climatecontrol module is niet origineel, dit is een nieuwer model zover ik weet.

Overigens is de km stand niet verkeerd (eigenlijk best laag zelfs) en duurdere opties zoals xenon verlichting is wel leuk. Je kan altijd gaan kijken toch?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:49
Diesel, 10 jaar oud, 5 eigenaren, 140dkm, netjes hoor ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Had je al de verzekering (>100kW) + wegenbelasting + onderhoud meegenomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:18

-tom-562

Oliesjeik

Brad Pitt schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:24:
Diesel, 10 jaar oud, 5 eigenaren, 140dkm, netjes hoor ;)
Plus de rest... In 2012 geïmporteerd naar Nederland. Dus in nog geen 7 jaar tijd 5 eigenaren gehad.
Verder krijg je er geen garantie bij. Ding zal dus wel zo ingeruild zijn en zo weer weg gaan.
Ik zou lekker voor iets anders gaan kijken

[ Voor 20% gewijzigd door -tom-562 op 27-04-2019 12:03 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:05
Jp1995l schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:13:

€ 7.999,00
Even nakijken in de RDW app en je weet meer. Er zijn 3 nog openstaande terugroepacties, 1 tje et de gemeten Nox waarden, maar daar is genoeg over gezegd. Er is een probleem met het ABS/ESC regelapparaat er kan scheurvorming ontstaan in een brandstofinspuitleiding. Beide problemen kunnen leiden tot een verkeersongeval met letselschade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:43
28-3-2018 is er bij deze auto overmatige olielekkage geconstateerd. Ik zou voorzichtig zijn. Kan natuurlijk een gare pakking zijn of een loszittend oliefilter, maar wel het onderzoeken waard.

Samen met de grote hoeveelheid eigenaren en de openstaande terugroepacties heb ik het gevoel dat er niet zo goed voor beesje gezorgt is.

[ Voor 26% gewijzigd door Pyramiden op 27-04-2019 12:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:15
Nevermind. Deze TS verdient geen tips.

[ Voor 86% gewijzigd door TheBrut3 op 01-05-2019 20:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:14

-36-

Trust me. I'm an amateur

Dit draadje heeft er alle kenmerken van dat TS van een koude kermis gaat thuiskomen: Net iets te veel auto voor je budget willen. Auto die geliefd is als (afgeragde) Sjonnenbak. Chiptuning. Geen budget voor reparatie. Ik zou deze graag over een jaartje of wat nog teruglezen met aanvulling van TS ;)

[ Voor 4% gewijzigd door -36- op 28-04-2019 01:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:53
TS wil gewoon een dikke petjesbak voor 7k is dat teveel gevraagd.
Ik zou voor een GTI gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als ik uit ervaring mag spreken zou ik je als volgt aanraden. Het heeft allemaal geen 140 Pk etc maar qua kosten is het onderaan de streep beter vind ik persoonlijk.

Neem een Golf 7 1.2 TSI want:
- 2.0 TDI rijdt 1 op 16/18 en een 1.2 TSI rijdt 1 op 14/20
- Valt geen stap lager in de verzekeringspremie vanwege diesel
- Motoren van 1.2 TSI zijn een stuk betrouwbaarder dan de 2.0 TDI
- Wegenbelasting scheelt ongeveer € 66 per maand ofwel je bespaart op jaarbasis € 750
- Restwaarde van de Golf 7 is hoger
- Geen last van torenhoge onderhoudskosten/reparatiekosten zoals roetfilter, turboproblemen, koppakking, massavliegwiel, etc. Zoek maar op de 2.0 TDI problemen.

Motor kan makkelijk 130 pk aan.
Ik zou het gez**k van die 2.0 TDI echt niet meer willen, hoe heerlijk de motor ook was en trekkracht maar de rest van het plaatje klopte niet en de 1.2 TSI was uiteindelijk voor mij een heel stuk voordeliger en zeker met 30k km per jaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 235591

fonsoy schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:32:
[...]

Die auto's zijn nog compliant met de Euro 4 norm. Met het gelijktrekken van de milieuzones in 2020 mag je auto nog steeds die zone in. Pas in 2025 wordt die opgetrokken naar euro 5. En dan heb jij je auto allang afgereden.
In de tussentijd heb je wel een gunstige aanschafprijs met die dieselhaat overal. En je rijdt genoeg kilometers om rond te dieselen. Ik zou het wel weten. En in mijn eigen situatie rij ik ook lekker met een ouwe diesel (euro 4) rond die ik oprij :)
Kosten van een diesel zijn iets hoger dan een benzine variant. Maar vergeet niet dat de dieselprijzen en accijnzen niet veel meer verschillen met benzine. Dat, en de wegenbelasting, kan je tegen elkaar wegstrepen. Diesel rijdt over het algemeen rustiger maar een moderne benzineauto zou dat ook moeten lukken.

Ik zou zelf geen VAG auto willen aanschaffen. Ik zou kijken naar Aziatisch of Frans.

@itsalex
De 1.2TSI motoren hebben ook een turbo. Kostentechnisch is een diesel qua onderhoud iets duurder.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 27-04-2019 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
@Anoniem: 235591 dat is zo maar deze turbo voor benzine wordt niet zo zwaar belast als een diesel turbo.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

En dat denk jij? Natuurlijk wordt die turbo belast daarvoor is het een turbo en die krengen kunnen aardig wat hebben. Dankzij de turbo's op benzinemotoren is het verschil in het onderhoudskostenplaatje niet groot meer. Beter is het te kijken naar brandstofkosten, verzekeringen en wegenbelasting en wat dat voor verschil doet onder aan de streep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 15:23:
En dat denk jij? Natuurlijk wordt die turbo belast daarvoor is het een turbo en die krengen kunnen aardig wat hebben. Dankzij de turbo's op benzinemotoren is het verschil in het onderhoudskostenplaatje niet groot meer. Beter is het te kijken naar brandstofkosten, verzekeringen en wegenbelasting en wat dat voor verschil doet onder aan de streep.
Je kunt het ook andersom bekijken: Dankzij de "hetze" welke er tegenwoordig jegens "Diesel" aanwezig is worden / zijn die auto's goedkoper op de tweedehandsmarkt.

Verschil in MRB is bij gelijkwaardige vermogens ± een factor "2"(Een Diesel auto is daarbij ± 2 keer zo duur in de MRB). Brandstof is (nog steeds) goedkoper per liter én 't rendement (Km/L) is beter....

;)

De keuze tussen een Diesel en een Benzine wagen (tweedehands) is daarmee vaak niet eens meer zó simpel te maken op basis van alléén de brandstof en MRB, Nou maakt 't voor de TS niet veel uit omdat een Scirocco sowieso géén trekhaak mag hebben volgens de RDW maar in geval 't een Golf zou zijn dan zou een Diesel uitvoering wel eens beter toepasbaar kunnen zijn :9

Ik heb overigens van 11-2010 tot 09-2014 een Scirocco 2.0 TSi Highline Plus gereden (MY11 met het nieuwe dashbord) en vond 't een héérlijke auto!! Nú een Golf 2.0TDi (184PK) en ook dat is lekker rijden.....

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 27-04-2019 17:37 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vier maal zo duur? Waar haal je dat vandaan of zie ik iets over het hoofd? Het gaat nog steeds om gewicht of C02 uitstoot waarop de mbr berekent wordt.

Volkswagen Scirocco 2.0 TDI Highline Plus weegt 1279kg en kost driemaandelijks aan mrb €350,00
Volkswagen Scirocco 1.4 TSI 160 pk weegt 1247kg en kost driemaandelijks aan mrb €153,00

Dieselauto's mogen dan goedkoper worden maar zoveel is dat nu ook weer niet. Voor die markt echt goedkoper wordt zijn we wel even verder. Brandstof diesel of benzine scheelt nog maar 20 cent bij sommige pompen.

Waar je wel rekening mee dient te houden is dat een benzinemotor minder lang meegaat in de regel dan een dieselmotor. Die laatste zijn over het algemeen sterker. Waar een benzinemotor ongeveer 2,5 ton meegaat kan een diesel het dubbel halen. Vlak overigens de hybrides niet uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als de EA189 gewoon mooi standaard op 103kW of 125kW (overboost versie) laat dan is dat een betrouwbare motorblok. Met een beetje normaal onderhoud bij deze motor zijn die zeer sterk. Maar zoals bij elke motor komt er onderhoud aan.

Bij dat budget kom je uit op een motor met +200k km. Dus dan komt er onvermijdelijk vliegwiel, turbo, waterpomp, distributie en schokbrekers eraan.

Kortom je wilt voor een stuiver op de eerste rij met een petje op gaan zitten. Alle ingrediënten voor popcorn en drama.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:07:
Vier maal zo duur? Waar haal je dat vandaan of zie ik iets over het hoofd? Het gaat nog steeds om gewicht of C02 uitstoot waarop de mbr berekent wordt.

Volkswagen Scirocco 2.0 TDI Highline Plus weegt 1279kg en kost driemaandelijks aan mrb €350,00
Volkswagen Scirocco 1.4 TSI 160 pk weegt 1247kg en kost driemaandelijks aan mrb €153,00

Dieselauto's mogen dan goedkoper worden maar zoveel is dat nu ook weer niet. Voor die markt echt goedkoper wordt zijn we wel even verder. Brandstof diesel of benzine scheelt nog maar 20 cent bij sommige pompen.

Waar je wel rekening mee dient te houden is dat een benzinemotor minder lang meegaat in de regel dan een dieselmotor. Die laatste zijn over het algemeen sterker. Waar een benzinemotor ongeveer 2,5 ton meegaat kan een diesel het dubbel halen. Vlak overigens de hybrides niet uit.
Je moet ook de verzekeringspremie mee gaan tellen waarbij je bij een tweedehands aangeschafte wagen vaak nog premie mag betalen over de nieuwprijs (welke in geval een Diesel óók meer was dan voor een vergelijkbare Benzine uitvoering).

Feitelijk dus gewoon het omslagpunt berekenen, en dat omslagpunt ligt vaak sneller in het voordeel van een Diesel dan dat je denkt (op DIT moment).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:18

-tom-562

Oliesjeik

Als je dan perse nog een VAG diesel wilt, zou ik ook zeker eens over de grens gaan neuzen en zelf gaan importeren.
Verder aan de TS, knoop het advies van Chevy454 goed in je oren, die man weet waar hij over praat :P Verder geldt het gewoon voor iedere auto met +200k op de teller dat 'de rest' ook gewoon op gaat. Schokbrekers, allerhande rubbers in je wielophangen, uitlaat, condensor etc.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er zijn auto's voor het mooi, voor het praktisch en voor het goedkoop. Soms heb je twee van de drie, maar zelden alle drie. Als je weet wat je het belangrijkste vindt heb je je antwoord :)
Pagina: 1