Wat zijn de specs van Chromecast ingebouwd in mijn TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisis78
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-07-2022
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een TV (Philips 55PUS8503) te kopen die is voorzien van 'Chromecast ingebouwd'.
Het is een 4k TV, dus zou ik ook graag willen weten of de Chromecast ingebouwd ook 4k ondersteunt.
Helaas kan zowel Philips als de helpdesk van Coolblue hier geen uitsluitsel over geven.

Voor zover ik weet is de 'Chromecast ingebouwd' puur een stukje software in de TV en zit er (logischerwijs) niet ergens een chromecast binnen in de TV.

Ik heb echt flink lopen spitten in de krochten van het Wijde Web, maar kan nergens specs vinden.

Uiteindelijk wil ik gewoon weten of ik 4k kan casten met de ingebouwde Chromecast, of dat ik daarvoor toch een 'Chromecast Ultra' moet kopen.

Alvast bedankt
Chris

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:28

* knip *

Dit is niet echt een constructieve manier van posten op het forum.

[ Voor 144% gewijzigd door S1NN3D op 26-04-2019 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
boyette schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 04:12:

* knip *

Uhm, vrij duidelijk verhaal m.i.

Er zijn nu eenmaal 2 soorten Chromecast in omloop en terecht dat TS zich afvraagt of de Chromecast in de TV ook 4K ondersteunt. Dit omdat je daar voor het type Chromecast in de winkel ook extra voor mag betalen.
Aangezien fabrikanten van alles proberen om de kosten te drukken zou het best kunnen dat er een licentie model aan te pas komt om de TV HD of 4K te tonen d.m.v. de Chromecast.

Op het moment nog geen antwoord, maar ik ben wel benieuwd. Als dit een dingetje is kan dit mooi een onderdeel worden in de filtering van de pricewatch.

[ Voor 15% gewijzigd door S1NN3D op 26-04-2019 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:15
Verhaal is inderdaad duidelijk genoeg.

Ik heb niet helemaal het antwoord voor je, maar ik heb zelf de Philips pos9002 en hier geeft Netflix keurig het 4K signaal + HDR door als ik stream via de ingebouwde Chromecast.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisis78
boyette schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 04:12:

* knip *

Ik dacht zelf dat het een vrij duidelijk verhaal was, maar als je iets niet begrijpt leeg ik het graag duidelijker uit hoor.

Mijn vraag staat er overigens letterlijk:
Uiteindelijk wil ik gewoon weten of ik 4k kan casten met de ingebouwde Chromecast, of dat ik daarvoor toch een 'Chromecast Ultra' moet kopen.

Alvast bedankt,

Chris

[ Voor 21% gewijzigd door S1NN3D op 26-04-2019 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 14:13

Audi-Arjan

★★★★★

@Chrisis78 Heb je geen mediamarkt oid in de buurt waar je hem kan zien/proberen? Evt een speciaalzaak?

edit: En anders via internet bestellen, proberen en indien geen Chromecast 4k tv terugsturen (WKOA).

[ Voor 33% gewijzigd door Audi-Arjan op 26-04-2019 08:15 . Reden: extra tip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Audi-Arjan schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:14:

edit: En anders via internet bestellen, proberen en indien geen Chromecast 4k tv terugsturen (WKOA).
Want de vraag aan de aan de speciaalzaak of MM vragen voor je hem bestelt is niet logisch ?

[ Voor 14% gewijzigd door ImNotnoa op 26-04-2019 08:21 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 17:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Imnoa schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:20:
[...]

Want de vraag aan de aan de speciaalzaak of MM vragen voor je hem bestelt is niet logisch ?
op zich wel, maar ik zou het antwoord niet vertrouwen. Gezien CB en Philips zelf niet eens antwoord wisten

Het lijkt me overigens zeer onlogisch als ze er niet de nieuwste chromecast chip in stoppen. Maarja dat is geen 100% zekerheid. Ik zou ook gewoon betsellen en proberen. Grote kans dat het gewoon goed is en anders heb je inderdaad je kennis en je keuze om hem terug te sturen.

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 26-04-2019 08:27 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisis78
Bedankt voor jullie reacties, allemaal.
Uit mijn meerdere pogingen om info te vergaren is gebleken dat men de info geeft waarvan zij denken dat jij graag wil horen, een dat hoeft dus niet de correcte info te zijn..
Uitproberen in een winkel kan idd. Ook bestellen, thuis proberen, een terug sturen indien niet naar wens is een optie (hoewel niet erg chique).

Maar de gewenste info zou toch gewoon voorhanden moeten zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 14:13

Audi-Arjan

★★★★★

Imnoa schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:20:
[...]

Dat heeft TS toch al gedaan (Philips=fabrikant en Coolblue leverancier), ik denk IMHO dat een MM medewerkers het ook niet weet. Vandaar zelf uitproberen in de winkel.

@Chrisis78 Tsja, wat is niet chique?? De kenners kunnen het jou niet vertellen, dat vind ik dan weer niet chique. Succes met je zoektocht in ieder geval.
Pagina: 1