Transip "gijzelt" betaalde domeinen vanwege betwiste factuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Topicstarter
Ik heb een stuk of wat domeinen bij Transip lopen. Enkele daarvan heb ik een maand of wat geleden verhuist (via het systeem van transip) Toch kreeg ik daar nog een factuur van voor de verlening met een jaar, domeinen liepen tot midden maart, maar in januari waren ze al verhuist.

Nu weiger ik die dus te betalen, maar nu heeft Transip mijn andere domeinen die daar nog wel staan geblokkeerd, als je die nu bezoekt krijg je een melding dat het domein geblokkeerd is. Terwijl die domeinen gewoon netjes zijn betaald tot november. Kunnen zij zomaar iets afsluiten terwijl daar gewoon voor betaald is? Alleen omdat andere facturen (die ik dus betwist) niet betaald zijn?

Verhuizen lukt ook niet, het lijkt erop dat ze de domeinen een transfer lock hebben gegeven.

Nu zeggen ze dat als ik alles even snel betaal, ze de domeinen weer online zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 25-04-2019 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 16:44
Als je te laat was met opzeggen, hebben ze een punt, anders kan je of betalen onder protest of schade berekenen en dreigen met een kort geding om dienstverlening af te dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:08
Anoniem: 454358 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:10:
Ik heb een stuk of wat domeinen bij Transip lopen. Enkele daarvan heb ik een maand of wat geleden verhuist (via het systeem van transip) Toch kreeg ik daar nog een factuur van voor de verlening met een jaar, domeinen liepen tot midden maart, maar in januari waren ze al verhuist.

Nu weiger ik die dus te betalen, maar nu heeft Transip mijn andere domeinen die daar nog wel staan geblokkeerd, als je die nu bezoekt krijg je een melding dat het domein geblokkeerd is. Terwijl die domeinen gewoon netjes zijn betaald tot november. Kunnen zij zomaar iets afsluiten terwijl daar gewoon voor betaald is? Alleen omdat andere facturen (die ik dus betwist) niet betaald zijn?

Verhuizen lukt ook niet, het lijkt erop dat ze de domeinen een transfer lock hebben gegeven.

Nu zeggen ze dat als ik alles even snel betaal, ze de domeinen weer online zetten.
Nee natuurlijk mag dat niet en kan dat niet..
maar ze doen het wel..

ook is een verhuizing van de andere domeinen gelijk aan een opzegging dus hoe kan je nog hosting afnemen voor domeinen die ze al gemigreerd hebben in jouw opdracht...

Dat mogen ze ook wel eens uitleggen..

het probleem is alleen dat deze handeling van transip een enorme impact heeft en je zaken volledig plat legt.
Dus het is de vraag wat wijsheid is.. je gaat het waarschijnlijk uiteindelijk wel winnen maar als dan je andere domeinen tijden lang geblokkeerd zijn .. wat is dan wijsheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:25

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Je moet het pakket er achter ook opzeggen alleen domein verhuizen zegt niet het totale pakket op, dit had je dus apart moeten opzeggen maar dit kan je dus per maand doen. Je moet melden dat je de pakket achter de verhuisde domeinen wil opzeggen met maand opzeg termijn. (wet van dam)

Je neemt namelijk een domein pakket af met domein, er is dus nog een IP voor je gereserveerd bij transip.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:35
Als het .nl-domeinen betreft is dit volgens mij niet toegestaan. De registar (TransIP in dit geval) is verplicht altijd de verhuis-tokens te verstrekken, ook als er een verschil van mening is over bv. de betaling. Als ze dit niet binnen 5 dagen doen, kun je ook je nieuwe registar om hulp vragen. Zij kunnen het TransIP opnieuw vragen of het bij SIDN voorleggen (lees: met wat bewijs dat jij echt de eigenaar bent wordt je domein alsnog verhuist en krijgt TransIP op z'n donder).

Bron: https://www.sidn.nl/a/nl-domeinnaam/domeinnaam-verhuizen (bij de veelgestelde vragen, "Mijn registrar verstrekt het token niet binnen vijf dagen. Wat moet ik doen?").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venraiden4K
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
jurri@n schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:36:
Als het .nl-domeinen betreft is dit volgens mij niet toegestaan. De registar (TransIP in dit geval) is verplicht altijd de verhuis-tokens te verstrekken, ook als er een verschil van mening is over bv. de betaling. Als ze dit niet binnen 5 dagen doen, kun je ook je nieuwe registar om hulp vragen. Zij kunnen het TransIP opnieuw vragen of het bij SIDN voorleggen (lees: met wat bewijs dat jij echt de eigenaar bent wordt je domein alsnog verhuist en krijgt TransIP op z'n donder).

Bron: https://www.sidn.nl/a/nl-domeinnaam/domeinnaam-verhuizen (bij de veelgestelde vragen, "Mijn registrar verstrekt het token niet binnen vijf dagen. Wat moet ik doen?").
Dit, echter zal jouw nieuwe registrar dan vragen om eerst deze brief zelf te sturen (Dus zorg ervoor dat je deze ook daadwerkelijk gebruikt):
https://www.sidn.nl/a/nl-...t-overdragen-verhuistoken

TransIP heeft hieraan gewoon te voldoen, anders kan je inderdaad een geschil opstarten via sidn.

Mijn ervaring is dat je dit soort ongein vaak krijgt bij budget partijen, daarom zit ik altijd liever bij de wat kleinere (maar iets duurdere) partijen die wat meer mee kunnen bewegen.

Professioneel koffiedrinker en stoelzitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 20:12
Zover ik begrijp gaat het de TS niet om het opzeggen van diensten over domeinen die verhuisd zijn.
TS heeft domein A verhuisd en van domein A de factuur niet meer betaald.
TS heeft domein B nog bij Transip staan, daar netjes de facturen van betaald maar deze blokkeren ze omdat de factuur van domein A niet betaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiXXiV
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-12-2024
Toch kreeg ik daar nog een factuur van voor de verlening met een jaar, domeinen liepen tot midden maart, maar in januari waren ze al verhuist.
Wanneer je domeinnamen verhuist betaal je in bijna elk geval, weer een jaar voor je domeinnaam bij je nieuwe hoster. Ongeacht of het domein pas over een aantal maanden zou vervallen.

Dat ze alle domeinen blokkeren omdat er een bepaald domein niet is betaald, heb ik zelf ook meegemaakt, of het mag, geen idee. Kortste klap is de openstaande factuur voldoen en binnen 10 minuten na betaling (ideal is het snelst), zijn alle domeinnamen weer online.

[ Voor 4% gewijzigd door ZiXXiV op 26-04-2019 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:53
Is elk domein los aangeschaft en heb je dus niet een soort van combi pakket?
In geval van zo'n combi pakket zouden ze wellicht wel een punt hebben, anders niet en dan is dit toch wel een hele vreemde gang van zaken.

Wellicht dat @TransIP_nl hier ook wat meer helderheid over kan verschaffen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-05 15:36
Audiowaste schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:42:
Zover ik begrijp gaat het de TS niet om het opzeggen van diensten over domeinen die verhuisd zijn.
TS heeft domein B nog bij Transip staan, daar netjes de facturen van betaald maar deze blokkeren ze omdat de factuur van domein A niet betaald is.
Wat nog oneindig veel kwalijker is imho.
Venraiden4K schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:39:
[...]
Mijn ervaring is dat je dit soort ongein vaak krijgt bij budget partijen, daarom zit ik altijd liever bij de wat kleinere (maar iets duurdere) partijen die wat meer mee kunnen bewegen.
Maar wat is Transip dan volgens jou, toch geen budget partij? Of zie ik dit verkeerd?

[ Voor 29% gewijzigd door pennywiser op 26-04-2019 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:09
boyette schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 04:04:
[...]
ook is een verhuizing van de andere domeinen gelijk aan een opzegging dus hoe kan je nog hosting afnemen voor domeinen die ze al gemigreerd hebben in jouw opdracht...
Een verhuizing van een domein is geen opzegging.

Als TS niet opgezegd heeft, dan is de factuur gewoon terecht. Als TS bedrijfsmatig handelt zal hij sowieso de hele factuur moeten betalen, als hij particulier handelt komt hij weg met 1 maand (wet van Dam). Maar hij zal moeten beginnen met een formele opzegging.

TransIP zal ongetwijfeld het hele account geblokkeerd hebben, ze maken geen verschil tussen domeinnamen. Factuur en herinneringen niet betalen = blokkade van het account. Oorzaak en gevolg.

Sowieso is het vreemd dat TS niet gehandeld heeft na de factuur en herinneringen, die blokkade komt er niet op 2 dagen na verlopen van de factuur termijn.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05 00:26
Kan het zijn dat de domeinnamen zijn wegverhuisd/opgezegd, maar dat er nog een hosting pakket op actief was, en dat deze niet opgezegd is?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CorbataGames
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-05 13:34
Drardollan schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:19:
[...]

Een verhuizing van een domein is geen opzegging.
Precies dit. Een aantal hostingproviders (waaronder wij zelf) verwerken een verhuizing wel als opzegging (maar alleen voor de domeinnaam! andere gekoppelde diensten moet je zelf opzeggen bij ons, het is immers mogelijk om onze antispam of webhosting af te nemen terwijl je het domein vanaf een andere provider laat lopen), maar veruit de meeste providers moet je een opzegging nog doorgeven na de verhuizing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 00:51

BHQ

"Enkele daarvan heb ik een maand of wat geleden verhuist (via het systeem van transip) "

:? Als je een domein wegverhuist, wat heb je dan 'via het systeem van transip" gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
BHQ schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:36:
"Enkele daarvan heb ik een maand of wat geleden verhuist (via het systeem van transip) "

:? Als je een domein wegverhuist, wat heb je dan 'via het systeem van transip" gedaan?
Verhuistoken opgezocht, meer zal het niet geweest zijn.

CorbataGames schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:32:
[...]

Precies dit. Een aantal hostingproviders (waaronder wij zelf) verwerken een verhuizing wel als opzegging (maar alleen voor de domeinnaam! andere gekoppelde diensten moet je zelf opzeggen bij ons, het is immers mogelijk om onze antispam of webhosting af te nemen terwijl je het domein vanaf een andere provider laat lopen), maar veruit de meeste providers moet je een opzegging nog doorgeven na de verhuizing.
Zo deed ik het ook toen ik nog in de hosting zat, puur omdat ik wel per jaar aan de leveranciers moest betalen en ik veel met particulieren te maken had (wet van Dam).
Hoewel ik dan ongetwijfeld in mijn recht stond om een verhuizing niet als opzegging te zien, had dat me elke keer 11 maanden geld gekost omdat er toch per maand opgezegd kon worden.

Een partij als TransIP hoeft zich daar geen zorgen om te maken, domeinen kosten hun nagenoeg niets.

[ Voor 59% gewijzigd door Drardollan op 26-04-2019 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278217

Domeinen mogen niet 'gekaapt' worden. Zelfs niet als je nog nooit een rekening betaald hebt aan transip. Gewoon wegverhuizen die overige domeinen. Dat kunnen en mogen ze niet tegenhouden van de registrars.
Hosting offline gooien mogen ze daarentegen wel. Maar het domein zelf kun je altijd uitverhuizen en gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Anoniem: 278217 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:44:
Domeinen mogen niet 'gekaapt' worden. Zelfs niet als je nog nooit een rekening betaald hebt aan transip. Gewoon wegverhuizen die overige domeinen. Dat kunnen en mogen ze niet tegenhouden van de registrars.
Hosting offline gooien mogen ze daarentegen wel. Maar het domein zelf kun je altijd uitverhuizen en gewoon gebruiken.
Succes met het laten losgooien en verkrijgen van de verhuistokens. Als ze je de toegang tot de systemen hebben ontzegt wegens wanbetaling, dan kan het wel een lang gaan duren.

Mijn advies voor TS zou zijn: verlies nemen. Factuur betalen. Opzeggen wat er opgezegd moet worden. Rest van het spul ook weg verhuizen komende maanden, niet vergeten op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
boyette schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 04:04:
[...]

Dat mogen ze ook wel eens uitleggen..
Een domein is niet hetzelfde als hosting. Hosting wil zeggen dat je een stukje ruimte huurt op een server. Daar heb je geen actieve domeinnaam voor nodig. Heb je alleen je domeinnaam verhuisd, dan loopt de hosting door en daar moet je voor betalen. Je hostingpakket kan je doorgaans ook nog koppelen aan een andere domeinnaam, omdat het een apart product is.

Het kan ook zijn dat TransIP verhuizingen voor losse domeinen en hostingpakketten hetzelfde ziet en je na een verhuizing zelf de opzegging nog moet doorvoeren. Want misschien heb jij na de verhuizing toch nog bestanden nodig van het oude hostingpakket. Je wil dus niet dat meteen na een verhuizing alle diensten bij je oude provider stoppen en je dan zelf moet aangeven wanneer je het hostingpakket niet meer nodig hebt. Als ze dit ook bij losse domeinen hanteren moet je na een verhuizing nog wel aangeven dat je wil opzeggen, ook al klinkt dat voor een losse domeinnaam niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Drardollan schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:50:
[...]

Succes met het laten losgooien en verkrijgen van de verhuistokens. Als ze je de toegang tot de systemen hebben ontzegt wegens wanbetaling, dan kan het wel een lang gaan duren.

Mijn advies voor TS zou zijn: verlies nemen. Factuur betalen. Opzeggen wat er opgezegd moet worden. Rest van het spul ook weg verhuizen komende maanden, niet vergeten op te zeggen.
ALs ze niet willen meewerken ga je dus naar de registrar. ( leverancier van je provider) Die zijn verplicht mee te werken als de domein op jou naam staat. De provider zal daarvoor een dikke rekening weer van de registrar krijgen omdat ze niet volgens protocol werken.
Bron: ik heb bij een grote nederlandse registrar en provider gewerkt. AChterstallige betaling mag geen blokkade op het domein zelf opleveren, wel op de hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorbataGames
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-05 13:34
Anoniem: 278217 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:55:
[...]

ALs ze niet willen meewerken ga je dus naar de registrar. ( leverancier van je provider) Die zijn verplicht mee te werken als de domein op jou naam staat. De provider zal daarvoor een dikke rekening weer van de registrar krijgen omdat ze niet volgens protocol werken.
TransIP is in dit geval ook de registrar.

Voor .nl domeinen kun je het overigens laten escaleren via SIDN, speel dit via je nieuwe provider. Maar ik raad persoonlijk aan om je factuur gewoon te betalen; pak je verlies en leer ervan om volgende keer gewoon je opzegging(en) door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CorbataGames schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:02:
[...]

TransIP is in dit geval ook de registrar.

Voor .nl domeinen kun je het overigens laten escaleren via SIDN, speel dit via je nieuwe provider. Maar ik raad persoonlijk aan om je factuur gewoon te betalen; pak je verlies en leer ervan om volgende keer gewoon je opzegging(en) door te geven.
Dan heb je de registry nog. Zoals SIDN voor .nl, voor .com verisign. Die klachtenprocedures daar gaan vrij rap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 00:51

BHQ

Het verhaal rammelt. Het domein zou dus al geruime tijd bij de nieuwe registrar staan en maanden later wordt er alsnog gefactureerd? Dat lijkt me sterk. Is er uberhaupt wel verhuisd?

Wegverhuisde domeinen worden automatisch niet meer gefactureerd:
https://www.transip.nl/kn...dere-registrar-verhuizen/

Is er niet simpelweg verhuisd nadat de renewal al heeft plaatsgevonden? (Dat zou je makkelijk kunnen bevestigen, het domein heeft dan een jaar later expiry).

[ Voor 48% gewijzigd door BHQ op 26-04-2019 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Anoniem: 278217 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:55:
[...]

Bron: ik heb bij een grote nederlandse registrar en provider gewerkt. AChterstallige betaling mag geen blokkade op het domein zelf opleveren, wel op de hosting.
Je hoeft mij niet te vertellen hoe het zit met registrars.
TransIP is 1 van de grootste voor NL domeinen, daarboven zit dan nog enkel de SIDN.

TransIP mag de toegang tot je account en hosting prima blokkeren bij wanbetaling. Dat je daardoor niet meer bij je verhuistokens kunt komen of het domein blokkeren, dat is zeker discutabel. In de voorwaarden van de SIDN voor registrars (https://www.sidn.nl/downl...n%20voor%20registrars.pdf) staat:
7.1.Houders kunnen gedurende de looptijd van hun abonnement van registrarveranderen(verhuizen). Hoe een verandering van registrarin zijn werk gaat, kunt u lezen op www.sidn.nl. De registrarmet wie de houderde relatie beëindigt, verleent hieraan altijd zijn medewerking. De procedure voor het veranderen van registrarbeschrijft een aantal verplichtingen die de registrarin dat verband heeft.
Maar de algemene voorwaarden van TransIP zeggen het volgende (https://www.transip.nl/algemene-voorwaarden/):
6.I. Als een automatische afschrijving onverhoopt mislukt, versturen wij altijd een bericht. Daarnaast versturen wij algemene betalingsherinneringen als een factuur te lang open blijft staan.II. Wanneer een factuur (zes) 6 weken onbetaald is gebleven, wordt deze definitief als achterstallig gezien. Wij versturen dan altijd een aanmaning, die je per post ontvangt als je woonachtig bent in Nederland. Vanaf dit moment kan er geen automatische afschrijving meer plaatsvinden en is de factuur alleen nog in je controlepaneel of door middel van een handmatige overboeking te voldoen. III. Wanneer de factuur nog veertien (14) kalenderdagen onbetaald blijft, worden de niet-betaalde diensten geblokkeerd en versturen wij een tweede aanmaning per e-mail. Hierbij worden incassokosten gefactureerd bovenop de openstaande kosten voor je diensten. IV. Als ook aan de tweede aanmaning geen gehoor wordt gegeven, worden na veertien (14) kalenderdagen alle diensten in je account geblokkeerd en ontvang je een laatste aanmaning per e-mail. Er worden hierbij nogmaals incassokosten gefactureerd. V. Als we ook naar aanleiding van deze laatste aanmaning geen betaling ontvangen, zijn wij na nog zeven (7) dagen genoodzaakt de openstaande vordering inclusief wettelijke rente over te dragen aan een incassobureau voor verdere afhandeling. De incassokosten ben je vanaf dat moment verschuldigd aan het incassobureau. Tevens worden je betaalde diensten niet meer verlengd en je gratis diensten per direct opgezegd. We kunnen je dan geen nieuwe diensten meer leveren. Alle verdere communicatie over de vordering verloopt vanaf dan ook via het incassobureau.
Je hebt dus als klant bewust getekend / bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Deze zijn, mijn inziens, niet te beperkend op de voorwaarden van SIDN. Je krijgt eerst 6 weken de tijd om een factuur te betalen, vervolgens nog 2 weken en als laatste nog 2 weken als je geen gehoor heeft. Dat maakt in totaal 10 weken met minstens 3 berichtgevingen. Het is natuurlijk niet zo dat je elke berichtgeving maar kan negeren en vervolgens wel een beroep gaat doen op de voorwaarden van de SIDN.

In dit geval had TS op dag 1 na de factuur al contact kunnen opnemen en de boel regelen. Blijkbaar bewust 10 weken niets mee gedaan. Tsjah, dan maak je het jezelf natuurlijk wel erg lastig.

Ik denk niet dat er 1 rechter is die je gelijk gaat geven. Eerst heb je voor de factuur al veel mogelijkheden gehad om de boel te verhuizen, vervolgens heb je nog 10 weken de tijd gehad om dingen te regelen. De algemene voorwaarden van de SIDN gaan alleen over de periode dat je klant bent bij je Registrar. Door, na afloop van je contract, 10 weken niet te betalen kan je stellen dat er geen contract meer is, en dat TransIP dus niet meer hoeft mee te werken op basis van SIDN voorwaarden.

Overigens bevestigd zelfs de SIDN dat een verhuizing van een domein geen opzegging is in zijn algemene voorwaarden voor domeinnaamhouders (https://www.sidn.nl/downl...l-domeinnaamhouders.pdf):
10.2.Een verhuizing van een .nl-domeinnaam naar een andere registrarheeft geen invloed op de overeenkomst tussen de houderen zijn registrar,tenzij er in die overeenkomst iets anders is bepaald. Als de houderbijvoorbeeld met zijn registrareen hostingcontract van een jaar heeft afgesloten,dan verandert de verhuizing van de .nl-domeinnaam daar gedurende dat jaar niets aan. De houderblijft indit voorbeeld ten opzichte van zijn registrarverplicht tot betaling van de gelden voor de hosting, tenzij dat anders werd afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Voor de beeldvorming, over wat voor bedrag praten we hier? Als het enkel een domeintje is voor een jaar kan het nooit veel zijn, of willen ze een heel hostingpakket factureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ik vraag me sowieso af of het verhaal wel klopt. TransIP stelt dat ze pas na 10 weken overgaan tot blokkade. Ik heb geen redenen om daaraan te twijfelen, maar volgens TS is de factuur pas maximaal 6 weken oud, uitgaande van 'midden maart':
Toch kreeg ik daar nog een factuur van voor de verlening met een jaar, domeinen liepen tot midden maart, maar in januari waren ze al verhuist.
TransIP factureert op de dag van verlenging normaliter. Dus die factuur is maximaal 6 weken oud.

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 26-04-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:56

servies

Veni Vidi Servici

Verlenging van wat?
  • Domeinregistratie?
  • Hosting?
Mijn gok is de laatste... En dat staat los van de domeinen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Desalnietemin moet Transip zich houden aan de voorwaarden die de SIDN stelt. Dat doen ze niet als ze je de toegang ontzeggen tot een verhuiscode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 20:40

Dit lijkt me logisch toch? Je bent dus al anderhalve maand op de hoogte dat er iets (naar jouw mening) niet goed gaat met een factuur, maar in plaats van daarover contact op te nemen met Transip en het op te lossen, heb je gewoon anderhalve maand geweigerd te betalen... En nu ben je verbaasd dat ze je diensten blokkeren? Dat lijkt me een beetje de omgekeerde wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Anoniem: 278217 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:44:
Domeinen mogen niet 'gekaapt' worden. Zelfs niet als je nog nooit een rekening betaald hebt aan transip.
Dus eigenlijk is een domeinnaam gratis, zolang je maar de rekening niet betaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien dit over Hosting gaat, schop ik het topic ook die richting op.

SF -> IH

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 16:43

MrMonkE

★ EXTRA ★

Droefsnoet schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:48:
[...]

Dus eigenlijk is een domeinnaam gratis, zolang je maar de rekening niet betaald?
Aan je registrar, nee. Dan verloopt je domein gewoon.
Dit is meer huurschuld waarvoor ze mijn auto aan de ketting leggen.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:24
Audiowaste schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:42:
Nee, TS neemt diensten af. Een deel daarvan heeft 'ie naar een andere partij verhuisd, maar verzuimd op te zeggen bij de leverancier. Vervolgens weigert hij die niet correct opgezegde dienst te betalen, dus heeft leverancier het recht om de dienstverlening tijdelijk stop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Nope, de betalingsverplichting blijft wel bestaan bij de partij waar je hem hebt afgenomen. Inclusief eventuele vervolg stappen van die partij om het te innen. Maar je moet tijdens de looptijd van het domein altijd de beschikking hebben tot de verhuis tokens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-05 13:49

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Soortgelijk dingetje gehad bij Mijndomein, hier lag de fout echt bij mij, beroep gedaan op wet van dam, laatste maand betaald en probleem was opgelost :)

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 03:55

WhiteDog

met zwarte hond

[...]

Bij bv. een .com mag je de transfer gaan blokkeren als registrar indien er een openstaand saldo is. Dat kan je dus zeker wel een tijdje van dwarsliggen. Nog nooit gedaan overigens.

Er zijn ook hosters en registrars waar je domeinnaam gewoon verwijderd zal worden indien de betaling niet tijdig gebeurt. Ook kan men met een creditsysteem werken waarbij je altijd vooraf betaald hebt.

Je neemt als hoster altijd een risico als je mensen achteraf of "te laat" laat betalen.

Het helpt natuurlijk wel als klanten hun diensten op tijd opzeggen en niet 2 weken nadat de factuur betaald moest zijn :)

Vroeg of laat krijg je ook gewoon een incassobureau op je dak ook al is het maar een factuur van 15 €.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 20:40
WhiteDog schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:39:
[...]

Er zijn ook hosters en registrars waar je domeinnaam gewoon verwijderd zal worden indien de betaling niet tijdig gebeurt. Ook kan men met een creditsysteem werken waarbij je altijd vooraf betaald hebt.
Ik denk dat TS nog van geluk mag spreken dat ze dat niet gedaan hebben. Dan komt het domein in quarantaine en ben je écht serieus geld kwijt, zeker als je het bij een andere provider úít quarantaine moet laten halen.

Wat dat betreft is het best wel coulant dat ze zijn domeinen "slechts" geblokkeerd hebben.
Pagina: 1