Meerdere apparaten via 1 DAC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1204904

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een relatief oude audio set-up bestaande uit een Yamaha versterker van 90W en twee Ker speakers met een max van 120W. Vroeger speelde ik altijd zonder problemen mijn digitale muziek via mijn laptop af op deze set-up. Sindskort wil ik mijn set-up gebruiken om het geluid van mijn Samsung Smart TV en Samsung S7 Smartphone af te spelen. Helaas zijn de geluidskaarten van deze apparaten dusdanig beroerd dat mijn audio set-up totaal niet meer tot zijn recht komt. Iemand raadde me het aanschaffen van een DAC aan, ten eerste ben ik benieuwd of jullie het daar mee eens zijn? Zoja, kan ik dan mijn TV via de optische ingang en mijn telefoon via de USB ingang op de DAC aansluiten, waarna ik de DAC op mijn versterker aansluit en weer fatsoenlijk geluid uit mijn speakers kan krijgen?

Gr.
P

Beste antwoord (via Anoniem: 1204904 op 28-04-2019 12:41)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 1204904 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:52:
@The Eagle
Bedankt voor je antwoord, met een instap receiver bedoel je een nieuwe versterker toch? Daar sta ik wel voor open, mijn budget is 150-200 euro, tweedehands is prima. Ik heb daar wel naar zitten kijken, maar ik vind het moeilijk om in te schatten of een versterker digitaal ingangen heeft, zoja hoeveel. Kan je me misschien wat aanbevelen? Ik heb het liefst een Yamaha of Cambridge Audio versterker. deze leek me wel interessant.

Mbt je andere vraag, Ja :)

@martyw Bedankt voor de aanvulling en suggesties, ik had zelf ook naar die Dacmagic gekeken, maar ik kon niet zien dat input switchen mogelijk was. Anyway, mocht een nieuwe versterker niet lukken dan ga ik voor jouw chromecast audio + Dacmagic optie, thanks!
Nee, ik bedoel een home cinema receiver. Die doen na,elijk ook gewoon stereo, en hebben daarnaast tig digitale aansluitingen naast wat analoge. En in jouw prijsklasse doen die echt niet onder voor hun stereo broertjes. En dan heb je ineens spotify connect ingebouwd, intnetradio en whatever. Oftewel: welkom in de 21e eeuw :P
Enige wat je dan nog nodig hebt is een digitale kabel tussen je TV en je receiver. Maar das zo geregeld.

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 27-04-2019 14:01 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ligt aan de dac en of dat ding meerdere aansluitingen en een switch heeft voor de bronkeuze. Ze zijn er wel, maar voor een dergelijk budget kun je onderhand net zo goed een instap receiver kopen met tig digitale aansluitingen.
Wat is je budget en wil je evt tweedehands kijken?

Wat ik je verder aan kan raden is om voor je telefoon een app als Jetaudio te installeren. Die heeft vrij ingebouwde equalizerfuncties aan boord voor als je MP3 afspeelt. Mocht je spotify gebruiken, ook die heeft een ingebouwde eq waar je mee zou kunnen spelen. Spotify snapt ook 3rd party eq apps meen ik, maar dat weet ik niet zeker. Maar eigenlijk vermoed ik dat je liefst gewoon BT of streamoing danwel spotify connect wilt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:37
Eens met @The Eagle, je muziek van je telefoon streamen kan prima werken. Als je je Yamaha wilt houden zou je bijvoorbeeld een Pricewatch: Chromecast audio (is uit productie, maar nog wel hier en daar te koop) of een Bluetooth adapter kunnen nemen. Voor je TV volstaat dan een eenvoudige dac, bijvoorbeeld deze Pricewatch:Marmitek.
Wil je liever bedraad dan is een goede dac met input switch de Pricewatch:Dacmagic

[ Voor 14% gewijzigd door martyw op 26-04-2019 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@The Eagle
Bedankt voor je antwoord, met een instap receiver bedoel je een nieuwe versterker toch? Daar sta ik wel voor open, mijn budget is 150-200 euro, tweedehands is prima. Ik heb daar wel naar zitten kijken, maar ik vind het moeilijk om in te schatten of een versterker digitaal ingangen heeft, zoja hoeveel. Kan je me misschien wat aanbevelen? Ik heb het liefst een Yamaha of Cambridge Audio versterker. deze leek me wel interessant.

@martyw Bedankt voor de aanvulling en suggesties, ik had zelf ook naar die Dacmagic gekeken, maar ik kon niet zien dat input switchen mogelijk was. Anyway, mocht een nieuwe versterker niet lukken dan ga ik voor jouw chromecast audio + Dacmagic optie, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:37
Die Pricewatch: Yamaha heeft slechts analoge ingangen. Binnen budget met digitale ingangen is bijvoorbeeld deze Pricewatch:Onkyo. Binnen jouw budget ziek ik geen nieuwe Yamaha of Cambridge Audio's, tweedehands zou je naar een AV receiver kunnen kijken, bijvoorbeeld deze Denon

[ Voor 27% gewijzigd door martyw op 27-04-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 28-05 23:04

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Anoniem: 1204904 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:52:
@The Eagle

Nee, ik bedoel een home cinema receiver. Die doen na,elijk ook gewoon stereo, en hebben daarnaast tig digitale aansluitingen naast wat analoge. En in jouw prijsklasse doen die echt niet onder voor hun stereo broertjes. En dan heb je ineens spotify connect ingebouwd, intnetradio en whatever. Oftewel: welkom in de 21e eeuw :P
Enige wat je dan nog nodig hebt is een digitale kabel tussen je TV en je receiver. Maar das zo geregeld.

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 27-04-2019 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14

Jag

Nee joh, die klinken niet goed in stereo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Jag Je moet je luidsprekers ook niet aansluiten met dunne dropveters. }:O

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, wederdom bedankt voor de feedback. Zo'n home cinema receiver lijkt me de beste optie en daar ben ik wel bereid wat meer voor neer te leggen, ik heb deze gekocht.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 1204904 op 28-04-2019 12:43 ]

Pagina: 1