Toon posts:

Welke tools/admins op een linux bak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een redhat 7.0 machine draaien.

Hierop staat PHP, Apache, MySQL enzo op.

Wat zijn nu een beetje leuke, goeie handige tools/programma's die ik op die machine kan installeren om lekker te spelen en welke misschien ook nog gebruik maken van PHP en Mysql enz.

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Webmin, is een goed tooltje, voor het instellen van diversen servers etc. op je systeem. :9
Verder misschien phpnuke, ze staan als het goed is allemaal op freshmeat (www.freshmeat.net)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks. Ziet er goed uit.

Verder nog proggy die intressant zijn om te installeren om een beetje nuttig gebruik van de functionaliteit te maken en om mee te spelen?

Ik zit zelf aan een forum te denk of zo en eventuele php based websites.

Verwijderd

Hallo..

Ik wil graag weten, waar je die tools kunt downloaden, sterker nog, is er een site waar ik RedHat kan downloaden, inplaats van Suse

please help me
mijn E-mail adres is wolfeye@xs4all.nl

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:54
Op http://sourceforge.net/ staan ook een heleboel leuke speeltjes... gewoon de zoekfunctie gebruiken.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op donderdag 26 juli 2001 11:35 schreef wolfmannetje het volgende:
Hallo..

Ik wil graag weten, waar je die tools kunt downloaden, sterker nog, is er een site waar ik RedHat kan downloaden, inplaats van Suse

please help me
mijn E-mail adres is wolfeye@xs4all.nl
1. Google.com
2. Gewoon nadenken, ligt vrij voor de hand.
3. We zitten hier op een forum, dus ga je niet iedereen e-mailen.

:)

Verwijderd

Topicstarter
http://sourceforge.net/ is wel leuk en aardig maar als je niet weet wat er is en of je er wat aan hebt schiet dat niet echt op.

Waar is een forum anders voor als je iets wilt weten of discusseren??

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met phpweblog?

Ik begrijp uit hun FAQ (http://phpweblog.org ) dat het een tool is die PHP en MYSql gebruikt en een soort website/template builder is of begrijp ik het verkeerd?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

http://freshmeat.net en dan begin je gewoon t e zoeken! iets intuïver mag wel.

Begin gewoon met php en dan wat je wilt weten bijv.

Overigens vindt ik webmin zelf niet echt veilig en hierbij heb je ook niet echt het gevoel dat je weet wat je aan het doen bent op je systeem! Het is alleen wel erg makkelijk om zoiets te gebruiken!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

/me blijft erbij, dat al die zogenaamde klik, klik, klik interfaces er voor zorgen, dat je niet veel verstand hebt van de achterliggende progjes/configuraties.

Ik zie hier af en toe vragen, van mensen die dat soort progjes gebruiken, dat ik zoiets bij mezelf denk van "Als je een beetje in het programma zelf zou duiken i.p.v. een tooltje ala webmin te gebruiken, dan was heel de vraag waarschijnlijk overbodig geweest". En dan druk ik me nog netjes uit >:) ;)

Mochten er een keer problemen voordoen, dan zul je maar wat blij zijn, dat je enigszins kennis van het programma zelf hebt.

Als je echt nog helemaal nieuw in Linux en haar programma's bent, dan kun je er uiteraard wel mee beginnen, maar ik raad je toch aan om zo snel mogelijk je goed te verdiepen in de programma's die je op je linux machine hebt draaien.
That is: De man-pages lezen, eventuele websites doornemen. Configs doornemen/aanpassen. Mailinglijsten lezen. GOT NOS lezen >:) etc.
Maar als je als newbie hier meteen mee begint, dan zal je in het begin er wat langer overdoen en ook de nodige foutjes maken. Echter zal je er later enorm veel plezier van hebben.

Tja en voor bijna al je Linux progjes kan je op versvlees, zoals imdos al zei terecht.

Verwijderd

edit != quote |:(

Verwijderd

Topicstarter
hmm... ik wil gewoon weten wat jullie allemaal voor proggies draaien op jullie machines die misschien ook intressant zijn voor mij ...

Kan ik wel leuk een search gaan doen of op een andere site gaan zoeken maar waar naar als je niet weet wat er is en of het wat is.. Waar is dan anders een Forum voor, om iemand naar een andere pagina te verwijzen weer de goot in ... Daar kan ik zelf ook wel opkomen, daar heb ik geen forum voor nodig..

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 07:59 schreef rednar het volgende:
hmm... ik wil gewoon weten wat jullie allemaal voor proggies draaien op jullie machines die misschien ook intressant zijn voor mij ...

Kan ik wel leuk een search gaan doen of op een andere site gaan zoeken maar waar naar als je niet weet wat er is en of het wat is.. Waar is dan anders een Forum voor, om iemand naar een andere pagina te verwijzen weer de goot in ... Daar kan ik zelf ook wel opkomen, daar heb ik geen forum voor nodig..
Tja, hier heb je op zich wel gelijk in, maar toch moet ik zeggen dat je vraag erg ruim is. Het is bijvoorbeeld niet duidelijk wat voor soort tools je zoekt. Bijvoorbeeld programmeer tools, netwerk tools, enz...

Over het algemeen is het zo dat hoe ruimer je vraag is des te eerder je wordt doorverwezen naar een site als freshmeat. Hier is denk ik zo'n 80% (wilde schatting) van alle linux/unix software te vinden.

Op freshmeat kun je ook op categorie zoeken. Dus als je weet wat voor tools je zoekt dan kun je vrij makkelijk verschillende programma's vinden.

Dus als je wat duidelijker kan zijn wat je precies zoekt kunnen we beter gericht antwoord geven. Bovendien is de "handigheid" van tools ook een kwestie van smaak.
Pagina: 1