/me blijft erbij, dat al die zogenaamde klik, klik, klik interfaces er voor zorgen, dat je niet veel verstand hebt van de achterliggende progjes/configuraties.
Ik zie hier af en toe vragen, van mensen die dat soort progjes gebruiken, dat ik zoiets bij mezelf denk van "Als je een beetje in het programma zelf zou duiken i.p.v. een tooltje ala webmin te gebruiken, dan was heel de vraag waarschijnlijk overbodig geweest". En dan druk ik me nog netjes uit
Mochten er een keer problemen voordoen, dan zul je maar wat blij zijn, dat je enigszins kennis van het programma zelf hebt.
Als je echt nog helemaal nieuw in Linux en haar programma's bent, dan kun je er uiteraard wel mee beginnen, maar ik raad je toch aan om zo snel mogelijk je goed te verdiepen in de programma's die je op je linux machine hebt draaien.
That is: De man-pages lezen, eventuele websites doornemen. Configs doornemen/aanpassen. Mailinglijsten lezen. GOT NOS lezen

etc.
Maar als je als newbie hier meteen mee begint, dan zal je in het begin er wat langer overdoen en ook de nodige foutjes maken. Echter zal je er later enorm veel plezier van hebben.
Tja en voor bijna al je Linux progjes kan je op versvlees, zoals
imdos al zei terecht.