nieuwe koelvriescombinatie kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-08 14:09
onze samsung koelvriescombi begint na 7 jaar raar te doen, ( Samsung RB30J3000WW )

vanochtend dacht ik even brood uit de vriezer te halen maar het was net of het nooit bevroren was geweest en de koeling boven was ook niet koud meer....

even de stekker uit het stopcontact gehad, de vriezer lijkt wel weer te werken met de temp op -23 graden en de koeling op 1

ik ben zelf niet handig om dit soort dingen te repareren helaas

7 jaar is toch niet heel erg lang?

nu vraag ik mij af,is dit gewoon pech? zal ik weer een samsung kopen of toch maar een bosch? en zal ik er een extra 'verzekering' bij nemen?

vorig jaar liet hij ons ook al even in de steek en ik ben bang dat het een warme zomer niet zal overleven

kan iemand mij de goede richting op helpen?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:36
Zal beginnen te zeggen dat ik 0 verstand heb van koelkasten of vriezers, maar mijn ouders hadden tot voor kort een vriezer die al zo'n 25 jaar meeging. De enige reden om die te vervangen was dat deze naar 21e eeuw-standaarden deze wat veel stroom verbruikte.

In mijn beleving is 7 jaar dan inderdaad niet erg lang voor een vriezer. Verzekering zou ik niet afnemen, een verzekering neem je doorgaans voor dingen die je niet zelf kan betalen als 't een keer mis gaat. Een afgebrand huis kunnen de meeste mensen zich niet permitteren om zelfstandig financieel op te lossen, een kapotte koelkast/vriezer doorgaans wel (ik realiseer me dat er minima zijn voor wie dit niet geldt).

Wat het niet koud zijn van de vriezer betreft, je hebt de vriezer niet toevallig recentelijk verplaatst of iets dergelijks?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-08 14:09
Freeaqingme schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:07:
Zal beginnen te zeggen dat ik 0 verstand heb van koelkasten of vriezers, maar mijn ouders hadden tot voor kort een vriezer die al zo'n 25 jaar meeging. De enige reden om die te vervangen was dat deze naar 21e eeuw-standaarden deze wat veel stroom verbruikte.

In mijn beleving is 7 jaar dan inderdaad niet erg lang voor een vriezer. Verzekering zou ik niet afnemen, een verzekering neem je doorgaans voor dingen die je niet zelf kan betalen als 't een keer mis gaat. Een afgebrand huis kunnen de meeste mensen zich niet permitteren om zelfstandig financieel op te lossen, een kapotte koelkast/vriezer doorgaans wel (ik realiseer me dat er minima zijn voor wie dit niet geldt).

Wat het niet koud zijn van de vriezer betreft, je hebt de vriezer niet toevallig recentelijk verplaatst of iets dergelijks?
hey,

nee niet verplaatst,

wel 2 jaar geleden verhuisd maar verder niks verplaatst

ik had nog even contact met wehkamp en de koelkast komt is gekocht in 2013 dus nog geen 6 jaar oud ( juli 2013 )

maar volgens de wehkamp is de economische levensduur van 5 jaar voorbij en kunnen ze niks meer voor mij betekenen....

samsung gebeld en die kunnen wel een monteur sturen maar als ik het zo hoorde is het met voorrijkosten ( 95 euro ) en 60 euro per uur bijna beter om gewoon een nieuwe te kopen....

ik had nog de plaatselijke witgoed reparateur gebeld en die vertelde dat als het de compressor is ( iets met gas dat bijgevuld moet worden ofzo ) dat hun dat wettelijk gezien niet meer mogen doen....

op de deur van de koelkast zit wel een sticker met daarop ( 10 jaar garantie op de digital convertor compressor )

dus ik weet het even niet....

ik hoop dat de koelkast het nog even vol houd tot de verhuizing dan koop ik alles wel nieuw :)