Ik zit in een groepje dat bezig is een oude telescoop van de sterrenwacht te moderniseren. 1 Van de dingen is dat we via een computer de telescoop willen gaan bedienen en dat we fotografie, filmen en dergelijke er mee willen gaan doen.
Wat betreft software zal het OS Windows worden (niet meegenomen in de lijst, omdat nog niet duidelijk is via welk kanaal dit gekocht moet worden). Alhoewel er voor Linux ook zeker veel beschikbaar is, zijn de programma's het best ondersteund op Windows.
Wat betreft andere software moet je denken aan Stellarium, BackyardEOS, PHD2, SharpCap. Stacken en nabewerken hoeft niet op deze machine.
Wel 2 monitoren, zodat het publiek ook kan meekijken en niet over je schouder hoeft te staren.
Klein en stil is het belangrijkst en ik vraag me af of mijn componenten allemaal goed met elkaar samenwerken. Budget is niet direct van belang:
Wat betreft software zal het OS Windows worden (niet meegenomen in de lijst, omdat nog niet duidelijk is via welk kanaal dit gekocht moet worden). Alhoewel er voor Linux ook zeker veel beschikbaar is, zijn de programma's het best ondersteund op Windows.
Wat betreft andere software moet je denken aan Stellarium, BackyardEOS, PHD2, SharpCap. Stacken en nabewerken hoeft niet op deze machine.
Wel 2 monitoren, zodat het publiek ook kan meekijken en niet over je schouder hoeft te staren.
Klein en stil is het belangrijkst en ik vraag me af of mijn componenten allemaal goed met elkaar samenwerken. Budget is niet direct van belang:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i3-6100T Boxed | € 151,25 | € 151,25 |
| 1 | Moederborden | Asus H110T | € 82,90 | € 82,90 |
| 1 | Behuizingen | Akasa Euler S Fanless | € 78,50 | € 78,50 |
| 2 | Monitoren | Dell UltraSharp U2412M Zwart | € 193,- | € 386,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Impact HX424S14IBK2/8 | € 54,61 | € 54,61 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 753,26 | ||
/i/2002394709.jpeg?f=imagegallery)