Momenteel ben ik ook aan het kijken voor de aanschaf van zonnepanelen. Ons huis (geschakelde 2 onder 1 kap) staat in Veldhoven. De zolder heeft een schuin dak (hellingsgraad van zo'n 30-35 graden) op ZW (Oriëntatie dak: 242 graden) met een dakraam. Op de uiteindes van ons dak staan 2 schoorstenen. Hierdoor passen er 11 panelen op (totaal dus 3575 Wp).
Nu ben ik met wat offertes bezig en twijfel ik over de capaciteit van de omvormer. Wat zouden jullie doen?
Zonnepanelen: Q Cells Q.PEAK DUO-G5 325Wp
Omvormer: SolarEdge SE3000H 1-fase HDWave of SolarEdge SE3500H 1-fase HDWave
Op goede dagen is de SE3000H waarschijnlijk net te klein, maar zal de meerprijs van de SE3500 van 70 euro terugverdiend worden? En hoe zit het met het inschakelen en efficiëntie verschil? Ben benieuwd naar jullie mening.
Nu ben ik met wat offertes bezig en twijfel ik over de capaciteit van de omvormer. Wat zouden jullie doen?
Zonnepanelen: Q Cells Q.PEAK DUO-G5 325Wp
Omvormer: SolarEdge SE3000H 1-fase HDWave of SolarEdge SE3500H 1-fase HDWave
Op goede dagen is de SE3000H waarschijnlijk net te klein, maar zal de meerprijs van de SE3500 van 70 euro terugverdiend worden? En hoe zit het met het inschakelen en efficiëntie verschil? Ben benieuwd naar jullie mening.