Vreemde sticker PostNL

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-05 06:06
Beste Tweaker,

Ik bestel met enige regelmaat spullen uit Australië.
Eigenlijk wordt dit altijd bezorgt via DPD, Maar omdat het nu wat meer was ging het via PostNL.

Het probleem :

Er is ergens binnen het proces van PostNL een adressticker opgeplakt met een adres dat niet van mij is.
Dit is vreemd want mijn adres is duidelijk zichtbaar.

Hoe ben ik hier achtergekomen :

Ik ben gebeld door de mevrouw die in betredende wijk de post bezorgt. Het betreft namelijk een zending die door de brievenbus kan. Deze mevrouw belde mij met de vraag waar het nu bezorgt moest worden omdat er meerde adressen opstonden. Het pakket is uiteindelijk naar een ophaal punt gebracht door deze mevrouw.

Wat is mijn vraag :

Waar in het proces wordt er zo'n adressticker opgeplakt en waarom, want mijn eigen adres is duidelijk zichtbaar.

Extra relevante info :

Er staan 3 adressen op het pakket. Het adres in Heeswijk-Dinther is mijn adres, Het adres in Veghel is het verkeerde adres. Dan hebben we nog een ander adres in veghel en dat is van het afhaal punt. Ik heb een foto van het pakket bijgevoegd zodat dit rare verhaal misschien wel duidelijk is voor jullie. Wegens privacy redenen heb ik natuurlijk de privé adressen zwart gemaakt op de plaatsnaam na.

Hopelijk is er iemand die mij meer kan vertellen, Want de mensen van de klantenservice krijg ik het niet duidelijk.

ik ben overigens niet zo goed in dit soort dingen, Mocht er iets niet duidelijk zijn hoor ik het graag

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/KuTe9Gt

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:05

iMars

Full time prutser

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yAl19y8.jpg

De PostNL code kan ik niet vinden, mogelijk een foutje?

[ Voor 37% gewijzigd door iMars op 25-04-2019 17:06 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:00

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

iMars schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:06:
[Afbeelding]

De PostNL code kan ik niet vinden, mogelijk een foutje?
Rechtsonder, met de QR-code

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:30
De Veghel sticker ziet eruit als een zelf af te drukken post/pakket zegel van PostNL. Ik heb dit systeem ook en kan zelf middels mijn dymo labelprinter postzegels drukken. De QR code is dan genoeg als frankering.

Ik heb zo'n vermoeden dat iemand het naar zichzelf heeft geprobeerd af te buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:05

iMars

Full time prutser

FooLsKi schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:09:
[...]

Rechtsonder, met de QR-code
Die scande bij mij niet ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:30
De QR code is vermoedelijk ook alleen door PostNL te lezen. Bevat geen adres data, alleen een uniek nummer wat de frankering bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
rdfeij schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:10:
De Veghel sticker ziet eruit als een zelf af te drukken post/pakket zegel van PostNL. Ik heb dit systeem ook en kan zelf middels mijn dymo labelprinter postzegels drukken. De QR code is dan genoeg als frankering.

Ik heb zo'n vermoeden dat iemand het naar zichzelf heeft geprobeerd af te buigen.
Die sticker zit op bijna alle brievenbuspakketjes vanuit buitenland, heeft niks met frankeren te maken. Is meer een sorteer/routerings sticker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:26

Arjan A

Cenosillicafoob

rdfeij schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:10:

Kan het ook zijn dat ergens in het sorteerproces de stikker los is gekomen en door een medewerker op een willekeurig pakket geplakt? Of niet willekeurig maar dat hij dacht dat de stikker daarvan loskwam?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:18
*knip* Offtopic. Dit kan je bijv. ook via een DM doen.

[ Voor 71% gewijzigd door Yorinn op 25-04-2019 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
De sticker rechtsonder wordt door de codeerafdeling op het pakket geplakt als ze niet de code (die met de hekjes) op de zending zelf kunnen printen. Blijkbaar heeft iemand de verkeerde postcode ingetypt waardoor er nu een heel ander adres op staat. Overigens is de barcode geen QR maar datamatrix, met scandit kun je deze wel lezen.

De sticker linksboven is door de bezorger erop geplakt om hem op het afhaalpunt in te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Bedankt voor alle antwoorden, Ik ben zeker wat wijzer geworden :). Mensen maken fouten. Al met al ben ik blij dat de postbezorger zo goed oplette en zo attent was mij te bellen. Nog een vraag. Ik maak zelf niet zoveel (bijna nooit) een post. Wat het er aan bovenstaande beter gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:47
Toch benieuwd, hoe komt de postbezorger aan jouw telefoonnummer? Stond dat ergens op de envelop? En als de zending door de brievenbus kan, waarom is het dan gedropt bij het afhaalpunt en niet in de brievenbus gedaan bij je huisadres?

[ Voor 41% gewijzigd door Brammos85 op 26-04-2019 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 20:27

KDL

Hulde aan de postbode trouwens, 9 vd 10 keer hadden ze hem in veghel erin gekwakt en doei verder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 08:55
Wel logisch 22 postage en waarde 10
Als ik douane medewerker was had ik het wel geweten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:23

servies

Veni Vidi Servici

(jarig!)
Brammos85 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:21:
Toch benieuwd, hoe komt de postbezorger aan jouw telefoonnummer? Stond dat ergens op de envelop? En als de zending door de brievenbus kan, waarom is het dan gedropt bij het afhaalpunt en niet in de brievenbus gedaan bij je huisadres?
Ff googlen en je komt een eind...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Brammos85 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:21:
Mijn 06 staat netjes onder mijn adres vermeld. Dat doet dit bedrijf altijd netjes. Betredende postbode die mij belde bezorgt in Veghel en niet in Heeswijk, Vandaar dat het is afgegeven bij een ophaalpunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
KDL schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:25:
Hulde aan de postbode trouwens, 9 vd 10 keer hadden ze hem in veghel erin gekwakt en doei verder
Ik heb de mevrouw ook hartelijk bedankt en een bloemetje aangeboden. Ik ben zeer blij dat er mensen zijn die hun werk nog zo goed willen doen en dat stapje extra zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
wimpie007 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:26:
Wel logisch 22 postage en waarde 10
Als ik douane medewerker was had ik het wel geweten ;-)
Het is maar speciale kleding, Maar ik ben inderdaad blij dat ze er een lage waarde opzetten, scheelt toch weer geld. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@AdmiraalTimbo PostNL plakt altijd een eigen sticker. daarom is vaak een pakje buiten NL alleen tot de grens te volgen. 'aangekomen' in NL als laatste. adres is verkeerd gegaan op de betreffende afdeling die deze codes maakt en plakt. 'vaak' ook nog over sticker van afzender heen geplakt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1