Toon posts:

Wifi 1e verdieping

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een: wifi versterker/ power line adapter setup
Wij hebben beneden en op zolder een prima 5 ghz wifi dekking. Op de eerste verdieping is dat (wat) minder. Op onze slaapkamer is nog redelijk goed te doen, op 2 andere slaapkamers en de baby kamer is het beroerder gesteld. Om die reden ben ik op zoek naar een oplossing voor deze (3) kamers. Bij voorkeur iets dat wifi ondersteund, maar uit te bereiden is met iets dat ook een kabel ondersteund (dan kan ik die bijv. in onze eigen slaapkamer pluggen + kabel naar de tv voor netflix/ videoland etc trekken, gaat nu via wifi). Voor de babykamer specifiek: kamer van +- 20m2, hier moet een goede dekking zijn ivm een babymonitor die we installeren. In dat boxje wil ik ook het liefst een stroomaansluiting hebben (die je er in kunt doen om daar vervolgens stroom doorheen te trekken) omdat we daar beperkt stopcontacten hebben.

Prioriteiten van belangrijk naar niet belangrijk:
1: wifi punt babykamer met stroomaansluiting;
2: wifi overige kamers;
3: bekabelde aansluiting onze slaapkamer;
4: snelheid overige kamers, minimaal 100mbit, 500 zou mooi zijn, meer hoeft niet.

Budget
Voor alle kamers bij voorkeur <400 euro.

(merk)voorkeuren
Geen voorkeuren, alles is welkom.
Belangrijkste is dat het de huidige wifi standaard ondersteund.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Ik gebruik een "FRITZ!BOX 7590" als router, daar zit een 1/1gbit aansluiting op via glasvezel.
Iets van een wifi-mesh systeem zou mooi zijn, maar is dat een verkoopterm of bieden ze dat niet allemaal?

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-04-2019 17:13)

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-01 18:54

Intergalactic

Testlab CoΓΆrdinator & Moderator Harde Waren

π™Έπš—πšŸπšŠπšπšŽπš›πšœ π™Όπšžπšœπš π™³πš’πšŽ

π™Έπš— πšœπš™πšŠπšŒπšŽ πš—πš˜ πš˜πš—πšŽ πšŒπšŠπš— πš‘πšŽπšŠπš› 𝚒𝚘𝚞 πšœπšŒπš›πšŽπšŠπš– | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Intergalactic

Intergalactic

π™Έπš— πšœπš™πšŠπšŒπšŽ πš—πš˜ πš˜πš—πšŽ πšŒπšŠπš— πš‘πšŽπšŠπš› 𝚒𝚘𝚞 πšœπšŒπš›πšŽπšŠπš– | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er goed uit, had ik nog niet gezien, dank voor de tip! Werkt dit ook goed samen met de fritzbox of krijg ik dan 2 netwerken?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Intergalactic allicht dat ik het verkeerd lees maar een 3-pack Mesh voor een enkele etage? Afhankelijk van de gebruikte apparatuur maar ook de materialen in het huis, zou ik simpel zeggen op de eerste etage een "goede" router in AP-modus configureren; heb je meteen een 4 / 8 poorts Gbit-switch en klaar? Een tweedehands Asus 68U bijvoorbeeld dekt hier rustig 350 kubieke meter met als laagste snelheid/waarde "slechts" 75Mbit.

@Verwijderd allicht dat ik het verkeerd begrijp maar waar komt de minimale eis van 100Mbps vandaan voor WiFi? Lijkt me wat veel, zelfs voor 4 gelijktijdige (maar niet dezelfde) Netflix UHD-streams dus zeker voor een babyfoon, enkele IPTV-streams of iets dergelijks?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:59:
@Intergalactic allicht dat ik het verkeerd lees maar een 3-pack Mesh voor een enkele etage? Afhankelijk van de gebruikte apparatuur maar ook de materialen in het huis, zou ik simpel zeggen op de eerste etage een "goede" router in AP-modus configureren; heb je meteen een 4 / 8 poorts Gbit-switch en klaar? Een tweedehands Asus 68U bijvoorbeeld dekt hier rustig 350 kubieke meter met als laagste snelheid/waarde "slechts" 75Mbit.

@Verwijderd allicht dat ik het verkeerd begrijp maar waar komt de minimale eis van 100Mbps vandaan voor WiFi? Lijkt me wat veel, zelfs voor 4 gelijktijdige (maar niet dezelfde) Netflix UHD-streams dus zeker voor een babyfoon, enkele IPTV-streams of iets dergelijks?
3 stuks is wel prima hoor, wilde er 1 per kamer, zit best een afstand tussen +- 10-15 meter van slaapkamerdeur tot slaapkamerdeur via de hal, ene helft van de 1e verdieping is open (feitelijk: beneden hoger plafond) en andere helft is slaapkamers/ badkamers/ inloopkasten. Snelheidseis was meer ivm logica: als iemand de snelheid nodig heeft, wil ik dat 'ie het kan raadplegen, ongeacht waar diegene is. Heb het zelf geregeld met mijn laptop, of ik boven of beneden ben is een wereld van verschil, dat kan irritant zijn (werk met microsoft teams). Soms zit je best even te wachten om documenten te openen.

• Intergalactic

Intergalactic

MAX3400 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:59:

Er zijn enkele opties natuurlijk, een 2 pack zal ook werken.

Wat TS ook zou kunnen doen is zijn hele netwerk vervangen.

Een AP werkt ook ala omada meuk wat wel prima werkt, alleen is zo'n kant en klare mesh kit natuurlijk simpelernin gebruik :+

@Verwijderd

Tja het is maar net wat je wilt, je kan je netwerk uitbreiden of je netwerk compleet vernieuwen, het zal prima werken met de fritz box als AP/mesh maar dan heb je wel heel veel wifi punten

[ Voor 9% gewijzigd door Intergalactic op 25-04-2019 17:10 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:07:
[...]
Soms zit je best even te wachten om documenten te openen.
Vreemd; als je ondergrens van 12MB/s (100Mbit) netto te langzaam is om documenten te openen, ligt dat niet aan de bandbreedte maar aan iets anders ;)

De rest van je reply snap ik en als je daar inderdaad het geld voor over hebt, dan is dat inderdaad een gegeven en een mogelijke oplossing (ook richting @Intergalactic dan qua gegeven suggestie).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het eens even testen, als het niks is, dan probeer ik weer wat anders. Zag ze bij coolblue staan, die tent werkt prima qua niet goed geld terug, dank voor de suggesties mannen!
Pagina: 1