Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reindu
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik heb een Eminent EM6355 IPcamera die ik vrijstaand in de wei met wifi wil verbinden met mijn netwerk, ong 200m ver.
Van een grijs verleden heb ik nog twee Engenius EOC5611P accesspoints waarmee ik indertijd mijn netwerk over 1 km op 5G kon uitbreiden.
Ik heb een USB aansluiting voor de auto omgeprutst naar een voeding met een autoaccu voor de camera, die werkt. Maar nu blijkt dat de camera alleen 2G pakt, en de Engenius levert daar maar een kort bereik (20 m) op het 8021b protocol.
Wat te doen, andere camera, ander accesspoint?

reindu

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Zit er ethernet op de camera ? Je zou dan met een client bridge kunnen werken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het maar over 2,4 GHz en 5 GHz. Niet over "2G" en "5G", want dat is nodeloos verwarrend.

Je camera zit een ethernetaansluiting op, zegt de specsheet, dus kun je je tweede engenius AP/Client Bridge als Client Bridge inzetten.

Alternatief is nog steeds 2.4 GHz, eventueel met een richtantenne op de camera. En met 802.11g, niet 11b.

Let wel dat je APs ook richtantennes ingebouwd hebben, dus wel even opletten hoe je ze opstelt. Ik weet niet waarom je maar 20 meter zou halen met die dingen op 2.4 GHz, ik denk dat je dan iets verkeerd doet.

Oh, in de specsheet staat dat de interne antenne alleen 5 GHz doet, dus wil je 2,4 GHz, dan heb je een externe (richt)antenne nodig voor je AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reindu
Snel antwoord! Die richtantenne is blijkbaar het probleem, want 5GHz werkt verder. In de gebruiksaanwijzing zag ik nog niet waar de aansluiting zit, moet weer de ladder op. Nu op zoek naar wat 2.4GHz richtantennes zijn en hoe ze er uit zien, en wat ze kosten.

reindu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reindu
Tweede Engenius inzetten als Client Bridge is geen optie, ik heb geen elektriciteit in de wei.

reindu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoe krijgt je camera stroom dan? Oh met een accu nvm. Kun je daar niet ook een 2e ding op aansluiten?

[ Voor 51% gewijzigd door CyBeR op 25-04-2019 17:34 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reindu
Zoals wat (5V/12V)?

reindu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zoals zo'n client bridge?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:01
Wat jij wilt doen is dus

Huis > Engenieus zender (200 m) < (accu) ip camera ? Dat gaat dus niet werken. En betwijfel of dat ook wel gaat werken met een richtantenne op de ip camera.

Gewoon. Volgende doen

Huis > Engenieus > (200 m) < Engenieus (accu) < camera (accu).

Die Engenieus zal ook wel iets van 12v zijn moet je even de spec sheets bekijken.

Vraag me alleen af hoelang je op 1 accu lading gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
wat een mogelijkheid is:

een nanostation koppelen aan je camera, die nanostation knutsel je aan een stepup converter (12V naar 24volt)

in principe zou je dus van een utpkabel de datalijnen kunnen knijpen in een rj45 stekker en die in de camera kunnen steken, de overige 4 aders zijn voor de PoE, die knoop je dus aan de stepup converter

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reindu
Idee van Jan-man trekt. Ik ga prutsen met de tweede Engenius

Hier de huidige, wel werkende stand van zake:
proefopstelling
Met de prutsvoeding
prutsvoeding

reindu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 12-09 12:14
Maak inderdaad een point to point waarbij je als het goed is zelfs in de wei geen wifi nodig hebt.

Router --> POE adapter accespoint --> Engenius <----200meter----> Engenius --> POE adapter accespoint --> Kort utp kabeltje --> Poe injector camera

In het weiland sluit je op de POE injector van de Engenius de Engenius unit aan.
In het weiland sluit je op de POE injector van de camera de Camera aan.
Vervolgens koppel je beide POe injectoren met de LAN kant aan elkaar.

Op deze wijze hoef je dus helemaal geen wifi meer in het weiland te gebruiken. Wel moeten beide POE adapters dus worden voorzien van stroom. Let hierbij op dat sommige Engenius accespoint op 24 en sommige op 48 volt werken.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mhXk379/wifi-camera.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reindu
Het project loopt enige vertraging op. Na het instellen van de tweede Engenius naar Client Bridge, besloot die spontaan om zijn wachtwoord, dat al jaren nog steeds admin/admin is, te veranderen. Door te resetten naar de fabrieksinstellingen ging hij wel terug naar het fabrieks-IPadres, maar het wachtwoord blijft geheim, Internet leverde alleen op, dat iemand anders dat ook had meegemaakt, maar oplossingen zijn er niet.

De Engeniussen werkten wel uitstekend op een 12V, dus een 24V voeding was niet nodig.
Dus ik moet maar een vervanger voor de ClientBridge Engenius kopen, die op 12 V draait, suggesties?

reindu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 12-09 12:14
reindu schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 22:17:
Het project loopt enige vertraging op. Na het instellen van de tweede Engenius naar Client Bridge, besloot die spontaan om zijn wachtwoord, dat al jaren nog steeds admin/admin is, te veranderen. Door te resetten naar de fabrieksinstellingen ging hij wel terug naar het fabrieks-IPadres, maar het wachtwoord blijft geheim, Internet leverde alleen op, dat iemand anders dat ook had meegemaakt, maar oplossingen zijn er niet.

De Engeniussen werkten wel uitstekend op een 12V, dus een 24V voeding was niet nodig.
Dus ik moet maar een vervanger voor de ClientBridge Engenius kopen, die op 12 V draait, suggesties?
Al met een andere browser geprobeerd in te loggen?
Heb zelf ook wel is gehad dat je met bijvoorbeeld chrome ergens niet in komt en met internet explorer wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik kan me niet voorstellen dat dit naar tevredenheid gaat werken. Afstand van 200m is naar mijn idee veel te groot voor betrouwbare wifi, en met stroomvoorziening op een loodaccu voorspel ik dat je constant in de gaten gaat houden of de boel niet plat ligt omdat of de wifi of stroomvoorziening het begeeft. Je zit ook volledig in de buitenlucht en mag ook goed rekening houden met de vijandigheid die dat oplevert, met name vocht en temperatuur. Vooral ethernetconnectors (wat waardeloze connectors zijn) willen wel eens plat gaan bij hoge temperatuurschommelingen en buiten worden ze daar dagelijks aan bloot gesteld.

Als je hier serieus werk van wil maken, op die afstand, dan lijkt mij dat schop in de grond en 230V buitenkabel trekken meer soelaas biedt. Daar kun je ook data over laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:58
Flake schreef op maandag 6 mei 2019 @ 07:44:
Ik kan me niet voorstellen dat dit naar tevredenheid gaat werken. Afstand van 200m is naar mijn idee veel te groot voor betrouwbare wifi, en met stroomvoorziening op een loodaccu voorspel ik dat je constant in de gaten gaat houden of de boel niet plat ligt omdat of de wifi of stroomvoorziening het begeeft. Je zit ook volledig in de buitenlucht en mag ook goed rekening houden met de vijandigheid die dat oplevert, met name vocht en temperatuur. Vooral ethernetconnectors (wat waardeloze connectors zijn) willen wel eens plat gaan bij hoge temperatuurschommelingen en buiten worden ze daar dagelijks aan bloot gesteld.
200m line of sight stelt niks voor en is geen probleem voor een beetje WiFi apparatuur. De meeste problemen met WiFi komen doordat er dingen tussen zitten die het signaal extreem dempen. Dikke muren ed. Daar heb je buiten vaak een stuk minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb in het verleden heel vaak wifi bridge verbindingen ingezet met afstanden zelfs tot 2km. Met de juiste antennes heb je een prima verbinding al zijn de resultaten niet altijd optimaal. 1 keer had ik er een brug tussen zitten, als deze openging of er een hoge boot langs voer viel de verbinding even weg (ging toen om ~1,5km)

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 06-05-2019 08:12 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reindu
Met de Engeniussen heb ik indertijd een uitstekende internetverbinding geleverd aan een vriend met een vakantiehuisje op 1 km afstand. Ik had het niet goed beveiligd, en na enige tijd viel het aantal ontvangstantennes in dat vakantiepark op. Toen ik er een wachtwoord opzette, kwam er na 10 minuten al iemand langs met een verzoek.Dus ik denk dat ik een tijdje lang ong 10 goedwerkende straalverbindingen had.

Ik heb alle browsers geprobeerd, maar hij blijft om een ander wachtwoortd vragen. Ik heb ook allerlei resetprocedures die ik op internet vond, gevolgd, zonder resultaat

reindu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat is nu daadwerkelijk de functionele wens? Wat wil je precies monitoren / opnemen ? Ben je misschien niet veel beter uit met een oude smartphone welke je inzet als camera, al da niet opslaan op lokaal storage, in combinatie met een solar panneltje om de accu bij te laden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1