Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperLevi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-07 17:59
Hey tweakers!

Ik zit al een aantal weken goed te twijfelen over deze apparaten.
Ik probeer alle informatie omtrent de video kwaliteiten over deze apparaten te vinden online, maar ik vind alleen maar foto instellingen over deze toestellen.
Ik ben op zoek naar de beste telefoon voor video, en het liefst eentje waarvan je zelf de instellingen kan bepalen (sluitertijd, iso, etc).

Ik vroeg me af of een tweaker me hier kan vertellen of er professionele instellingen zijn voor video bij een van deze twee toestellen. Ik weet dat de s10+ een pro video setting had, maar Samsung heeft dat vlak na de release eruit gesloopt helaas.

Budget speelt geen rol.

Ik weet dat de xperia 1 eraan gaat komen, maar omdat ik geen goede ervaringen met Sony toestellen heb en hier nog gruwelijk weinig over bekend is, wil ik deze niet als een optie meenemen.

Alvast ontzettend bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op www.dxomark.com heb je in ieder geval nog wat extra info omdat ze daar expliciet kijken naar "kwaliteit" van foto's alhoewel ik het soms lastig vind een goed onderscheid te lezen.

Er zijn ook tientallen andere apps die claimen / zeggen betere resultaten te leveren dan "de standaard app" die door fabrikant A of B is meegeleverd; allicht kan je op de XDA-forums meer info vinden over specifieke toestellen en de mogelijkheid tot installeren van die apps.

Wat me opvalt, maar misschien dat ik je niet goed genoeg ken; je bent filmmaker, wil "professionele instellingen" maar post niet eens basale info over welke ISO-waarden je verwacht nodig te hebben, of je wel/geen digitale of optische zoom eist, welke resolutie, bitrate en oplossend vermogend van de sensor je "minstens" verwacht.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperLevi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-07 17:59
Dankjewel voor de link.
Ik durf bij een smartphone niet te veel eisend zijn over videospecificaties want ik weet toch dat het nooit kan compenseren met bijvoorbeeld mijn Panasonic Eva 1.
Ik wil het voornamelijk gebruiken als een extra tool tijdens reizen of desnoods een noodshot waar het nodig is.
Zoom is niet essentieel; wat ik belangrijk vind is dat er een aardige optische of elektronische stabilisatie is en dat er minstens 4k mee gefilmd kan worden. Het zou daarnaast handig zijn als de fps aangepast kan worden naar 25 of 50 omdat we hier in Europa PAL hebben.

Low light verwacht ik ook niet veel; ik weet dat de p30 foto technisch een low-light beest is, maar qua video kan ik hier helaas nauwelijks iets over vinden.

Zolang de focus, iso, shutterspeed, resolutie, fps en desnoods het diafragma manueel aangepast kan worden, dan hoor je me niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
Ik zit zelf ook te twijfelen tussen deze telefoons en heb verschillende video's bekeken. Bright heeft een video online staan met deze 2 toestellen ( samen met pixel 3 en iPhone xs max) hier kun je duidelijk de beelden zien hoe ze werken. Echter spelen ze daar niet met de instellingen. Hieronder de link:
YouTube: TEST: Welke telefoon maakt de mooiste video's?

Ook zit ik zelf te denken om te wachten op de note 10 of de mate 30 pro. En vooral de mate 30 pro met nieuwe chip met misschien een verbeterde zoom en camera. Al is dat voor mij niet het belangrijkste. De Sony Xperia 1 is wel echt gericht op video maar daar is nog zeer weinig over bekent. Wat ik wel heb gehoord moet hij eerdaags uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
SuperLevi schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:56:
Zolang de focus, iso, shutterspeed, resolutie, fps en desnoods het diafragma manueel aangepast kan worden, dan hoor je me niet klagen.
Is dat niet een kwestie van de juiste app installeren?
Ik zou kijken naar de laatste Pixel telefoon, met de hele ontwikkel community er echter op XDA moet je heel ver kunnen komen.