Crossfire motherboard en 2e videocard advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrhc
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-07-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een moederbord die crossfire aan kan en die aansluit aan mijn componenten. Ook zat ik te denken aan XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB als de 2e videocard te nemen

Doel
Gamen/Rendering

Vragen
zijn 2 fans voldoende qua koeling? gaat de performance omhoog tijdens het gamen door crossfire?

Wat is je budget?
100/150 voor motherboard en 300 voor de 2e videocard

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de videocard denk ik aan AMD gezien ik al een MSI radeon RX 480 8G heb

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-6600 Boxed€ 242,-€ 242,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 287,-€ 287,-
1BehuizingenSharkoon REX8 Value Black€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial CT2K8G4DFD8213€ 121,-€ 121,-
1VoedingenCorsair RM650x Zwart€ 99,90€ 99,90
1Solid state drivesCrucial MX300 2,5" 275GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 749,90

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Welk moederbord heb je nu?

Voor CF heb je sws een 2e RX 480 nodig.

Ondersteuning voor CF (en SLI) is in het algemeen slecht. Slechts een handje vol games hebben goede schaling. Daarbij heb je veel meer warmteontwikkeling in de behuizing en dat gaat niet goed in een budgetkastje zoals jij hebt.
Verkoop je RX 480 voor €120 ofzo, leg dat bij je 150+300 budget zodat je 570 hebt. Nu kan je een RTX 2070 kopen waar je veel meer plezier aan gaat beleven, mits je cpu niet de beperkende factor is want een quadcore zonder HT kan niet heel lekker meer mee in nieuwe games.

• mrhc
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-07-2022
Uszka schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:14:
Welk moederbord heb je nu?

Voor CF heb je sws een 2e RX 480 nodig.

Ondersteuning voor CF (en SLI) is in het algemeen slecht. Slechts een handje vol games hebben goede schaling. Daarbij heb je veel meer warmteontwikkeling in de behuizing en dat gaat niet goed in een budgetkastje zoals jij hebt.
Verkoop je RX 480 voor €120 ofzo, leg dat bij je 150+300 budget zodat je 570 hebt. Nu kan je een RTX 2070 kopen waar je veel meer plezier aan gaat beleven, mits je cpu niet de beperkende factor is want een quadcore zonder HT kan niet heel lekker meer mee in nieuwe games.
Op het moment heb ik een MSI H110M ECO moederboard. Ah oke, de reden waarom ik aan CF dacht is omdat mijn RX 480 3 weken lang gerepareerd gaat worden(garantie) en als die dan terug komt dat ik de RX 480 als mijn 2e videocard ga draaien, maar als ik het het zo begrijp is het tijd voor een nieuwe videocard? De CPU raad je aan om te vervangen? of kan die nog een tijdje mee door?

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01 17:43
Multi GPU is bijna nooit de moeite waard, dus dat zou ik inderdaad ook afraden. Je kan beter een van de twee kaarten verkopen na reparatie.

CPU is nog prima, geen topmodel meer maar nog steeds prima.
Ga je een high-end GPU kopen dan kan je CPU wel eens de limiterende factor worden, maar het verschilt nog steeds per game hoe hard er gebruik gemaakt wordt van meer dan 4 cores.

Wat betreft een 2070, als ik het goed lees is je doel niet om te upgraden, maar meer om een vervangende GPU te hebben tijdens reparatie. Dan lijkt het mij geen slecht idee gewoon een RX580 te kopen, deze is equivalent / ietsjes beter dan de 480, en dan een van de twee weer te verkopen als je oude gerepareerd is. Zo geef je niet onnodig geld uit.

Wil je wel echt upgraden dan zou ik het gelijk goed doen en zowel moederbord+CPU als GPU vervangen voor nieuwere en meer high-end modellen. Dan kun je bijvoorbeeld kijken voor een Ryzen 2600 met GTX2060/2070.

🇺🇦

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 09:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Niet doen. Zonde van je geld om voor zo'n oude CPU een nieuw moederbord te kopen en daarbij ook nog eens te maken te krijgen met CF scaling en microstutter issues.

Je bent veel beter af met een (voor een groot deel) nieuw systeem.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.